eindtijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 30 jan 2003 02:06

Zouden jullie graag willen dat de eindtijd begint?
Persoonlijk denk ik dat de wereld wel aan een schoonmaakbeurt toe is. Goddelijk of niet.
Een goede vriend van me is van mening dat we de wereldproblematiek kunnen oplossen door eens een flink percentage van de bevolking naar gene zijde te helpen, cru gezegd.
Maar is dat ook niet iets wat er in de eindtijd gebeurd? Dat hoor je zo vaak van Jahova's enzo, dat ongelovigen niet op die nieuwe aarde mogen enzo.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 30 jan 2003 02:09

Storyteller schreef:Zouden jullie graag willen dat de eindtijd begint?
Persoonlijk denk ik dat de wereld wel aan een schoonmaakbeurt toe is. Goddelijk of niet.
Een goede vriend van me is van mening dat we de wereldproblematiek kunnen oplossen door eens een flink percentage van de bevolking naar gene zijde te helpen, cru gezegd.
Maar is dat ook niet iets wat er in de eindtijd gebeurd? Dat hoor je zo vaak van Jahova's enzo, dat ongelovigen niet op die nieuwe aarde mogen enzo.

Haha, da's een gewaagde stelling... Het zou een oplossing zijn, maar dit is me toch net iets té extreem.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 30 jan 2003 02:14

Ik deel zijn mening ook niet. Ik heb nog net een klein beetje hoop in de mensheid.
Als er toch een schoonmaakbeurt komt, is die door de mensen zelf veroorzaakt.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 30 jan 2003 13:15

Cybercurse schreef:Let wel: Hij zal komen als een dief in de nacht... En die dingen die nog moeten gebeuren kan Hij ook in een dag laten gebeuren denk ik...

Helaas, het rijk van het Beest duurt 3,5 jaar... Als dat in 1 dag wordt gepropt eet ik mn pet op.
..

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 jan 2003 13:20

eet smakelijk.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 30 jan 2003 13:32

Hmm, leg uit.
..

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 jan 2003 13:33

omdat ik denk dat God niet aan menselijke chronologie gebonden is.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 30 jan 2003 13:37

Profetien van Daniel staan vol getallen die stuk voor stuk kloppen met de wereldgeschiedenis, waarom zou dat in Op. niet zo zijn?
..

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 jan 2003 13:40

ik zeg niet dat dat niet zo kan zijn, alleen zie ik niet in waarom het per se zo moet zijn. verder denk ik dat storyteller een punt heeft met zijn stelling dat we het waarschijnlijk niet eens doorhebben als we in die tijd zitten. het zou zomaar nu al kunnen zijn.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 30 jan 2003 13:59

we zitten al in de eindtijd dat zie je al wat er in de wereld loos is
en het word nog erger

gr connie

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 jan 2003 14:02

connie schreef:we zitten al in de eindtijd dat zie je al wat er in de wereld loos is
en het word nog erger

gr connie

ja, we sinds de zondeval zitten we al in de eindtijd. sindsdien is er hetzelfde loos als nu: een zondige mens, opgejut door de satan....
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 mei 2003 14:21

Van de komst van Christus tot het oordeel in de laatste tijd, tot straf der goddelozen en verheerlijking der uitverkorenen

Ten laatste geloven wij, volgens het Woord van God, dat, als de tijd van de Heere verordend, die allen mensen onbekend is, gekomen, en het getal der uitverkorenen vervuld zal zijn, onze Heere Jezus Christus uit de hemel zal komen, lichamelijk en zichtbaar, gelijk Hij opgevaren is met grote heerlijkheid en majesteit, om zich te verklaren een rechter te zijn over levenden en doden, deze oude wereld in vuur en vlam stellende, om dezelve te zuiveren. En alsdan zullen persoonlijk voor deze grote rechter verschijnen alle mensen, zowel mannen als vrouwen en kinderen, die van het begin der wereld af tot het einde toe, geweest zullen zijn, gedagvaard zijnde door de stem des archangels, en door klanken der goddelijke bazuin. Want al degenen, die gestorven zullen wezen, zullen uit de aarde verrijzen, de zielen tezamen gevoegd en verenigd zijnde met hun eigen lichaam, in hetwelk zij zullen geleefd hebben. En aangaande degenen, die dan nog zullen leven, deze zullen niet sterven, gelijk de anderen, maar in een ogenblik veranderd, en van verderfelijk onverderfelijk worden. Alsdan zullen de boeken, (dat is de gewetens) geopend, en de doden geoordeeld worden, naar hetgeen zij in deze wereld gedaan zullen hebben, hetzij goed of kwaad. Ja, de mensen zullen rekenschap geven van elk ijdel woord, dat zij gesproken zullen hebben, die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf achten, en dan zullen de verborgenheden en geveinsdheden der mensen geopenbaard en voor allen ontdekt worden. En daarom is de gedachte aan dit oordeel met recht schrikkelijk en vervaarlijk voor de bozen en goddelozen, en zeer wenselijk en troostrijk voor de vromen en uitverkorenen, omdat alsdan hun volle verlossing volbracht zal worden, en zij daar zullen ontvangen de vruchten des arbeid en der moeite, die zij zullen gedragen hebben; hun onschuld zal van allen bekend worden, en zij zullen de schrikkelijke wraak zien, die God tegen de goddelozen doen zal, die hen verdrukt en gekweld zullen hebben in deze wereld. Die overwonnen zullen worden door de getuigenis hunner eigen consciÎnties, en zullen onsterfelijk worden, doch in dier voege, dat het zal zijn om gepijnigd te worden in het eeuwige vuur, hetwelk de duivel en zijn engelen bereid is. En daarentegen zullen de gelovigen en uitverkorenen gekroond worden met heerlijkheid en eer. De Zoon Gods zal hun naam belijden voor God Zijn Vader en Zijn uitverkoren Engelen; alle tranen zullen van hun Gogen gewist worden; hun zaak, die nu tegenwoordig van vele rechters en overheden als ketters en goddeloos verdoemd wordt, zal bekend worden de zaak des Zoons Gods te zijn. En tot een genadige vergelding, zal hun de Heere zulk een heerlijkheid doen bezitten, als het hart eens mensen nimmer zou kunnen bedenken. Daarom verwachten wij die grote dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de belofte Gods in Jezus Christus onze Heere.

Ik denk dat alle straffen, oorlogen, rampen een straf van God zijn, wij leven toch in de eindtijd?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 09 mei 2003 14:26

Wat maakt het eigenlijk uit? Ik zou het heerlijk vinden als Jezus terugkomt! Stel je eens voor, nooit meer anderen kwetsen, geen verdriet en lijden meer, altijd dicht bij God, ipv die enorme afstand die er soms is. Dan hoop ik alleen maar dat we in de eindtijd zitten, dat zou fantastisch zijn, een nieuwe hemel, nieuwe aarde, nieuwe mensen en dezelfde God!
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2003 15:44

lizzz schreef:Wat maakt het eigenlijk uit? Ik zou het heerlijk vinden als Jezus terugkomt! Stel je eens voor, nooit meer anderen kwetsen, geen verdriet en lijden meer, altijd dicht bij God, ipv die enorme afstand die er soms is. Dan hoop ik alleen maar dat we in de eindtijd zitten, dat zou fantastisch zijn, een nieuwe hemel, nieuwe aarde, nieuwe mensen en dezelfde God!

ja liever vandaag nog dan morgen!!!

joris

Berichtdoor joris » 09 mei 2003 19:28

Ik denk dat de christenen het nog goed moeiljik krijgen voordat Jezus terug komt!!! Hopelijk hebben we het niet nodig, al die pijn en moeite voor we ons onvoorwaardelijk tot God bekeren.

Terug naar “Archief”