Moderator: Moderafo's
jacobH schreef:Omdat ze zo nodig een stel vrijzinnige snuiters erbij moesten halen, vallen de mensen die nog bij de Schrift willen blijven uit een. Heel erg jammer. (....)
Het is onmogelijk om over het geweten van en ander te regeren. Doe dat dan ook aub niet!
jacobH schreef:weetje wat ik zo jammer vind van die pkn
dat het een scheuring in een groep heeft teweeg gebrachte die anders normaal met elkaar konden omgaan.
Omdat ze zo nodig een stel vrijzinnige snuiters erbij moesten halen, vallen de mensen die nog bij de Schrift willen blijven uit een. Heel erg jammer.
Ik heb geen oordeel, velen zijn hier op zijn zacht gezegd nogal aanmatigend. Dat is jammer. Maar misschien wel menselijk.
Ik ding wil ik nog wel kwijt.
Het is onmogelijk om over het geweten van en ander te regeren. Doe dat dan ook aub niet!
jacobH schreef:Zoals jullie weten geef ik niets voor het geloof van mensen dat op hun eigen ratio, normen en waarden is gebaseerd. Er zitten dus "snuiters" in de PKN die werkelijk absoluut niks aantrekken van het gezag van de bijbel. Juist die groep heeft een scheuring veroorzaakt in het bijbelgetrouwe deel van de kerk. En dat vind ik jammer.
Het grote verschil met vroeger is dat het vrijzinnige is uitgesproken door de belijdenissen/bewuste pluriformiteit, dat was anders dan vroeger. Ik kan me voorstellen dat je daar bezwaard tegen bent, ik kan ook begrijpen dat je dan toch blijft als bezwaarde.
groeten
Optimatus schreef:jacobH schreef:Zoals jullie weten geef ik niets voor het geloof van mensen dat op hun eigen ratio, normen en waarden is gebaseerd. Er zitten dus "snuiters" in de PKN die werkelijk absoluut niks aantrekken van het gezag van de bijbel. Juist die groep heeft een scheuring veroorzaakt in het bijbelgetrouwe deel van de kerk. En dat vind ik jammer.
Het grote verschil met vroeger is dat het vrijzinnige is uitgesproken door de belijdenissen/bewuste pluriformiteit, dat was anders dan vroeger. Ik kan me voorstellen dat je daar bezwaard tegen bent, ik kan ook begrijpen dat je dan toch blijft als bezwaarde.
groeten
Ik ben juist heel blij dat er voor diversiteit plaats is in onze PKN. Onze kerk staat open voor discussie en veelzijdigheid in plaats van verstarring en eenzijdigheid en tunnelblikken.
jacobH schreef:Zoals jullie weten geef ik niets voor het geloof van mensen dat op hun eigen ratio, normen en waarden is gebaseerd. Er zitten dus "snuiters" in de PKN die werkelijk absoluut niks aantrekken van het gezag van de bijbel. Juist die groep heeft een scheuring veroorzaakt in het bijbelgetrouwe deel van de kerk. En dat vind ik jammer.
Aragorn schreef:jacobH schreef:Zoals jullie weten geef ik niets voor het geloof van mensen dat op hun eigen ratio, normen en waarden is gebaseerd. Er zitten dus "snuiters" in de PKN die werkelijk absoluut niks aantrekken van het gezag van de bijbel. Juist die groep heeft een scheuring veroorzaakt in het bijbelgetrouwe deel van de kerk. En dat vind ik jammer.
Ik vind het wel een beetje vergaand om te zeggen dat de vrijzinnigen de scheuring veroorzaakt hebben hoor. Dan versimpel je de werkelijkheid toch ietsje teveel...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten