Protesteer tegen Gsus mode!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 dec 2002 15:10

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

*JAAP*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *JAAP* » 08 jan 2003 19:04

Als je deze merknaam gaat accepteren verleg je heel duidelijk grenzen. Als er ergens een vorm van ijdel gebruik van de naam van God wordt gemaakt dan is het wel op deze manier. Op het insluipen van dit gevaar moet je alert zijn. Ik ben op veel punten niet superprincipieel maar hier wel; dit is pas echt verval van normen.
de zelfgenoegzaamheid van vandaag is de terechte vader van de schuld van morgen

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 09 jan 2003 10:37

Wat vreemd. Ik heb altijd gedacht dat het juist Christelijke kleren waren (Met de naam van Jezus als een soort popheld... nou ja... ik heb raardere uitingen van geloof gezien) en volgens mij heb ik zelfs mensen er mee op de CHE zien lopen.
In het verhaal op de site van Gsus heb ik niets kunnen vinden dat de bedenkers erop uit zijn om te spotten met Jezus' naam.
Als er iets te protesteren valt tegen de keuze van mensen om kleren te dragen, had ik eerder verwacht dat het gericht zou zijn op t-shirts van bijvoorbeeld 'Cradle of filth' (Wat zelfs ik verwerpelijk vind, en ik ben niet eens Christen) of Alchemy Gothic-wear. (Waarschuwing: beide sites kunnen als schokkend worden ervaren)
Van die laatste draag ik op dit moment zelfs een shirt, maar de afbeelding is niet echt onchristelijk. Eerder sierlijk en met een referentie naar de alchemisten van de middeleeuwen.

Quasar

Berichtdoor Quasar » 11 jan 2003 21:17

Ik vind dat over die kleding van cradle of filth niks valt te protesteren. Je kan het hoog uit lelijk vinden. maarja, smaken verschillen. Ik vind bevoorbeeld van die echte refo kleren oerlelijk.
De kleding van g-sus is een ander verhaal, omdat dat een soort plagiaat is. Ik denk niet dat de naam "Jesus" copyrighted is, maar het is wel duidelijk een naam van het christelijke geloof, en dus vind ik dat ze wel ff aan de kerk toestemming hadden mogen vragen of ze die naam zouden mogen gebruiken

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 15 jan 2003 10:51

Aan welke kerk wil je dan toestemming vragen. Je kan moeilijk alle miljoenen kerken/ groeperingen/ sektes afgaan!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 15 jan 2003 13:06

Precies.
En trouwens.... op de voornaam Jezus is geen copyright te verkrijgen, denk ik. Het is best een veel voorkomende naam in bijvoorbeeld Mexico en andere Latijns-Amerikaanse landen.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 15 jan 2003 13:10

Vind ik ook Storyteller. In Spanje bestaat een burgemeest (eigenaar van Atletico Madrid, voetbalclub) die heet Jezus Gil Y Gil

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 15 jan 2003 13:42

Interesant...
Hoe zouden jullie dan reageren als je een voetbalshirt ziet met de naam Jezus erop? Dat is geen grap, maar een mogelijkheid.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 15 jan 2003 13:44

Als die voetballer zo heet dan heb je weinig te kiezen: je hebt ook Bergkamp, Kluivert, etc.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 jan 2003 07:49

Ze bestaan al zeven jaar en ineens moet er geprotesteerd worden?
Klink bijna als het kalf verdronken is dempt men de put.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 19 jan 2003 13:41

Liever laat dan nooit. En al we nou de komende 7 jaar voortdurend protesteren dan krijgen ze er misschien wel genoeg van :)
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 19 jan 2003 14:05

Ik betwijfel nog steeds of dat protest gerechtvaardigd is.
Zie bovenstaande reacties.

Terug naar “Archief”