Moderator: Moderafo's
Yael schreef:Evelien schreef:Maar soms dan probeer je je groot te houden, en probeer je niet bij de pakken neer te gaan zitten. (dat heb ik ook gedaan) Maar op een gegeven moment dan kun je niet meer verder en als je als maar tegenslagen krijgt dan is je moed ook op.
Ik had het wat simpel neergezet dat weet ik omdat het in de praktijk zo vaak niet werkt.
Wat vindt je van dit lied?
Ik ben de Heer die jou eens schiep
in je moeder tot leven riep
Ik zag je vormeloos begin
omdat Ik je wilde heeft je leven zin
Wees maar niet bang
Ik bemin je al zolang
Ik voelde de pijn
toen je niet meer kind kon zijn
Heer als U dan echt mij zo goed kent,
met liefde over mij bewogen bent
Maak me dan een kind zoals U wilt
zodat ik weer aan Uw voeten speel
Wees maar niet bang
Ik bemin je al zolang.
Ik voelde de pijn
toen je niet meer kind kon zijn.
Heer ik pak aan wat U voor me heeft.
omdat U voor mij geleden heeft.
De kracht die uit de dood U riep,
maakt mij zoals U mij eens schiep
Ik hou van U omdat U echt om me geeft.
Kom in de stilte, werk nu Heilige Geest.
Ik ben de Heer die jou eens schiep
in je moeder tot leven riep
Ik zag je vormeloos begin,
omdat Ik je wilde heeft je leven zin.
(Overgenomen van de cd: wereld van verschil, van Rolof Mulder, die ook dit lied schreef.)
Evelien schreef:Aragorn schreef:Hm, ik volg die link totaal niet Evelien...
Nou kijk God gaf mij het leven omdat Hij dat wou. Maar als ik naar mijn leven kijk is het een grote misslukking.... En God geeft ons toch het leven? En daaruit concludeer ik dat God mij die grote mislukkeling(en) geeft.
Evelien schreef:Aragorn schreef:Hm, ik volg die link totaal niet Evelien...
Nou kijk God gaf mij het leven omdat Hij dat wou. Maar als ik naar mijn leven kijk is het een grote misslukking.... En God geeft ons toch het leven? En daaruit concludeer ik dat God mij die grote mislukkeling(en) geeft.
Aragorn schreef:Evelien schreef:Aragorn schreef:Hm, ik volg die link totaal niet Evelien...
Ja, ik kan die redenering wel begrijpen, maar dat is volgens mij niet wat dit gedicht/lied wil zeggen.
En de meeste christenen geloven toch dat God je het leven geeft? En ja, wanneer is je leven een mislukking? Komt dat door rechtreeks Goddelijk ingrijpen, of door andere mensen, omstandigheden, enz?
Je hoeft van mij niet je levenservaringen neer te zetten; toch denk ik niet snel dat iets onmogelijk is. Daarvoor heb ik al teveel absurde situaties gehoord.Evelien schreef:Ik wil hier best wel mijn levenservaringen vertellen. Maar ik ben erg bang dat niemand mij gelooft.
Evelien schreef:Ik wil hier best wel mijn levenservaringen vertellen. Maar ik ben erg bang dat niemand mij gelooft.
Evelien schreef:Maar mensen die mij kennen vanuit de kerk, omgeving of school zien mij totaal anders dan dat ik in werkelijkheid ben. Dit omdat ik een giga masker op heb.
Evelien schreef:Ik heb ooit eens een keer mijn levensgeschiedenis/ervaring op papier gezet. Maar als ik het dan (weer) terug lees, kun je daaruit niet opmerken dat het een misslukking is. Maar toch voelt het wel van binnen als een misslukking. Omdat ik het ervaren heb.
hijwel schreef:Evelien schreef:Ik heb ooit eens een keer mijn levensgeschiedenis/ervaring op papier gezet. Maar als ik het dan (weer) terug lees, kun je daaruit niet opmerken dat het een misslukking is. Maar toch voelt het wel van binnen als een misslukking. Omdat ik het ervaren heb.
tuurlijk is iets ervaren heel anders dan iets lezen. Maar wat je ook ervaren hebt: het kan nooit een reden zijn om te zeggen tegen het leven wat voor je ligt: het wordt een minslukking.
jij weet nooit wat voor mooie dingen God met jou van plan is
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten