Moderator: Moderafo's
sparow schreef:Nu heeft Hij Zijn Zoon gegeven en kunnen we door een geloof in Hem zalig worden. Ja, en als we dan nooit van die Zoon gehoord hebben??
graankorrel schreef:ze worden afgerekend op het feit dat ze gezondigd hebben.
DireStraits schreef:graankorrel schreef:ze worden afgerekend op het feit dat ze gezondigd hebben.
Met andere woorden: Een baby van een paar uur, een paar weken oud, die overlijdt, heeft gezondigd en zal dus eeuwig pijn lijden in de hel.
Ik zei al: dat mag je vinden, maar besef wel wat de consequenties zijn van je aannamen en uitspraken.
En niet met onzinverhalen komen over 'gelovige ouders' en 'aan God overlaten', dit is een fundamenteel probleem en een van de hoofdredenen voor mij om het (orthodox)-christelijk geloof af te wijzen. Het mensbeeld dat hiervan het gevolg is, voor het overgrote deel geschapen om een rotleven te hebben en vervolgens voor eeuwig gestraft te worden, spreekt mij niet zo aan.
sparow schreef:Zijn genade nog groter? Kan dat? Ok, stel dat, maar dan nog steeds niet buiten Zijn Zoon om!
Ok, we nemen aan dat die mensen, die nooit het evangelie gehoord hebben automatisch naar de hemel gaan. Dan had Paulus van mij wel met zijn evangelie in Jeruzalem mogen blijven! Dan had Christus Zijn discipelen van mij niet de opdracht hoeven geven, om het evangelie te verkondigen aan alle mensen en te dopen. (En dan staat er: Die gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn, die zal zalig worden.) Dan hadden wij hier in nu Europa het evangelie niet gehad en dan zou iedereen naar de hemel gaan. Dan was de hemel veeeel voller.
sparow schreef:Zijn genade nog groter? Kan dat? Ok, stel dat, maar dan nog steeds niet buiten Zijn Zoon om!
Ok, we nemen aan dat die mensen, die nooit het evangelie gehoord hebben automatisch naar de hemel gaan. Dan had Paulus van mij wel met zijn evangelie in Jeruzalem mogen blijven! Dan had Christus Zijn discipelen van mij niet de opdracht hoeven geven, om het evangelie te verkondigen aan alle mensen en te dopen. (En dan staat er: Die gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn, die zal zalig worden.) Dan hadden wij hier in nu Europa het evangelie niet gehad en dan zou iedereen naar de hemel gaan. Dan was de hemel veeeel voller.
DireStraits schreef:Er wordt hier ernstig om de hete brij heengedraaid.
De vraag is: ga je naar de hel als je nog nooit van God gehoord hebt?
Als je daar 'ja' op zegt, dan moet je wel beseffen wat dat betekent voor je wereld- en mensbeeld: het 'zijn' van mens op zich is dan al voldoende om voor eeuwig naar de hel te worden verwezen. Dan kan je ook geen onderscheid maken tussen volwassenen of kinderen, want beiden hebben ze niet de kans gekregen om in God te gaan geloven en worden ze afgerekend op het enkele feit dat ze geboren zijn en bestaan.
sparow schreef:Nee, naar de hemel gaan is niet ons doel. Ons doel is God te dienen. En laten we nu net dat doel missen. Maar wat ik er mee zeggen wil, is dat dan het evangelie nutteloos zou zijn, omdat we anders toch wel zalig zouden zijn.
Wat ik geloof is dat God Zijn Zoon gezonden heeft opdat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leeft.
joepie schreef:Maar er is niemand die kan zeggen dat ze Hem niet gekend hebben. Want ziet niet iedereen de sterren en de maan. Het kunstwerk van Zijn handen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten