Ds. Paauwe

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 08 jun 2004 11:06

Heb onze dominee nog nooit horen zeggen dat onze kerk de enige ware is. Volgens hem bestaat de ware kerk hier op aarde niet. Hoewel ze er (terecht) naar streven om zo 'waar' mogelijk te zijn, zeggen ze echt niet dat ze de enige 'ware' zijn.

Je schrijft er niet bij tot welk kerkverband je behoort. Maar als je het boekje leest :"De Waarheid hogelijk geboden". Met artikelen in van mensen uit de GGN, dan kun je lezen dat het wél neergeschreven is. En al wordt het niet altijd gezegd vanaf de kansels, in kerkbladen als de Wachter Sions is toch vaak op te merken, dat ze menen de enige ware kerk te zijn. ( Ik zeg het hééééééél voorzichtig..... :wink: ) En dit zijn feiten, ik bedoel het dan ook niet hatelijk.
De ware kerk heeft 'De zuivere Waarheid'. Hoe heet die Stichting ook alweer die uitgaat van de GGN, en verscheidene boeken uitgegeven heeft van o.a Ds.F. Mallan en Dr. C. Steenblok................... :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 11:41

Dat ze de ware leer voorstaan, yep.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 12:35

Het Weermannetje schreef:Dat ze de ware leer voorstaan, yep.

Alleen jammer dat DE ware leer niet bestaat, maar die discussie hebben we al eens gevoerd.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 08 jun 2004 13:07

Aragorn schreef:

Alleen jammer dat DE ware leer niet bestaat, maar die discussie hebben we al eens gevoerd.

De Bijbel is de ware leer toch?

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 10 jun 2004 09:57

Aragorn schreef:

Ben ik het wel mee eens, maar dat neemt toch niet weg dat je er wel naar moet streven?

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 10 jun 2004 10:40

Het was een dominee die was sigarendraaier en na een periode van ... jaar leertijd bij een dominee ineens dominee geworden. Heeft dus geen opleiding genoten.

Hmmm, volgens mij kun je dat woordje 'ineens' dan wel weglaten.
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jun 2004 11:03

japijo schreef:
Aragorn schreef:

De Bijbel is de ware leer toch?

Mjah, ik zie een leer meer als een bepaalde uitleg van de bijbel. Bijvoorbeeld: Calvijn, Luther en Erasmus zagen alledrie de bijbel wel als 'de ware leer', maar trokken daar allemaal weer andere consequenties uit, waardoor je uiteindelijk 3 verschillende leren hebt.
In dat opzicht bestaat de ware leer niet en de bijbel zie ik niet echt als een leer.

Terug naar “Archief”