Het Weermannetje schreef:Maar dat komt niet omdat die kinderen godzalige ouders hebben!
Welke kant wil je nu op? Hoe leg jij 1 Kor. 7:14 uit?
Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Maar dat komt niet omdat die kinderen godzalige ouders hebben!
Het Weermannetje schreef:Nou, dat je niet om je ouders bekeerd bent, maar omdat Christus voor je gestorven is.
Het Weermannetje schreef:Ja, maar dat zegt niet dat ze ook allemaal bekeerd worden.
Oké de vraag is dus: Kom je in de hel door de erfsmet, of door je eigen zonde?Het Weermannetje schreef:Maar wat denk jij dan van de erfsmet?
Aragorn schreef:Ow oke.. dacht op catechesatie weleens iets gehoord te hebben over verschil daartussen. Of nee, dat was geloof ik erfschuld en erfsmet. Dan zal erfschuld wel je erfzonde zijn zolang die niet vergeven is, en erfsmet als het wel vergeven is, maar je nog steeds je zondige natuur hebt ofzo..
Aragorn schreef:Ow oke.. dacht op catechesatie weleens iets gehoord te hebben over verschil daartussen. Of nee, dat was geloof ik erfschuld en erfsmet. Dan zal erfschuld wel je erfzonde zijn zolang die niet vergeven is, en erfsmet als het wel vergeven is, maar je nog steeds je zondige natuur hebt ofzo..
Het Weermannetje schreef:Volgens mij ga je dus ook verloren ten gevolge van de erfsmet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten