Snorbaarder schreef:Je verraad jezelf!! De echte muziekfan luisterde toch niet naar 538?
Hehe, nee dat klopt ik luister er ook bijna nooit naar.

Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Die Edwin gaat wel, Ruud de Wild ook nog wel. Maar het merendeel is crap. Maar over de duivel: ik denk dat de duivel in de kerk o.i.d. nog gevaarlijker is...
Lindal schreef:Van een persoon die ooit eens 1 catechisatieles gegeven heeft heb ik het volgende gehoord en dat is ook hier van toepassing.
Hij zei: ' Je mag overal naar toe van mij, je mag alles luisteren, alles bekijken, alleen wil ik dan wel dat je God kunt danken dat je daar bent/ dat luisterd en dat ziet'
Daar sprak voor mij genoeg uit.
Hoor je 538, dan hoor je o.a. vloeken/ schuine moppen. Ik ben ook geen heilig boontje, maar dan weet ik wel dat ik daar God niet voor kan danken dat ik dit mag horen.
Trek verder je eigen conclusie's
Snorbaarder schreef:Ik denk dat Kurtyo hier duidt op iets als bijvoorbeeld wetticisme, waardoor veel mensen het werkelijke doel van godsdienst voorbijstreven.
Weinig mensen zullen je hier op wijzen, omdat ze er klakkeloos van uit gaan dat wetticisme niet fout kan zijn.
thespiritisinsideus schreef:als je nou de wet eens gaat zien als richtlijn, als ideaal wat God mensen geeft om hun leven naar in te richten, zodat ze zelf gelukkig worden
vandale schreef:wet (de ~, ~ten)
1 door de hoogste staatsmacht vastgestelde, met gezag gehandhaafde regel voor het maatschappelijk leven
2 het stelsel van rechtsregels waaraan de burger zich dient te houden => wetgeving
3 bindende, gezaghebbende regel
4 vaste, op waarneming gegronde regel, waarmee een verschijnsel, het verloop van processen wordt beschreven, verklaard
5 [rel.] de als van God uitgaande levensregels
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten