Speedy schreef:By the way is het aanbieden van een trouwbijbel door een GG predikant in een CG kerkdienst ook vorm van oecumene?
(Als dat waar is dan zijn ds. Hoghem en ds. Sonneveld al SOW met de CGK)
Hulde aan Hoghem en Sonnevelt!!!
Moderator: Moderafo's
Grapje mw, ik weet hoe fel jij gaat reageren, kon het ff niet laten
Speedy schreef:Ik denk ook wel dat de cgk er ook niet helemaal aan toe is. Ik heb het een keer in mijn onschuld laten vallen op huisbezoek, de 2 ouderlingen liepen helemaal rood aan en de conclusie was gelijk BEGINNEN WE NIET AAN, IK MOET ER NIET AAN DENKEN. Toen ik verder vroeg zwegen ze en begonnen gelijk over een ander onderwerp. Later begreep ik dat het ex-Gergemmers waren ...... en dat ze allergisch zijn voor alles wat met de GG te maken heeft. Ik heb aangeboden om een allergie keur te geven, maar blijkbaar is hun remedie er tegen om mij te ontwijken
Motormuis schreef:Speedy schreef:Ik denk ook wel dat de cgk er ook niet helemaal aan toe is. Ik heb het een keer in mijn onschuld laten vallen op huisbezoek, de 2 ouderlingen liepen helemaal rood aan en de conclusie was gelijk BEGINNEN WE NIET AAN, IK MOET ER NIET AAN DENKEN. Toen ik verder vroeg zwegen ze en begonnen gelijk over een ander onderwerp. Later begreep ik dat het ex-Gergemmers waren ...... en dat ze allergisch zijn voor alles wat met de GG te maken heeft. Ik heb aangeboden om een allergie keur te geven, maar blijkbaar is hun remedie er tegen om mij te ontwijken
Tsja, dat zijn de ergste, gefrustreerde ex Gergemmers. Maar ja, het zijn toch je naasten. Alleen dwalen ze nogal
Maar wat ik niet begrijp dat de ex-gergemmers die ik ken (ook die ik niet ken) en cgk zijn geworden allergisch zijn en helemaal doorslaan.
Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....
pugna schreef:Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....
Ja. Maar ik zie het bij ons nog niet gebeuren, er zijn geen contacten met de GG. Ik denk dat we binnenkort wel kanselruil hebben met de GKV.
Ben benieuwd naar de reactie van de GKV, als hier zondag a.s. een predikant uit de GG op de kansel zou staan.
Speedy schreef: Aan het eind van het gesprek vroegen ze mij of het niet beter was dat ik naar de GG zou vertrekken, want volgens hun zou ik mij er goed thuis voelen .... (Hoezo nog welkom als radechte CGK'er)
Pieter schreef:Ik heb 'm wel eens gehoord, maar dat was in Utrecht.
Bij ons zal 'ie niet komen. Nu ik 'm gehoord heb, hoeft dat van mij ook niet meermaar er zijn nog een aantal anderen die ik best eens zou willen horen, maar waarvan de kans dat ze in mijn eigen gemeente zullen voorgaan minimaal is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten