Oh en geld is dan ook afgoderij... Want voor een hoop anderen is dat het ook

Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Een paar wedstrijden heb ik gevolgd in de kantine van de plaatselijke FC en een paar lekker thuis op de bank met een kat op schoot.
Gewoon gezellig.
Marnix schreef:Bookman schreef:Hoeft zondag in elk geval niemand in de verleiding te komen om naar Oranje te kijken!
Gedenk de sabbathdag dat gij dien heiligt! En dat kan niet met voetbal.
Lol! Dacht je dat ik nu de finale niet ga kijken?Ik zit zondagavond wel achter de tv...
Wat doe jij op zondagavond trouwens?!
Bookman schreef:Marnix schreef:Bookman schreef:Hoeft zondag in elk geval niemand in de verleiding te komen om naar Oranje te kijken!
Gedenk de sabbathdag dat gij dien heiligt! En dat kan niet met voetbal.
Lol! Dacht je dat ik nu de finale niet ga kijken?Ik zit zondagavond wel achter de tv...
Wat doe jij op zondagavond trouwens?!
Jij denkt dat je de Heere dient door de finale te volgen. Waar je getuige kan zijn van een uitbundige menigte die meedoen aan deze gekte, en daarmee zeker niet Gods eer op het oog hebben. En lollig vind ik je vrijmoedigheid al helemaal niet, integendeel. Lijkt een beetje op je zonde vrijuit spreken, en daar staat nog iets achter, maar dat zal ik je besparen.
Wat ik doe op zondagavond? Wisselend. Nu we vacant zijn hebben we 's avonds vaak kerk. En als dat niet zo is, dan lees ik, of we hebben gasten over de vloer. Maar voordat ik weer verkeerd begrepen wordt, er zullen zeker mensen zijn die samen zullen kijken in de hoop dat ze tijdens het duel uitgebreid over het Evangelie kunnen spreken.......Laat ik zulke mensen niet tegen het hoofd stoten...........
Jij denkt dat je de Heere dient door de finale te volgen. Waar je getuige kan zijn van een uitbundige menigte die meedoen aan deze gekte, en daarmee zeker niet Gods eer op het oog hebben. En lollig vind ik je vrijmoedigheid al helemaal niet, integendeel. Lijkt een beetje op je zonde vrijuit spreken, en daar staat nog iets achter, maar dat zal ik je besparen.
Wat ik doe op zondagavond? Wisselend. Nu we vacant zijn hebben we 's avonds vaak kerk. En als dat niet zo is, dan lees ik, of we hebben gasten over de vloer. Maar voordat ik weer verkeerd begrepen wordt, er zullen zeker mensen zijn die samen zullen kijken in de hoop dat ze tijdens het duel uitgebreid over het Evangelie kunnen spreken.......Laat ik zulke mensen niet tegen het hoofd stoten...........
Marnix schreef:Jij denkt dat je de Heere dient door de finale te volgen. Waar je getuige kan zijn van een uitbundige menigte die meedoen aan deze gekte, en daarmee zeker niet Gods eer op het oog hebben. En lollig vind ik je vrijmoedigheid al helemaal niet, integendeel. Lijkt een beetje op je zonde vrijuit spreken, en daar staat nog iets achter, maar dat zal ik je besparen.
Bedankt voor je veroordeling.
Ik dien de Heer op zondag, ik ga naar de kerk, luister naar wat Hij te zeggen heeft, ik dank Hem voor wat Hij me geeft. Tussen de middag slaap ik een beetje bij en 's avonds ontspan ik me een beetje, soms doe ik dat door bij kerkvrienden wat te drinken, een spel te spelen of samen een potje te voetballen.. en soms door ff lekker tv te kijken of muziek te luisteren. Zo is de zondag volgens mij bedoeld: Om met God bezig te zijn, om geestelijk tot rust te komen... maar ook lichamelijk lekker te ontspannen. En ja, ik kijk dan na 2 mooie kerkdiensten en bezig zijn met God een mooie pot voetbal. En nee dat is geen evangelisatiewerkMaar ben je 's avonds dan ook de hele avond alleen maar met God bezig? De een gaat lekker lezen, de ander kijkt een voetbalwedstrijd op tv
Ik zie het probleem niet zo
Bookman schreef:Beste Marnix,
Alles wat IK niet uit het geloof doe dat is zonde! En wat dat ook is, het is zonde, want de Schrift zegt het. Maar misschien vind jij dat de Schrift daar mis in is..........? Of heb ik nu echt een verkeerde vertaling???
Yael schreef:[
Beste Marnix,
Alles wat IK niet uit het geloof doe dat is zonde! En wat dat ook is, het is zonde, want de Schrift zegt het. Maar misschien vind jij dat de Schrift daar mis in is..........? Of heb ik nu echt een verkeerde vertaling???
Marnix schreef:Precies... dus of ik zondagavond nou een of ander boek ga lezen, ga puzzelen... computeren, of voetbal kijken doet er uiteindelijk niet toe...
Waar staat die bijbeltekst trouwens? Overigens, misschien kan ik ook wel vanuit mijn geloof lekker ontspannen, wetend dat God me de mogelijkheden geeft om lekker te genieten en te ontspannen.
. "Dewijl dan deze dingen alle vergaan.................hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid,2 Petrus 3:11"
Bookman schreef:Marnix schreef:Precies... dus of ik zondagavond nou een of ander boek ga lezen, ga puzzelen... computeren, of voetbal kijken doet er uiteindelijk niet toe...
Waar staat die bijbeltekst trouwens? Overigens, misschien kan ik ook wel vanuit mijn geloof lekker ontspannen, wetend dat God me de mogelijkheden geeft om lekker te genieten en te ontspannen.
Hetgeen je nu uit, is puur Antinomiaans. Er is genade genoeg dus het maakt niet uit wat we doen. Leven maar! Carpe Diëm.
kootje schreef:Ik heb niet gekeken omdat ik het onmogelijk met m'n geloof kan combineren. Voetbal is volledig ontspoord, verziekt. Het is, ipv een spelletje een keiharde business geworden waar sportiviteit ver te zoeken is: als bondscoach kun je het niet maken te verliezen, als speler kun je geen blunder maken want dan vergaat de wereld zo ongeveer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten