Ik had het natuurlijk graag zelf wat verduidelijkt, maar zo te zien is er niets meer waar Aragorn me niet al mee is voorgeweest.

Neemt niet weg dat ik het toch ga proberen....:
Alex Dekkers schreef:Deels eens dat je in iemands bijzijn (in casu een naaste Christen) door verkeerd gedrag als Christen ook een verkeerd beeld naar diegene neer te zetten en bepaalde Christenen in 'verwarring' zou kunnen brengen. Echter is dit argument niet valide m.b.t. het kijken naar voetbal, behalve als ik al eerder aangeef je over de schreef gaat met bedreigingen. Maar dat zegt dan meer over het individu in kwestie en niet over het voetbal kijken in het algemeen.
Mee eens. Eén opmerking echter: je zegt dat je door verkeerd gedrag Christenen in verwarring kunt brengen. Okee. Maar ook door gedrag wat op zich niet fout is kun je medechristenen in verwarring brengen. Vergelijk het eten van Paulus van offervlees gewijd aan een niet-bestaande god, wat sommige christenen destijds heel schokkend vonden.
De grote zwakte in mijn betoog - en daar kan ik je wel in gelijk geven - is dat ik geen praktisch voorbeeld kan geven van waarom je door voetbal te kijken, andere christenen zou kunnen verwarren. Voetbal kijken op tv wordt namelijk niet standaard geassocieerd met ontucht, brasserijen en dronkenschap. Was dit wél zo geweest, dan zou je - ookal doe jij helemaal niet met die dingen mee - toch met die wandaden geassocieerd worden, en kun je dus maar beter helemáál geen voetbal kijken.
(Vergelijk het met 'blijven slapen bij je vriendin'. Je kunt nog zo kuis op de bank liggen, maar de hele buurt zal denken dat je ****** --> je kunt dan beter thuis slapen)

Maargoed, ik denk dat je dat zelf ook al in gedachten had. Vooralsnog zal ik je dus zeker niet tegenhouden om lekker van je potje voetbal op tv te genieten.