Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 apr 2004 15:47

Het Weermannetje schreef:God heeft ons niet voor niets geschapen. Maar wij zullen nooit weten wat God met ons van plan is. Misschien mogen sommige van de bekeerden wel eens een blik in de toekomst werpen, maar God zal nooit laten zien wat Hij met ons van plan is. Wij kunnen hier dan ook niet mee werken, maar wij moeten ons richten naar Zijn Woord. Daar staat geschreven dat wij ons moeten bekeren en leven naar Zijn Heilige Wet.

Ik denk ook niet dat God ons precies laat zien wat hij van plan is met jou leven. Maar ik geloof wel dat hij een plan heeft. Ik vertrouw er op dat Hij altijd bij mij blijft. En ik geloof ook dat ik nog veel dingen mee mag maken. De toekomst is soms aardig vaag, maar heel vaak zie je ook dingen die moeten gebeuren (die weg kan je dan in slaan)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 16:11

Het Weermannetje schreef:Eh Aragorn, dat doe je dan op grond van je historisch geloof als je nog niet bekeerd bent. Dat heeft niks met de bekering te maken!
Geniaal.

wat een onzin... hoe verzint ie het?

is nou alles vastgelegd of niet? zo nee waarom bij bekering dan weer wel.
en waarom zou je uberhaupt de zending in gaan als je zelf niet gelooft? "er is ergens iets heel moois, maar zelf geloof ik het ook niet. Maar ga maar zoeken"
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 apr 2004 17:00

Het Weermannetje schreef:Gaat het er bij jou in je leven om of je bekeerd wordt, of wat God met jou van plan is? En ik denk dan dat het het belangrijkste is dat we weten of we voor eeuwig behouden zijn of dat we voor eeuwig zijn verloren. En dat heeft vrijwel direct te maken met wat God met jou van plan is. Ik wilde alleen aangeven dat je nooit van tevoren kunt weten wat God met jou van plan is. Als jij bidt dan weet jij nog niet of God het aan jou wil geven.

Ik vind dit altijd van die verdrietige en passieve reacties :? . Natuurlijk gaat het om je zelf, of je behouden wordt. Je kan nog zo fanatiek evangeliseren of zending bedrijven zonder zelf te weten wie God is en waarom Jezus offer ook voor jou nodig is. Zekers.
MAar wat ik vind klinken uit jouw reactie: ga eerst maar eens zorgen bekeerd te worden , de rest komt later wel.
Waarom kan het niet parallel omgaan? Jouw zoektocht naar God, jouw vraag om bekering met het zoeken naar Gods plan in jouw leven....ofwel hoe kan ik Hem in mijn leven dienen?

ER staat: zonder geloof zijn de werken dood, en zonder de werken is het geloof dood. Het gaat dus gelijk op!

BEstaat daar jouw leven uit nier meer dan: bidden en wachten tot God besluit jouw te bekeren, en verder willekeurig voor je uit leven omdat alles nu eenmaal gaat zoals God het wil?? Wat een leeg leven!
JE mag zeker wel geloven dat God je leven leid en daar jou iets van wilt laten zien: en dat je daar ook naar mag zoeken.
Soms krijg je nauwelijks iets te zien, dan is de toekomst donker. Maar andere keren laat Hij duidelijk een weg voor je uit zien.

Ik heb dat onwijs ervaren, ik bad veel om een taak in Zijn koninkrijk, ondertussen keek ik goed om mij heen. Tot op zeker ogenblik een vrouw een noodroep deed voor leiders van een kinderclub. Hoewel ik 0,0 met kinderen had voelde ik een sterke drang om naar haar toe te gaan. Ik mag daar nu heel mooi werk doen in de kinderevangelisatie! Inmiddel zijn er plannen voor een tienerclub voor tieners in een achterstandswijk. En ze hebben mij daarvoor gevraagd vanwege mijn werk voor de kinderclub. DEze zomer ga ik ook een tienerkamp leiden......stom toeval!?!?!?!?! Natuurlijk weet ik niet wat er allemaal gaat gebeuren, waar ik allemaal voor komt te staan, maar er is mij wel heel duidelijk een weg gewezen!

In een Psalm staat ook ergens: Mijn oog zal op u zijn, en Ik zal u wijzen de weg die u gaan zult.....*weet even niet meer welke psalm :oops: *

Juist werken voor je naasten, Evangeliseren, wat je in principe voor anderen doet, kan een groot zegen zijn voor je eigen persoonlijk leven. Zolang je biddend werkt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 20 apr 2004 19:52

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik wil wel een antwoord geven. God wil dat ik mijn leven in dienst van Hem stel. Hij wil dat ik voor Hem leef, niet voor mezelf. Hij wil dat ik Hem liefheb. Hij wil dat ik Hem in alles eer. Hij wil dat Hij het hoogste doel is in mijn leven!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 21 apr 2004 07:59

@mic schreef:
Het Weermannetje schreef:Eh Aragorn, dat doe je dan op grond van je historisch geloof als je nog niet bekeerd bent. Dat heeft niks met de bekering te maken!
Geniaal.

wat een onzin... hoe verzint ie het?

is nou alles vastgelegd of niet? zo nee waarom bij bekering dan weer wel.
en waarom zou je uberhaupt de zending in gaan als je zelf niet gelooft? "er is ergens iets heel moois, maar zelf geloof ik het ook niet. Maar ga maar zoeken"

Het heeft niks met verzinnen te maken. Ik wilde alleen aangeven dat kiezen voor zendingswerk iets heel anders kan zijn dan kiezen voor God.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 10:56

Maar de keuze voor God moet er wel aan voorafgaan.. anders valt er weinig te evangeliseren.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 21 apr 2004 11:11

Ik denk, dat al is het verschrikkelijk jammer, dat er ook mensen zijn die onbekeerd toch evangeliseren. En die mensen bedoelde ik.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 11:20

Ja, oke. Maar dat lijkt me toch een erg rare en onwenselijke situatie.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 21 apr 2004 11:23

Die situatie is ook raar en onwenselijk. Maar toch zijn er mensen die het wel doen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 apr 2004 12:31

Het Weermannetje schreef:Die situatie is ook raar en onwenselijk. Maar toch zijn er mensen die het wel doen.
Ok zou theoretisch kunnen, maar ik ben ze nog nooit tegengekomen. Of het duurde iig niet lang :wink: NOu ja je hebt natuurlijk wel mensen die op hun werk gewoon uitkomen voor hun godsdienst zonder dat ze persé bekeerd zijn, dus in die zin zou het wel kunnen ja.... hmmm complex :wink:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 apr 2004 12:58

Het Weermannetje schreef:Ik denk, dat al is het verschrikkelijk jammer, dat er ook mensen zijn die onbekeerd toch evangeliseren. En die mensen bedoelde ik.

Die opmerking begrijp ik niet. Iedereen die de bijbel als Waarheid ziet, de opdracht in de bijbel leest: verkondig het evangelie aan alle volkeren , zich realiseert dat er nog zoveel mensen zonder God leven en de bijbel van levensbelang is, ook voor die mensen, maar zelf nog niet de zekerheid hebben dat Jezus ook voor hun zonden gestorven is, waarom! zouden deze mensen niet mogen evangeliseren als ze die drang voelen?

''verschrikkelijk jammer dat die mensen evangeliseren'' hoe durf je dat te zeggen? Enig idee, weermannetje, hoeveel mensen in Nederland zonder God leven? Weet je hoeveel mensen er iedere minuut zonder Jezus sterven, op de wereld? Denk je dat het voor die mensen die honger hebben naar Gods Woord het wat uitmaakt of jij bekeerd bent? Ik vind dat dus echt weer iets om je achter te verschuilen: ik ben niet bekeerd, dus ik blijf relaxed in mn stoel zitten. Jij! kent de bijbel, jij mocht er in opgroeien...en ook al ben je nog niet bekeerd...praat erover en getuig!

Juist door met evangelisatie bezig te zijn, de nood bij anderen te zien, zal dat jouw honger naar God alleen maar opwekken.
Ik weet heel zeker dat die mensen die zelf nog niet bekeerd zijn, maar wel heel bewogen zijn met hun onbekeerde medemensen en evangeliseren, in werk of schoolrelatie of via kerk of organisatie,dat er op deze mensen een zegen zal rusten. In tegenstelling tot mensen die passief wegkruipen omdat ''ze nog niet bekeerd zijn'' en daar nog denken goed aan te doen ook.

''WAnt wie Mij zal getuigen voor de mensen, zal Ik getuigen voor de Vader'' Ergens in Openbaringen, geloof ik.
Evangeliseren doe je ook door met niet-gelovige klasgenoten over Jezus te praten. En voor intensievere evangelisatie zal je toch een drang van God krijgen (roeping), anders moet je er ook niet op eigen houtje aan beginnen. Wanneer evangelisatie echt je beroep wordt, of zendeling, ja, dan moet je wel bekeerd zijn. Daar is een waar geloof voor nodig omdat dat in feite je leven verliezen is.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 13:30

Maar toch blijft het onnatuurlijk. Je hoeft natuurlijk niet een 100% overtuigd en verzekerd christen te zijn, maar je kunt mensen ook moeilijk vertellen hoe mooi het is, als je er zelf niks van kent, toch?

Niet om je achter te verschuilen, zeker niet. Maar ik zie niet in hoe ik anderen de weg kan wijzen als ik zelf nog zoekende ben.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 apr 2004 14:48

Aragorn schreef:Maar toch blijft het onnatuurlijk. Je hoeft natuurlijk niet een 100% overtuigd en verzekerd christen te zijn, maar je kunt mensen ook moeilijk vertellen hoe mooi het is, als je er zelf niks van kent, toch?

Niet om je achter te verschuilen, zeker niet. Maar ik zie niet in hoe ik anderen de weg kan wijzen als ik zelf nog zoekende ben.

DAn zal je er ook niet voor kiezen om intensief te gaan evangeliseren. WAnt als je zelf twijfelt of de bijbel eigenlijk wel waar is, breng je dat ook op een ander over. Dat neemt overigens niet wegt, dat je levenstijl nog wel evangeliserend kan zijn.
WAt is 'er niets van kennen'? Je kent de bijbel toch, de dingen die erin in staan? Al vertel je alleen maar dat! Al geef je mensen alleen maar een bijbel: dan heb je de weg al gewezen.
Ik geloof in de bijbel en de Waarheid daarin, hoewel ik zelf ook nog heel erg met de vraag worstel of ik mijn leven al verloren heb om met Jezus op te staan...
Ik geloof dat God het was die ingreep in mijn leven toen ik op hele slechte, zwarte plaatsen kwam en mij binnen een jaar in de kinderevangelisatie bracht. Ik geloof dat Hij een goed werk in mij is begonnen en dat Hij dat zal voleinden. (Filipensen 1)
Ik geloof dat JEzus de weg, de waarheid en het leven is, en dat wil ik ook aan andere mensen vertellen, die dat niet weten.

HEt punt bekering ligt in de behoudende kerken gewoon heel moeilijk. DAt ben je niet zomaar, daar kan je een hoop over zeggen natuurlijk. Bij mij in de kerk zijn 'bekeerden' mensen voor 70% 60+. Zou al het evangelisatiewerk in de stad, op de kinderclub, bij house-party's, in de straten alleen op hun schouders moeten rusten?Ik zie het ze niet echt doen hoor.

Als je pas zou mogen evangeliseren als alles koek en ei is tussen jou en God, denk ik dat alle evangelsieten hun werk opzeiden, de zendingswerkers terugkeerden van de zendingsvelden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 apr 2004 14:56

oke ff ontopic
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 16:05

meschianza schreef:
Aragorn schreef:Maar toch blijft het onnatuurlijk. Je hoeft natuurlijk niet een 100% overtuigd en verzekerd christen te zijn, maar je kunt mensen ook moeilijk vertellen hoe mooi het is, als je er zelf niks van kent, toch?

DAn zal je er ook niet voor kiezen om intensief te gaan evangeliseren. WAnt als je zelf twijfelt of de bijbel eigenlijk wel waar is, breng je dat ook op een ander over. Dat neemt overigens niet wegt, dat je levenstijl nog wel evangeliserend kan zijn.
WAt is 'er niets van kennen'? Je kent de bijbel toch, de dingen die erin in staan? Al vertel je alleen maar dat! Al geef je mensen alleen maar een bijbel: dan heb je de weg al gewezen.
Ik geloof in de bijbel en de Waarheid daarin, hoewel ik zelf ook nog heel erg met de vraag worstel of ik mijn leven al verloren heb om met Jezus op te staan...
Ik geloof dat God het was die ingreep in mijn leven toen ik op hele slechte, zwarte plaatsen kwam en mij binnen een jaar in de kinderevangelisatie bracht. Ik geloof dat Hij een goed werk in mij is begonnen en dat Hij dat zal voleinden. (Filipensen 1)
Ik geloof dat JEzus de weg, de waarheid en het leven is, en dat wil ik ook aan andere mensen vertellen, die dat niet weten.

HEt punt bekering ligt in de behoudende kerken gewoon heel moeilijk. DAt ben je niet zomaar, daar kan je een hoop over zeggen natuurlijk. Bij mij in de kerk zijn 'bekeerden' mensen voor 70% 60+. Zou al het evangelisatiewerk in de stad, op de kinderclub, bij house-party's, in de straten alleen op hun schouders moeten rusten?Ik zie het ze niet echt doen hoor.

Als je pas zou mogen evangeliseren als alles koek en ei is tussen jou en God, denk ik dat alle evangelsieten hun werk opzeiden, de zendingswerkers terugkeerden van de zendingsvelden.

Je hebt gelijk. Maar deze situatie bedoelde ik (en weermannetje denk ik ook) niet.

Voorbeeld: je kent de bijbel, weet wat erin staat. Maar dat weten niet-christenen soms ook. Je kunt mi. pas echt evangeliseren als je er volledig van overtuigd bent dat de bijbel waar is, en dat het de weg tot geluk is. En ik denk dat het ook erg handig is als je zelf al een stukje van die weg (al zijn het maar een paar wankele schreden) bewandelt hebt.

Terug naar “Archief”