Wat is er verkeerd aan bijv. radio 538?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2004 14:20

Snorbaarder schreef:Je verraad jezelf!! De echte muziekfan luisterde toch niet naar 538? :mrgreen:

Hehe, nee dat klopt ik luister er ook bijna nooit naar. :) Maar opt werk hebben ze het wel regelmatig aan, vandaar..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jun 2004 11:15

Die Edwin gaat wel, Ruud de Wild ook nog wel. Maar het merendeel is crap. Maar over de duivel: ik denk dat de duivel in de kerk o.i.d. nog gevaarlijker is...

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 13 jun 2004 12:27

kurtyo schreef:Die Edwin gaat wel, Ruud de Wild ook nog wel. Maar het merendeel is crap. Maar over de duivel: ik denk dat de duivel in de kerk o.i.d. nog gevaarlijker is...

Dat moet je eens uitleggen, die snap ik niet.
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 14 jun 2004 07:05

Ik denk dat Kurtyo hier duidt op iets als bijvoorbeeld wetticisme, waardoor veel mensen het werkelijke doel van godsdienst voorbijstreven.
Weinig mensen zullen je hier op wijzen, omdat ze er klakkeloos van uit gaan dat wetticisme niet fout kan zijn.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 23 jun 2004 14:56

Van een persoon die ooit eens 1 catechisatieles gegeven heeft heb ik het volgende gehoord en dat is ook hier van toepassing.

Hij zei: ' Je mag overal naar toe van mij, je mag alles luisteren, alles bekijken, alleen wil ik dan wel dat je God kunt danken dat je daar bent/ dat luisterd en dat ziet'

Daar sprak voor mij genoeg uit.

Hoor je 538, dan hoor je o.a. vloeken/ schuine moppen. Ik ben ook geen heilig boontje, maar dan weet ik wel dat ik daar God niet voor kan danken dat ik dit mag horen.

Trek verder je eigen conclusie's :P

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 jun 2004 15:34

Lindal schreef:Van een persoon die ooit eens 1 catechisatieles gegeven heeft heb ik het volgende gehoord en dat is ook hier van toepassing.

Hij zei: ' Je mag overal naar toe van mij, je mag alles luisteren, alles bekijken, alleen wil ik dan wel dat je God kunt danken dat je daar bent/ dat luisterd en dat ziet'

Daar sprak voor mij genoeg uit.

Hoor je 538, dan hoor je o.a. vloeken/ schuine moppen. Ik ben ook geen heilig boontje, maar dan weet ik wel dat ik daar God niet voor kan danken dat ik dit mag horen.

Trek verder je eigen conclusie's :P

hier ben ik het nou helemaal mee eens!

je moet God er voor kunnen danken!
dank God in alles!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jun 2004 16:23

Er zijn wel degelijk objectieve grenzen te stellen of het goed is om te luisteren naar een zender als radio 538 of niet. En dan bedoel ik niet het persoonlijke argument van: kan ik God er voor danken. Wat overigens een heel behoorlijk argument is.

Als je de inhoud van de muziek (tekst e.d.) en het gezwets van de DJ naast de norm van Gods Woord legt, dan blijft er in veel gevallen niets van over.
Radio luisteren is geen verplichting (ik spreek nu over de thuissituatie, op werk en andere plaatsen kan die anders liggen). Vrijwillig luisteren naar zaken die tegenover Gods Woord staan kan niet goedgepraat worden met een beroep op "ieder weet zelf wel wat goed voor hem/haar is." Vrijwillig luisteren naar het kwade KAN NIET GOED zijn.

Overigens is het een non-argument om te zeggen dat iets anders, bijvoorbeeld wetticisme, nog slechter is. Dat wetticisme verwerpelijk is, is een feit, maar daarmee kun je natuurlijk nooit iets anders goed praten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jun 2004 16:26

Snorbaarder schreef:Ik denk dat Kurtyo hier duidt op iets als bijvoorbeeld wetticisme, waardoor veel mensen het werkelijke doel van godsdienst voorbijstreven.
Weinig mensen zullen je hier op wijzen, omdat ze er klakkeloos van uit gaan dat wetticisme niet fout kan zijn.

O.a. inderdaad.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 jun 2004 08:58

Snorbaarder schreef:Ik denk dat Kurtyo hier duidt op iets als bijvoorbeeld wetticisme, waardoor veel mensen het werkelijke doel van godsdienst voorbijstreven.

Als we stellen dat wetticisme niet goed is, dan mag volgens mij de conclusie alleen niet worden dat we ons dus niet aan de wet hoeven te houden.
Die blijft net zo goed van kracht, alleen is de wet niet de kern van het leven met God.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 25 jun 2004 09:00

Ik zal ook zeker niet beweren dat je je niet aan de wet moet houden, maar er zijn in mijn omgeving mensen die zich naar mijn idee alleen concentreren op de wet en dat is fout.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

But when the trees bow down their heads,

The wind is passing by.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 25 jun 2004 23:59

als je nou de wet eens gaat zien als richtlijn, als ideaal wat God mensen geeft om hun leven naar in te richten, zodat ze zelf gelukkig worden

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 27 jun 2004 14:50

Ja daar ben ik het ook mee eens
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 27 jun 2004 21:37

thespiritisinsideus schreef:als je nou de wet eens gaat zien als richtlijn, als ideaal wat God mensen geeft om hun leven naar in te richten, zodat ze zelf gelukkig worden

vandale schreef:wet (de ~, ~ten)
1 door de hoogste staatsmacht vastgestelde, met gezag gehandhaafde regel voor het maatschappelijk leven
2 het stelsel van rechtsregels waaraan de burger zich dient te houden => wetgeving
3 bindende, gezaghebbende regel
4 vaste, op waarneming gegronde regel, waarmee een verschijnsel, het verloop van processen wordt beschreven, verklaard
5 [rel.] de als van God uitgaande levensregels

regels, geen richtlijnen vrind. :P

t luisteren naar 538 kan je een vertekend beeld geven van hoe je je leven zou moeten leven. laat een ieder gewoon lekker z'n/d'r bijbel lezen, en indien hij/zij zich sterk genoeg voelt, ook gewoon lekker radio luisteren.
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 28 jun 2004 00:23

Okee laat ik ook eens een reactie gaan geven.

Een paar jaar geleden luisterde ik iedere dag, elk moment dat ik tijd had radio. (vooral 538 en Yorin(toen nog gewoon Veronica)).

Op een gegeven moment heb ik voor mezelf besloten dat ik het niet aan mezelf en God kon verantwoorden dat ik er naar luister en dus ben ik er maar gewoon radicaal helemaal mee gestopt. Dit wil niet zeggen dat alles voor mij sclecht is op de radio, helemaal niet. Soms zijn die dj's ontzettend grappig enzo en soms worden er leuke liedjes gedraaid. Maar omdat er ok gewoon zoveel zooi tussen zat, en om mezelf daar als het ware tegen te beschermen heb ik besloten gewoon maar helemaal niet meer te luisteren, Hetzelfde geldt voor mij voor muziekzenders als tmf en mtv en the box enzo.

En ik geef toe ik heb af en toe nog best wel s de radio aan ofzo, maar das niet vaak meer. Ik luister veel liever gewoon een cdtje ofzo...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 jun 2004 12:32

Ja, ik draai ook liever cd's, maar dat komt door de eenzijdige programmering etc. Dat het voor jou persoonlijk niet goed was om te luisteren: respect, goed dat je zo radicaal geweest bent. Maar ik ben dus van mening dat je dit niet op kunt leggen aan de complete mensheid. Verder: ik ben radicaal gestopt met een hoop bands, maar ik ga jou echt niet zeggen dat je toch echt niet naar *** moet luisteren...

Terug naar “Archief”