Schokkend antwoord bij vraag 1278

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2004 15:15

2 dingen vind ik schokkend:

1. Het meisje geeft duidelijk aan dat ze gelooft dat Jezus haar Redder is. Haar enthousiasme wordt door de dominee de grond in geboord met het idee: Je moet toch wel wat ouder zijn om alle aspecten die bij een goed geloof horen te hebben... dus doe maar es ff rustig aan.

Ik denk dat dat meisje niet alleen voor haar zelf moet bidden om onderwijs van God... ik denk dat ze ook moet gaan bidden of God die dominee wil onderwijzen want hij moet duidelijk ook nog een hoop leren.

2. Het koppelen van belijdenis en ook avondmaal aan een bepaald kerkgenootschat. Alsof je niet zou kunnen geloven als je niet volledig achter de gergem-leer staat.... En alsof je bij je Ja zeggen tegen God ook meteen voor de rest van je leven ja moet zeggen op een bepaalde kerkleer.... Dan vergeet die dominee toch even wat een geloofsbelijdenis echt is... Dat gaat niet om ja zeggen op een bepaalde kerk maar om ja zeggen op Christus als je verlosser (zie bijvoorbeeld handelingen 2 en 8)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 07 dec 2004 15:51

Ja, maar toch stel jij je met je belijdenis onder opzicht en tucht van de desbetreffende kerkenraad waar je belijdenis doet.
En dat is dan niet in een kerk van een ander kerkgenootschap.

Misschien moet je nog eens nalezen waar je eigenlijk ja op hebt gezegd toen je belijdenis deed. Als je dat gedaan hebt.

Terug naar “Archief”