kurtyo schreef:Ik weet het niet. Ik vraag me af of het werkelijk zo is en of het er echt al niet zat.
Ik denk dat het wel kan. Waarom niet? Of iig dat het wel een combinatie van 'opvoeding', omgeving en aanleg is.
Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Pivo schreef:volgens mij is het vaak echt wel door problemen dat iemand homo is. Maar God verbied toch zelf het praktiserend homo zijn? Sex is voor man en vrouw binnen het huwelijk. Alles daarbuiten is zondig (ook praktiserend homo zijn). Dit wil echter niet zeggen dat God jou als mens afkeurt!
Nog gekker, je hebt problemen dus word je maar homo. Denk daar eens heel goed over na, en realiseer je dan dat dit zo ongelofelijk stom en onlogisch klinkt dat ik nog eerder aanneem dat een kangoeroe afstamd van een lieve-heers-beestje.
Waar staat er in de Bijbel (letterlijk) dat seks voor man en vrouw binnen het huwelijk is? (SeKS!) En dat laatste zinnetje is zo'n ongelofelijke dooddoener, zo'n afknapper. Hoe vaak heb ik dit zinnetje al gehoord in dicussies met christenen over homoseksualiteit?Marnix schreef:Ik zie het als een aangeboren afwijking... zoals iemand die wordt geboren met down syndroom, een lichamelijk handicap of wat dan ook.....is het een gevolg van de zondeval.... voor de zondeval waren er geen gehandicapten bijvoorbeeld. En ik denk ook geen homo's.
Dit is wel heel gemakkelijk. Natuurlijk waren er voor de zondeval geen homo's. Er waren slechts twee mensen, een man en een vrouw...
Ik vind het trouwens heel ver gaan dat je homofilie (-seksualiteit) over een kam scheert met het downsyndroom. Homoseksualiteit is volgens die redenering zonde. Mensen met het downsyndroom zijn ook zondig in dat geval. Ze zijn zondig omdat ze het syndroom van down hebben want dat was er niet voor de zondeval dus is het zonde om zo te zijn. En kom nu niet met: homoseksualiteit is een zonde en downsyndroom een gevolg van zonde want dat is weer zo'n heerlijke dooddoener... Overigens, dit is niet persoonlijk richting jou Marnix, maar tegen iedereen eigenlijk. Duidelijk mag wel zijn dat ik je reactie onzin vind.
columbus schreef:Zareb schreef:Puur wetenschappelijk gezien is homoseksualiteit een variant die al vanaf de geboorte vast ligt. Daar hebben slechte ervaringen niets mee van doen. Ik heb een goede jeugd gehad. Veel vrienden en vriendinnen, fijne ouders enz.
puur wetenschappelijk is er niets maar dan ook niets bewezen tot nu toe.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er vanuit dat je het echt goed bedoeld.
Je ziet het als een afwijking. Een afwijking waarvan?
Van jouw eigen beleving? Of heeft God zich soms vergist?
Snorbaarder schreef:Hoe verklaar je dan iemand als de persoon die ik ken, die zegt dat het bij hem door problemen in zijn jeugd komt?
Legolas schreef:
Tsja, ik heb zelf ook reacties gehad van "daar komt het door". Maar veel mensen denken van dat het homozijn een gevolg is van het problemen hebben. Ik zie het niet zo, volgens mij is het eerder zo dat je merkt dat je anders bent en dat je daar met niemand over kan/durft te praten en daar dus hartstikke problemen mee hebt. Omgekeerd dus.
Zareb schreef:Legolas schreef:
Tsja, ik heb zelf ook reacties gehad van "daar komt het door". Maar veel mensen denken van dat het homozijn een gevolg is van het problemen hebben. Ik zie het niet zo, volgens mij is het eerder zo dat je merkt dat je anders bent en dat je daar met niemand over kan/durft te praten en daar dus hartstikke problemen mee hebt. Omgekeerd dus.
Ik denk dat je hier juist een heel juiste opmerking maakt. Het feit dat je er met niemand over kan / durft praten is een van de grootste problemen.
Dat geldt voor jongeren maar zeker ook voor ouderen.
De algemene verrechtsing van de maatschappij maakt het zeker niet eenvoudig om voor je geaarheid uit te komen. In de seculiere homowereld voel je je niet thuis. In christelijke homogroepen wordt je ook vaak gek aangekeken als je celibatair of in iedergeval monogaam wilt blijven. Ook in de Bijbeluitleg daar kun je jezelf vaak niet vinden. En in je kerk ben je eigenlijk ook niet echt welkom.
Ga d'r maar aanstaan.
En dan, de makkelijkste manier is om je mond te houden of een andere kerk te zoeken. Vooral dit laatste is vrij algemeen.
Misschien is het juist daarom alleen al goed dat je hier gewoon eerlijk en open mag(?) kan zijn.
dingo schreef:Realiseer je gelijkertijd ook dat je afwijkt van de norm nl. dat de meerderheid van de mensen hetero is. Dat betekent bijvoorbeeld dat de meerderheid van de mensen in je omgeving zich niet in je gevoelens kunnen en/of willen inleven. Maar in je kerkelijke gemeente mag je wel van ze verlangen dat ze je lief hebben, zonder voorwaarden vooraf, zoals hun door Jezus geboden is. (Zoals zij dat ook van jou richting hun mogen verwachten). Dus ja wat mij betreft kun je hier gewoon eerlijk en open zijn. (En anders kun je altijd nog een prive-mailtje sturen)
Zareb schreef:Maar goed, laat ik niet muggeziften. Ik realiseer mij best dat ik, door het simpele feit dat ik mij niet aangetrokken voel tot vrouwen, voor velen een vreemde eend in de bijt ben. En niet alleen binnen de kerk. Voor mij is dat ten diepste geen probleem meer, alleen loop ik er nog vaak tegenaan.
Zareb schreef:En kijk hier binnen dit forum ook maar eens. Telkens het gaat over verlangen, over liefde, over relaties ect. dan gaat het uitsluitend over man - vrouw verhoudingen. Prima hoor, want zo zal de meerderheid hier wel in elkaar zitten. Ik denk alleen dat het best goed zou zijn als er ook eens reacties zouden zijn van mensen die het anders beleven.
Dat zou goed zijn voor iedereen die met dezelfde gevoelens rondloopt en ook goed voor de algehele populatie zodat die kunnen zien dat homoseksuele mensen eigenlijk ook maar heel gewone "mensen" zijn. Met dezelfde gevoelens en verlangens.
Lalage schreef:Maar je kunt het wel zeer aannemelijk maken dat homoseksuelen andere hersenen hebben, sommige hersendelen bij mannelijke homo's zien eruit alsof ze van een vrouw zijn.
Race406 schreef:Maar jij vond de reactie van Marnix onzin zeg je. Hoe zie jij het dan? (Graag me de Bijbel in de hand je mening uitleggen als dat kan. Ik ben er mee begonnen, nu jij..)
De 1e: In de Bijbel staat in Leviticus 18:22 het volgende (Statenvertaling): Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
In de vertaling van Het Boek staat het zo (betekent hetzelfde, maar is misschien iets duidelijker/overtuigender): Sexuele gemeenschap tussen mannen is verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de Here.
Is volgens mij duidelijk...
Het gaat hier niet om de vraag of je dan getrouwd bent of niet,
want de Here heeft het huwelijk ingesteld voor een man en een vrouw (anders had Hij Adam wel laten kiezen)
De 2e vetgedrukte zin, daar wil ik dit over zeggen: Het is misschien wel afgezaagd om te zeggen dat homosexualiteit zonde is, en dat het Down-syndroom een gevolg is van de zondeval, MAAR HET IS WEL WAAR! Ik begrijp niet goed waarom mensen dit soort dingen altijd weer onderuit willen halen, ofwel waarom men het niet wil geloven.
Er staat dus niet dat de mens die homosexuele gevoelens heeft een gruwel voor de Here is, laat dat duidelijk zijn. Hij weet immers hoe moeilijk het kan zijn! Er staat alleen dat het praktiseren van deze gevoelens een gruwel voor de Here is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten