Moderator: Moderafo's
caprice schreef:kurtyo schreef:Pieter schreef:tanteoranje schreef:... pas merkte iemand op dat het een nadeel kan zijn als dominees niet willen stoppen op hun 65e en dat daardoor kandidaten die beroepbaar zijn geen kans krijgen...
Daar hebben we in de GG in ieder geval geen last van
tanteoranje schreef:komt het ook wel voor dat een predikant niet meer groen en fris is maar gewoon niet wil stoppen?
Dat komt wel voor, ook bij ons. Aan de kerkenraad dan de schone taak om de predikant ervan te overtuigen dat het echt niet meer gaat. Valt niet mee; dominees kunnen nogal eigenwijs zijn
Dat bedoel ik. In de ger. gem zal het er wel mee te maken hebben dat er gewoon te weinig predikanten zijn...
Beetje jammer dat het curatorium het zo nodig vind om zovelen te weigeren. Starheid en bij mij en vele anderen stuit het op volkomen onbegrip.
Zou jij het met God doen als jij in het curatorium zat?
God doet het nooit zoals de mensen het willen hoor. Hij heeft Zijn eigen weg daarin. Hij laat zich geen weg voorschrijven door mensen.
kurtyo schreef:caprice schreef:kurtyo schreef:Pieter schreef:tanteoranje schreef:... pas merkte iemand op dat het een nadeel kan zijn als dominees niet willen stoppen op hun 65e en dat daardoor kandidaten die beroepbaar zijn geen kans krijgen...
Daar hebben we in de GG in ieder geval geen last van
tanteoranje schreef:komt het ook wel voor dat een predikant niet meer groen en fris is maar gewoon niet wil stoppen?
Dat komt wel voor, ook bij ons. Aan de kerkenraad dan de schone taak om de predikant ervan te overtuigen dat het echt niet meer gaat. Valt niet mee; dominees kunnen nogal eigenwijs zijn
Dat bedoel ik. In de ger. gem zal het er wel mee te maken hebben dat er gewoon te weinig predikanten zijn...
Beetje jammer dat het curatorium het zo nodig vind om zovelen te weigeren. Starheid en bij mij en vele anderen stuit het op volkomen onbegrip.
Zou jij het met God doen als jij in het curatorium zat?
God doet het nooit zoals de mensen het willen hoor. Hij heeft Zijn eigen weg daarin. Hij laat zich geen weg voorschrijven door mensen.
Ik geloof niet meer dat het curatorium het met God doet. Vooral ook niet door de eenzijdige aannames en steeds conservatiever worden van de ger. gem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten