Riska schreef:Wat mij ooit is verteld is dat het grote onverschilligheid is. Het zal je allemaal (vergeef me de uitdrukking in dit verband) worst wezen. Of God nou bestaat of niet, wat Jezus wel of niet gedaan heeft, zo iemand blijft er totaal onverschillig onder.
Daarom heeft gebed ervoor ook geen zin. Ze denken geen seconde aan God en Zijn gebod, of aan Jezus en ook al zien ze om zich heen Gods aanwezigheid ze blijven er totaal onverschillig onder.
Het is 'allemaal opium voor het volk' en 'goed voor makkelijk om te praten en lichtgelovige mensen'...
Als je met zo iemand in gesprek komt merk je dat je geen stap verder komt en het totaal vergeefse moeite is.
Maar als je nou later wel geinteresseerd raakt? Kun je dan geen vergeving krijgen ofzo?
Wat mij altijd verteld is, is dat de zonde tegen de HG is dat je als christen het werk v/d HG toekent aan Satan. Oftewel je bent christen maar je zegt dat de werken v/d HG van Satan komen.
Al vraag ik me dan wel weer af waar dan de grens ligt? ik bedoel je mag toch wel kritisch kijken naar wat er gebeurt lijkt me...