Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
TUer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2002 10:08
Locatie: Lampegat

E-mail/internet: goed hulpmiddel maar geen vervanger

Berichtdoor TUer » 13 jan 2003 19:43

Ik heb ook een vriendin gehad die ik via Internet leerde kennen, niks mis mee lijkt me. We hadden elkaar op de EO-Jongerendag voor het eerst echt ontmoet. Door te mailen kan je elkaar best goed leren kennen, maar door met elkaar "live" om te gaan leer je elkaar nog beter kennen. Misschien was ik dan waakzamer geweest... het liep namelijk niet echt goed af. Maar wel enorm gemaild, en ook over serieuze zaken.
Een andere vriendin heb ik "live" leren kennen, maar heeft e-mail er wel toe bijgedragen dat we elkaar beter leerden kennen en uiteindelijk hadden we wat afgesproken en kregen we verkering. Daarna gebruikten we e-mail veel om vanalles te vertellen, ook hele serieuze discussies over het geloof gehad. Als je ver van elkaar woont, kan e-mail een goed hulpmiddel zijn. Maar het kan nooit het echte contact, het zien en "live" met elkaar omgaan vervangen!

TUer
Laatst gewijzigd door TUer op 14 jan 2003 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 13 jan 2003 20:04

hallo
ik heb een internet vriend
we trekken al twee jaar met elkaarom via de chat en hij komt ook zo nu en dan gezellig thuis bij mij
alleen ik zit met een groot probleem ik ben heel erg verlieft op hem en ik ben zelf getrouwt en hij ook
we hebben alle bei gevoelens voor elkaar
ik weet niet hoe ik nu hier mee verder om moet gaan
gr connie

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 13 jan 2003 20:13

1 oplossing:

contact verbreken.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 13 jan 2003 20:20

connie schreef:hallo
ik heb een internet vriend
we trekken al twee jaar met elkaarom via de chat en hij komt ook zo nu en dan gezellig thuis bij mij
alleen ik zit met een groot probleem ik ben heel erg verlieft op hem en ik ben zelf getrouwt en hij ook
we hebben alle bei gevoelens voor elkaar
ik weet niet hoe ik nu hier mee verder om moet gaan
gr connie


Connie,

Zoals je aangeeft ben je beiden getrouwd. In ieder geval jij weet wie God is en wat Hij van ons eist.
Dan weet je ook wat je beloofd hebt bij de inzegening van je huwelijk.
Deze band is nooit door mensen te breken anders dan door ontrouw van de ander.
Nu lijkt het erop dat jij ontrouw zou gaan worden. In ieder geval al met gedachten en met woorden.

ALs je huwelijk je lief is, en hetgeen wat je GOd beloofd hebt bij het sluiten ervan, als je kinderen je lief zijn (elders praat je over je kinderen) dan is er nog maar 1 ding wat je moet doen. Laat ik het zo zeggen: wat ik ervan vind:

Vanavond nog. Nu zelfs, gelijk! Verbreek al je contacten met deze man. Vertel hem dat je beloftes aan God je dierbaar zijn, vertel hem dat je ondanks je gevoelens kiest voor je man en je kinderen, vertel je man ervan voor zover hij niets weet, en probeer samen weer een eervolle invulling te vinden van jullie huwelijk.
Zodra je dit niet doet, en in het verborgen of openlijk contact blijft houden, geef je telkens weer voeding aan gevoelens die niet thuis horen in het huwelijk. Je zal er dan telkens bewust voor kiezen om verkeerde wegen een kans te geven.

Zodra je de deur open houdt gaat het de verkeerde kant op.
Ik kan dit zo stellig zeggen, omdat ik in de nabije omgeving soortgelijke gevallen ben tegengekomen. Zorg dat al het leed wat ik daar heb gezien buiten jouw deur blijft.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jan 2003 20:24

laatst hadden we in de chat een heel gesprek over dit onderwerp: verliefd op een ander terwijl je getrouwd bent.
Ik ben van mening dat je er alles aan moet doen om toch bij je man/vrouw te blijven, je hebt elkaar nu eenmaal trouw beloofd! Misschien zeg je dat ik makkelijk praten heb, maar ik heb zelf ooit het contact met een jongen moeten verbreken, omdat we geen normale vriendschap konden hebben. Ik moest kiezen tussen God en hem. Dit is wel een iets ander geval, maar ik denk dat de bijbehorende gevoelens overeenkomen.

Ow Night heeft ondertussen ook gepost, ik ben het helemaal met hem eens. Ik ben indertijd 's nachts mijn bed uitgestapt om de knoop door te hakken, anders had ik het misschien weer niet gedaan, het vlees is nou eenmaal heel zwak...

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 13 jan 2003 20:50

Lalage schreef:Ow Night heeft ondertussen ook gepost, ik ben het helemaal met hem eens.

En terwijl ik typte was Napoleon mij te vlug af.
Wel apart maar ook duidelijk dat we alle drie hetzelfde zeggen.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 13 jan 2003 21:56

Als je echt om elkaar geeft dan streef je naar wat beter is voor de ander en/ of beiden, ook als dat pijnlijk is en zelfs contact verbreken als dat nodig is.
Credo ergo sum

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 jan 2003 22:26

Het zou fijn zijn als Connie nog eens een reactie gaf..
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 16 jan 2003 01:29

Hrm. Ondanks Connie's probleem (wat bijzonder naar is, maar waar ikzelf weinig ervaring of deskundigheid in heb) wil ik nog even terug naar het oorspronkelijke topic om daar mijn reactie op te geven.

De huidige structuur van het internet zorgt voor een revolutie in de vorm waarin bepaalde processen tot stand komen. Eerst was er vraag naar dingen die al bestonden. Als die dingen niet bestonden, kon je er ook niet naar vragen. Maar nu is de communicatie over de wereld zo geavanceerd dat we om zo ongeveer alles kunnen vragen. Wat we ook willen, alles is wel op het wereldwijde web te vinden.
Hoe gek het ook klinkt, dit geld ook voor relaties. In een ander topic heb ik eenzaamheid 'de nieuwe ziekte van de 21ste eeuw' genoemd. Dat komt omdat ik tegenwoordig zo veel mensen tegenkom die op zoek zijn naar een relatie. En die mensen vinden uiteindelijk vaak een relatie op het internet, omdat je daar kan vinden wat je zoekt. Namelijk contact.
Ik heb gemerkt dat internet communicatie grote anonimiteit betekend. Wat weer inhoud dat je jezelf kan zijn omdat je niet bang hoeft te zijn uit de samenleving gestoten te worden. Zelfs als je wordt afgestoten door de virtuele omgeving, zoek je gewoon weer een andere. Voor elk wat wils.
En zo komt uiteindelijk elke persoon wel op een plek waar hij zich thuis voelt en relaties kan beginnen.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 16 jan 2003 08:15

maar waarom leg je zo de nadruk op het 'zoeken naar'?

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 16 jan 2003 09:48

ik vind het moeilijk om het contakt te verbreken met internet vriend
ik ben stapelgek op hem en hij op mij
je kan niet zomaar de knop omdraaien de gevoelens voor hem zijn heel strek bij mij

gr connie

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 16 jan 2003 09:51

Natuurlijk wel... Gelijk afhaken.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2003 09:55

Wat is belangrijker voor jou: je kinderen en God of je vriend?
Lijkt me duidelijk he...

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 16 jan 2003 10:31

connie schreef:ik vind het moeilijk om het contakt te verbreken met internet vriend
ik ben stapelgek op hem en hij op mij
je kan niet zomaar de knop omdraaien de gevoelens voor hem zijn heel strek bij mij

gr connie



Breken met die hap!!! Dit kun je écht niet maken tegenover je man! Bovendien heb je kans dat als je contact blijft houden het vandaag of morgen een keer uit komt, fout gaat of weet ik veel wat. En dat 'ja' op je trouwdag heb je niet tegen een dominee gezegd..... (en dat is in dit geval het argument der argumenten)

Wat zou je er van vinden als je man zwaar verliefd is op een andere vrouw -en haar regelmatig ziet, en daarmee niet wil breken want.....- zonder dat jij het zou weten?
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Gebruikersavatar
MAXIMUS
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2002 10:19

Berichtdoor MAXIMUS » 16 jan 2003 11:56

Hallo iedereen. sinds bijna een half jaar geleden heb ik een vriendin via mail ontmoet het klikte bijna direct ik belde haar na lang afwegen dat was de eerste vonk. Maar toen het eerste afspraakje oei :oops: :oops: Spannend :oops: later (we zien elkaar niet zo heel vaak dat is ook moeilijk) maaar je kunt elkaar toch ook helpen. en als je elkaar ziet dan bloeit het weer (ik ben er dus VOOOR)
....UGH..... Het opperhoofd heeft gesproken tot de bleekgezichten....


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten