Heb je de EK wedstrijd gevolgd? Zo ja, hoe?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heb je de EK wedstrijd gevolgd? Zo ja, hoe?

Peiling eindigde op 10 jul 2004 22:51

Live in het stadion in het gastland
0
Geen stemmen
Via een (groot) scherm elders (bijv. met vrienden)
13
25%
Thuis via een buis (eventueel met familie)
20
38%
Via de radio of regelmatige tussenstanden
6
12%
Geen tijd om de dienst mee te maken (wel zin)
0
Geen stemmen
Niet gevolgd (wegens reden(en) hieronder te melden)
13
25%

Totaal aantal stemmen: 52

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2004 22:24

Precies! En ik kan er prima van genieten.

Oh en geld is dan ook afgoderij... Want voor een hoop anderen is dat het ook :? :?:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jul 2004 22:34

Een paar wedstrijden heb ik gevolgd in de kantine van de plaatselijke FC en een paar lekker thuis op de bank met een kat op schoot.

Gewoon gezellig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jul 2004 22:43

Mensen, mensen het ging hier niet om afgoderij, maar om hoe en waar je het gevolgd hebt. :wink:

Optimatus schreef:Een paar wedstrijden heb ik gevolgd in de kantine van de plaatselijke FC en een paar lekker thuis op de bank met een kat op schoot.

Gewoon gezellig.

Met een groep vind ik wel leuker, lekker meebleren en de partijdige scheids, de coach zonder tactisch inzich en de altijd valsspelende tegenpartij afzeiken.. :mrgreen:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 jul 2004 12:01

Marnix schreef:
Bookman schreef:Hoeft zondag in elk geval niemand in de verleiding te komen om naar Oranje te kijken!
Gedenk de sabbathdag dat gij dien heiligt! En dat kan niet met voetbal.

Lol! Dacht je dat ik nu de finale niet ga kijken? :D Ik zit zondagavond wel achter de tv...

Wat doe jij op zondagavond trouwens?! :)

Jij denkt dat je de Heere dient door de finale te volgen. Waar je getuige kan zijn van een uitbundige menigte die meedoen aan deze gekte, en daarmee zeker niet Gods eer op het oog hebben. En lollig vind ik je vrijmoedigheid al helemaal niet, integendeel. Lijkt een beetje op je zonde vrijuit spreken, en daar staat nog iets achter, maar dat zal ik je besparen.
Wat ik doe op zondagavond? Wisselend. Nu we vacant zijn hebben we 's avonds vaak kerk. En als dat niet zo is, dan lees ik, of we hebben gasten over de vloer. Maar voordat ik weer verkeerd begrepen wordt, er zullen zeker mensen zijn die samen zullen kijken in de hoop dat ze tijdens het duel uitgebreid over het Evangelie kunnen spreken.......Laat ik zulke mensen niet tegen het hoofd stoten........... :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 jul 2004 12:38

Bookman schreef:
Marnix schreef:
Bookman schreef:Hoeft zondag in elk geval niemand in de verleiding te komen om naar Oranje te kijken!
Gedenk de sabbathdag dat gij dien heiligt! En dat kan niet met voetbal.

Lol! Dacht je dat ik nu de finale niet ga kijken? :D Ik zit zondagavond wel achter de tv...

Wat doe jij op zondagavond trouwens?! :)

Jij denkt dat je de Heere dient door de finale te volgen. Waar je getuige kan zijn van een uitbundige menigte die meedoen aan deze gekte, en daarmee zeker niet Gods eer op het oog hebben. En lollig vind ik je vrijmoedigheid al helemaal niet, integendeel. Lijkt een beetje op je zonde vrijuit spreken, en daar staat nog iets achter, maar dat zal ik je besparen.
Wat ik doe op zondagavond? Wisselend. Nu we vacant zijn hebben we 's avonds vaak kerk. En als dat niet zo is, dan lees ik, of we hebben gasten over de vloer. Maar voordat ik weer verkeerd begrepen wordt, er zullen zeker mensen zijn die samen zullen kijken in de hoop dat ze tijdens het duel uitgebreid over het Evangelie kunnen spreken.......Laat ik zulke mensen niet tegen het hoofd stoten........... :mrgreen:

Ik heb niet gekeken omdat ik het onmogelijk met m'n geloof kan combineren. Voetbal is volledig ontspoord, verziekt. Het is, ipv een spelletje een keiharde business geworden waar sportiviteit ver te zoeken is: als bondscoach kun je het niet maken te verliezen, als speler kun je geen blunder maken want dan vergaat de wereld zo ongeveer.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2004 14:54

Wat ik doe op zondagavond? Wisselend. Nu we vacant zijn hebben we 's avonds vaak kerk. En als dat niet zo is, dan lees ik, of we hebben gasten over de vloer. Maar voordat ik weer verkeerd begrepen wordt, er zullen zeker mensen zijn die samen zullen kijken in de hoop dat ze tijdens het duel uitgebreid over het Evangelie kunnen spreken.......Laat ik zulke mensen niet tegen het hoofd stoten...........

Bedankt voor je veroordeling.

Ik dien de Heer op zondag, ik ga naar de kerk, luister naar wat Hij te zeggen heeft, ik dank Hem voor wat Hij me geeft. Tussen de middag slaap ik een beetje bij en 's avonds ontspan ik me een beetje, soms doe ik dat door bij kerkvrienden wat te drinken, een spel te spelen of samen een potje te voetballen.. en soms door ff lekker tv te kijken of muziek te luisteren. Zo is de zondag volgens mij bedoeld: Om met God bezig te zijn, om geestelijk tot rust te komen... maar ook lichamelijk lekker te ontspannen. En ja, ik kijk dan na 2 mooie kerkdiensten en bezig zijn met God een mooie pot voetbal. En nee dat is geen evangelisatiewerk :D Maar ben je 's avonds dan ook de hele avond alleen maar met God bezig? De een gaat lekker lezen, de ander kijkt een voetbalwedstrijd op tv :) Ik zie het probleem niet zo ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 jul 2004 15:12

Marnix schreef:
Wat ik doe op zondagavond? Wisselend. Nu we vacant zijn hebben we 's avonds vaak kerk. En als dat niet zo is, dan lees ik, of we hebben gasten over de vloer. Maar voordat ik weer verkeerd begrepen wordt, er zullen zeker mensen zijn die samen zullen kijken in de hoop dat ze tijdens het duel uitgebreid over het Evangelie kunnen spreken.......Laat ik zulke mensen niet tegen het hoofd stoten...........

Bedankt voor je veroordeling.

Ik dien de Heer op zondag, ik ga naar de kerk, luister naar wat Hij te zeggen heeft, ik dank Hem voor wat Hij me geeft. Tussen de middag slaap ik een beetje bij en 's avonds ontspan ik me een beetje, soms doe ik dat door bij kerkvrienden wat te drinken, een spel te spelen of samen een potje te voetballen.. en soms door ff lekker tv te kijken of muziek te luisteren. Zo is de zondag volgens mij bedoeld: Om met God bezig te zijn, om geestelijk tot rust te komen... maar ook lichamelijk lekker te ontspannen. En ja, ik kijk dan na 2 mooie kerkdiensten en bezig zijn met God een mooie pot voetbal. En nee dat is geen evangelisatiewerk :D Maar ben je 's avonds dan ook de hele avond alleen maar met God bezig? De een gaat lekker lezen, de ander kijkt een voetbalwedstrijd op tv :) Ik zie het probleem niet zo ;)

Beste Marnix,
Alles wat IK niet uit het geloof doe dat is zonde! En wat dat ook is, het is zonde, want de Schrift zegt het. Maar misschien vind jij dat de Schrift daar mis in is..........? Of heb ik nu echt een verkeerde vertaling??? :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 jul 2004 15:15

Bookman schreef:Beste Marnix,
Alles wat IK niet uit het geloof doe dat is zonde! En wat dat ook is, het is zonde, want de Schrift zegt het. Maar misschien vind jij dat de Schrift daar mis in is..........? Of heb ik nu echt een verkeerde vertaling??? :wink:

Je kunt ook een boek lezen zonder dat je dat uit het geloof doet, of muziek luisteren of weet ik veel wat. Dan is uiteindelijk alles zonde... :o

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2004 15:16

Hm dan kan ik helemaal niet meer sporten... slapen, fietsen (tenzij ik naar de kerk ga), niet meer boodschappen doen... niet meer naar een feestje... Ik kan op zondagavond ook niet meer een boek lezen (of het moet een christelijk boek zijn), een potje voetballen, een puzzel maken... want dat doe ik niet omdat ik geloof, anders zou ik dat ook doen.

Vertel me dan eens hoe ik die dingen vanuit het geloof zou kunnen doen...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jul 2004 07:06

Mensjus, daar is al een ander topic voor.. :D

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 03 jul 2004 09:42

Yael schreef:[
Beste Marnix,

Je kunt ook een boek lezen zonder dat je dat uit het geloof doet, of muziek luisteren of weet ik veel wat. Dan is uiteindelijk alles zonde... :o[/quote]

Ik kan er ook niets aan doen. Het staat in de Schrift. Daar kun je aan zien dat een waar christen de plicht heeft om door het geloof te leven. En dat moet eigenlijk geen plicht zijn. Ik heb in dezen alleen de Schrift laten spreken, kan er niets aan veranderen. Want het is ook zo, alles is zonde. We hebben steeds de verzoening door Christus Bloed nodig. Bij alles wat we doen en zeggen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2004 11:22

Precies... dus of ik zondagavond nou een of ander boek ga lezen, ga puzzelen... computeren, of voetbal kijken doet er uiteindelijk niet toe...

Waar staat die bijbeltekst trouwens? Overigens, misschien kan ik ook wel vanuit mijn geloof lekker ontspannen, wetend dat God me de mogelijkheden geeft om lekker te genieten en te ontspannen.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 03 jul 2004 12:29

Marnix schreef:Precies... dus of ik zondagavond nou een of ander boek ga lezen, ga puzzelen... computeren, of voetbal kijken doet er uiteindelijk niet toe...

Waar staat die bijbeltekst trouwens? Overigens, misschien kan ik ook wel vanuit mijn geloof lekker ontspannen, wetend dat God me de mogelijkheden geeft om lekker te genieten en te ontspannen.

Hetgeen je nu uit, is puur Antinomiaans. Er is genade genoeg dus het maakt niet uit wat we doen. Leven maar! Carpe Diëm. Ik krijg het idee, dat je het niet wilt begrijpen wat ik bedoel. In elk geval wil ik je waarschuwen om je genadetijd niet ledig door te brengen. En als je het net als mij, zo vaak toch doet, vraag dan vergeving voor al die momenten dat we niet heilig voor God zijn
. "Dewijl dan deze dingen alle vergaan.................hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid,2 Petrus 3:11"

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jul 2004 13:53

Bookman schreef:
Marnix schreef:Precies... dus of ik zondagavond nou een of ander boek ga lezen, ga puzzelen... computeren, of voetbal kijken doet er uiteindelijk niet toe...

Hetgeen je nu uit, is puur Antinomiaans. Er is genade genoeg dus het maakt niet uit wat we doen. Leven maar! Carpe Diëm.

Neej, dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat het niet uit maakt welke geoorloofde dingen je doet, het is allemaal zonde. Dus of je nu gaat lezen of op bezoek gaat, maakt niet uit.

Maarr, hier gaat het over hoe en waar je het EK gevolgd hebt, en niet over het al dan niet bijbels zijn van voetbal kijken. Daar is al een ander topic over bij religie.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 jul 2004 16:10

kootje schreef:Ik heb niet gekeken omdat ik het onmogelijk met m'n geloof kan combineren. Voetbal is volledig ontspoord, verziekt. Het is, ipv een spelletje een keiharde business geworden waar sportiviteit ver te zoeken is: als bondscoach kun je het niet maken te verliezen, als speler kun je geen blunder maken want dan vergaat de wereld zo ongeveer.

Wise words brother

Blijkbaar, als je erg enthuosiast bent en voetbalfan en graag met een oranje muts op en veel vrienden en veel bier de avond doorbrengt, zie je dat maar door de vingers.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”