Op het alleronverwachts..........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mini
Sergeant
Sergeant

Re: onverwachts overlijden

Berichtdoor mini » 26 aug 2004 16:34

jas schreef:
Bookman schreef:Moordenaar aan het kruis???? Daar kunnen wij toch niet over oordelen? Zoals jij zegt de dag des oordeels zal het openbaren of dat hij in de hemel is................ :shock:
Zie je de grote tegenspraak in je eigen schrijven? Pivo had het nadrukkelijk over een oordeel ten goede. En geen verdoemenisoordeel.
Ik weet dat er kerken zijn die 'iedereen laten liggen'. Maar dat is een heel magere vrucht van de prediking. En op begrafenissen wordt dat er dan ook vaak in een 2 uur lange dienst duidelijk gemaakt dat ze de mens, overledenen hebben geen namen, maar laten liggen. Of een heel erg veel bekeerde dominee ergens ter wereld moet er een woordje voor gekregen hebben dat iemand wel in de hemel is, dan zou het heeeeeeeeeeeeeel erg misschien kunnen gebeuren dat er een positief oordeel geveld wordt.
Maar nogmaals dan gaat het niet over de overledene maar dan wordt breedvoerig uitgemeten hoe de Heere tot de ziel van die dominee gesproken heeft. En daar praat dan ook iedereen over. In één van de vele bekerings-levensgeschiedenissen van een dominee uit de vorige eeuw kun je lezen dat hij iemand in de hemel zette omdat er tijdens het zingen van psalm 68 een duif op de kist daalde. Het had eens een kraai moeten zijn................. :roll: :shock: :lol:
Mag ik zeggen dat ik zulke dingen vermakelijk vind? Één keer lees je idd in de Schrift dat er een duif uit de hemel nederdaalde, maar dat was op Christus en niet op een doodskist. :|

Ik was eens op een begrafenis, toen kroop er een groene rups over de kist. De dominee zei toen: Er is wel hoop voor Krelis, maar het gaat lang duren voor ie aankomt.

Waar slaat dit nu weer op???? alsof begrafenissen iets zijn om grapjes over te maken, die van Bookman snap ik nog, maar waarom moet je daar nu zo "lollig" op reageren. (sorry voor de off-topic reactie)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 26 aug 2004 16:56

mini schreef:Waar slaat dit nu weer op???? alsof begrafenissen iets zijn om grapjes over te maken, die van Bookman snap ik nog, maar waarom moet je daar nu zo "lollig" op reageren. (sorry voor de off-topic reactie)

Ik begrijp je reactie. Maar je moet je ook realiseren dat er ook op een begrafenis dingen kunnen overkomen die "grappig" kunnen zijn of in iedergeval de ernst even wat wegnemen.

vb.
aan een graf toen het plotseling hard begon te regenen reageerde de dominee "zelfs de hemel huild mee"
aan een graf toen een bloemstuk per ongeluk van de kist afgleed, reageerde de voorganger "X hield ook helemaal niet van bloemen"
aan een graf toen op een sombere winterdag een enkele zonnestraal door de wolken heenbrak en op de kist scheen paste de dominee dat direkt in met een verwijzing naar het licht in het paradijs.
En zo kan ik nog wel even door gaan.

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 26 aug 2004 17:16

Zareb schreef:
mini schreef:Waar slaat dit nu weer op???? alsof begrafenissen iets zijn om grapjes over te maken, die van Bookman snap ik nog, maar waarom moet je daar nu zo "lollig" op reageren. (sorry voor de off-topic reactie)

Ik begrijp je reactie. Maar je moet je ook realiseren dat er ook op een begrafenis dingen kunnen overkomen die "grappig" kunnen zijn of in iedergeval de ernst even wat wegnemen.

vb.
aan een graf toen het plotseling hard begon te regenen reageerde de dominee "zelfs de hemel huild mee"
aan een graf toen een bloemstuk per ongeluk van de kist afgleed, reageerde de voorganger "X hield ook helemaal niet van bloemen"
aan een graf toen op een sombere winterdag een enkele zonnestraal door de wolken heenbrak en op de kist scheen paste de dominee dat direkt in met een verwijzing naar het licht in het paradijs.
En zo kan ik nog wel even door gaan.

Dat vind ik wat anders dan grapjes over hoe snel iemand aankomt in de hemel of niet.. En nee, misschien zie ik de humor niet zo in van die dingen, maar ok. we zijn hartstikke off-topic bezig

Terug naar “Archief”