Kanselruil tussen GG en CGK?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 12:42

Speedy schreef:By the way is het aanbieden van een trouwbijbel door een GG predikant in een CG kerkdienst ook vorm van oecumene?

(Als dat waar is dan zijn ds. Hoghem en ds. Sonneveld al SOW met de CGK) :lol:

Hulde aan Hoghem en Sonnevelt!!!
Geen commentaar

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jul 2004 12:45

Grapje mw, ik weet hoe fel jij gaat reageren, kon het ff niet laten

zo bedoelde ik het niet,hoor! Ik geef toe dat het op Urk vaak anders is dan in andere plaatsen, wat betreft kanselruil tussen de verschillende kerken. Van mij mag het ook wat meer gebeuren.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 jul 2004 12:54

Ik denk ook wel dat de cgk er ook niet helemaal aan toe is. Ik heb het een keer in mijn onschuld laten vallen op huisbezoek, de 2 ouderlingen liepen helemaal rood aan en de conclusie was gelijk BEGINNEN WE NIET AAN, IK MOET ER NIET AAN DENKEN. Toen ik verder vroeg zwegen ze en begonnen gelijk over een ander onderwerp. Later begreep ik dat het ex-Gergemmers waren ...... en dat ze allergisch zijn voor alles wat met de GG te maken heeft. Ik heb aangeboden om een allergie keur te geven, maar blijkbaar is hun remedie er tegen om mij te ontwijken :lol:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jul 2004 12:57

ik denk ook dat de CGK er nog niet aan toe is. Maar zoals die ouderlingen zeiden:beginnen we niet aan, vind ik een beetje ver gezocht. Het kan ik de toekomst toch ook?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 12:58

Speedy schreef:Ik denk ook wel dat de cgk er ook niet helemaal aan toe is. Ik heb het een keer in mijn onschuld laten vallen op huisbezoek, de 2 ouderlingen liepen helemaal rood aan en de conclusie was gelijk BEGINNEN WE NIET AAN, IK MOET ER NIET AAN DENKEN. Toen ik verder vroeg zwegen ze en begonnen gelijk over een ander onderwerp. Later begreep ik dat het ex-Gergemmers waren ...... en dat ze allergisch zijn voor alles wat met de GG te maken heeft. Ik heb aangeboden om een allergie keur te geven, maar blijkbaar is hun remedie er tegen om mij te ontwijken :lol:

Tsja, dat zijn de ergste, gefrustreerde ex Gergemmers. Maar ja, het zijn toch je naasten. Alleen dwalen ze nogal :mrgreen:
Geen commentaar

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 jul 2004 13:03

Motormuis schreef:
Speedy schreef:Ik denk ook wel dat de cgk er ook niet helemaal aan toe is. Ik heb het een keer in mijn onschuld laten vallen op huisbezoek, de 2 ouderlingen liepen helemaal rood aan en de conclusie was gelijk BEGINNEN WE NIET AAN, IK MOET ER NIET AAN DENKEN. Toen ik verder vroeg zwegen ze en begonnen gelijk over een ander onderwerp. Later begreep ik dat het ex-Gergemmers waren ...... en dat ze allergisch zijn voor alles wat met de GG te maken heeft. Ik heb aangeboden om een allergie keur te geven, maar blijkbaar is hun remedie er tegen om mij te ontwijken :lol:

Tsja, dat zijn de ergste, gefrustreerde ex Gergemmers. Maar ja, het zijn toch je naasten. Alleen dwalen ze nogal :mrgreen:

HAHA, inderdaad als zij iets willen overnemen van de RK kerk dan is het de ban (ik denk dat ik wel zeker weet dat ik binnen de top 5 van hun zit). Aan het eind van het gesprek vroegen ze mij of het niet beter was dat ik naar de GG zou vertrekken, want volgens hun zou ik mij er goed thuis voelen .... (Hoezo nog welkom als radechte CGK'er)

Maar wat ik niet begrijp dat de ex-gergemmers die ik ken (ook die ik niet ken) en cgk zijn geworden allergisch zijn en helemaal doorslaan.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:08

Maar wat ik niet begrijp dat de ex-gergemmers die ik ken (ook die ik niet ken) en cgk zijn geworden allergisch zijn en helemaal doorslaan.

Dat komt omdat ze toch wel inzien de verkeerde stap te hebben genomen :mrgreen:
Het makkelijkste wat je dan kunt doen, is je oude kerkverband zwart maken om zo je keuze alsnog te rechtvaardigen.

Die methode is iets van alle dagen. Kijk ook maar naar PKN - Hersteld Verband.

pugna
Mineur
Mineur

Re: Kanselruil tussen GG en CGK?

Berichtdoor pugna » 14 jul 2004 13:10

Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....

Ja. Maar ik zie het bij ons nog niet gebeuren, er zijn geen contacten met de GG. Ik denk dat we binnenkort wel kanselruil hebben met de GKV.

Ben benieuwd naar de reactie van de GKV, als hier zondag a.s. een predikant uit de GG op de kansel zou staan. :mrgreen:
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Kanselruil tussen GG en CGK?

Berichtdoor Speedy » 14 jul 2004 13:12

pugna schreef:
Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....

Ja. Maar ik zie het bij ons nog niet gebeuren, er zijn geen contacten met de GG. Ik denk dat we binnenkort wel kanselruil hebben met de GKV.

Ben benieuwd naar de reactie van de GKV, als hier zondag a.s. een predikant uit de GG op de kansel zou staan. :mrgreen:

HAHAH zou mooi zijn. Ik denk dat de GKV'ers er niets meer van snappen. Op forum.gkv.nl staat geloof ik een discussie over "Loodzwaar' en de preken op prekenweb. Die reageerden ook al zo met vraagtekens.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 13:20

Pieter schreef:Dat komt omdat ze toch wel inzien de verkeerde stap te hebben genomen :mrgreen: .

hahaha, idd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:21

Overigens denk ik dat je een kanselruil er nooit doorkrijgt. In mijn gemeente (GG) worden dominees uit de linkerflank al niet eens of slechts sporadisch uitgenodigt, laat staat CGK'ers.

Jammer, maar waar.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 13:25

Speedy schreef: Aan het eind van het gesprek vroegen ze mij of het niet beter was dat ik naar de GG zou vertrekken, want volgens hun zou ik mij er goed thuis voelen .... (Hoezo nog welkom als radechte CGK'er)

Dat vind ik helemaal ziek om dat te vragen. Je mag dus niet meer kritisch zijn, vervolgens wordt je afgeserveerd richting de GG? Had dat binnen de CGK niet verwacht :shock:
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 13:26

Pieter schreef:Overigens denk ik dat je een kanselruil er nooit doorkrijgt. In mijn gemeente (GG) worden dominees uit de linkerflank al niet eens of slechts sporadisch uitgenodigt, laat staat CGK'ers.

Jammer, maar waar.

Dus jullie luisteren nooit naar Van der Net? Zonde.....
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:32

Ik heb 'm wel eens gehoord, maar dat was in Utrecht.

Bij ons zal 'ie niet komen. Nu ik 'm gehoord heb, hoeft dat van mij ook niet meer :mrgreen: maar er zijn nog een aantal anderen die ik best eens zou willen horen, maar waarvan de kans dat ze in mijn eigen gemeente zullen voorgaan minimaal is.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 13:36

Pieter schreef:Ik heb 'm wel eens gehoord, maar dat was in Utrecht.

Bij ons zal 'ie niet komen. Nu ik 'm gehoord heb, hoeft dat van mij ook niet meer :mrgreen: maar er zijn nog een aantal anderen die ik best eens zou willen horen, maar waarvan de kans dat ze in mijn eigen gemeente zullen voorgaan minimaal is.

Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt (K, V, H, etc..) :mrgreen:
Geen commentaar

Terug naar “Archief”