wina schreef:Nakdimon,
Wat heb jij toch altijd een hatelijke opmerkingen, dat moet je eens afleren, dat is een lelijke karaktertrek.
Sinds jij een ander geloof hebt aangenomen, schop je tegen alles aan wat evangelisch is.
Als dat het resultaat van je nieuwe geloof is, dan hoef ik het niet.
Ik weet nu dus zeker met wie ik te maken heb. Dit is nou teleurstellend:
1) Jij beweert dingen die bijbels niet te ondersteunen zijn. Dit weet ik omdat
a) ik zelf evangelisch ben geweest
b) ik het heb getoetst toen ik evangelisch was en "bedrogen" ben uitgekomen
c) het jou telkens tevergeefs wordt om bijbelse ondersteuning ipv bijbels ongefundeerde speculaties
2) waar ben ik hatelijk? Ik stel je een vraag en sinds jij het niet kan beantwoorden, ga je maar beweren dat ik hatelijk ben en schop ik tegen alles wat evangelisch is.
3) omdat iets evangelisch is hoeft het nog niet bijbels te zijn. Ik heb dit geloof ik in het verleden meerdere malen aangekaart aan de hand van de bijbel zelf en daar ben jij heel goed van op de hoogte. Katholieke tradities zoals kussen van beelden, heiligen aanbidding, etc zijn net zo verwerpelijk als evangelisch. Dus ik hoef daar niet telkens "ja" en "amen" op te zeggen om jou of wie dan ook een plezier te doen terwijl ik wel beter weet.
4) is dit alles wat je te zeggen hebt?
5) hoezo "mijn nieuwe" geloof? Toen ik evangelisch was gedroeg ik me vele malen erger tegenover bijv Jehovahs Getuigen als nu tegen jou en andere evangelischen, maar toen vonden evangelischen (waaronder jij) mij zo een geest gevulde broeder, O zo vol van de geest. Maar nu ik het niet met jou eens ben, dan ben ik maar een hatelijk ventje met lelijke karaktertrekjes.
Ik ben in iedere geval blij dat ik niet meer evangelisch ben!
Nakdimon
Maar Tsion zegt: ADONAI heeft mij verlaten en ADONAI heeft mij vergeten. Kan ook een vrouw haar zuigeling vergeten...Al zouden zij die vergeten, toch vergeet Ik u niet. Zie, Ik heb u in mijn handpalmen gegrift, uw muren zijn bestendig vóór Mij.