Het Weermannetje schreef:Gaat het er bij jou in je leven om of je bekeerd wordt, of wat God met jou van plan is? En ik denk dan dat het het belangrijkste is dat we weten of we voor eeuwig behouden zijn of dat we voor eeuwig zijn verloren. En dat heeft vrijwel direct te maken met wat God met jou van plan is. Ik wilde alleen aangeven dat je nooit van tevoren kunt weten wat God met jou van plan is. Als jij bidt dan weet jij nog niet of God het aan jou wil geven.
Ik vind dit altijd van die verdrietige en passieve reacties

. Natuurlijk gaat het om je zelf, of je behouden wordt. Je kan nog zo fanatiek evangeliseren of zending bedrijven zonder zelf te weten wie God is en waarom Jezus offer ook voor jou nodig is. Zekers.
MAar wat ik vind klinken uit jouw reactie: ga eerst maar eens zorgen bekeerd te worden , de rest komt later wel.
Waarom kan het niet parallel omgaan? Jouw zoektocht naar God, jouw vraag om bekering met het zoeken naar Gods plan in jouw leven....ofwel hoe kan ik Hem in mijn leven dienen?
ER staat: zonder geloof zijn de werken dood, en zonder de werken is het geloof dood. Het gaat dus gelijk op!
BEstaat daar jouw leven uit nier meer dan: bidden en wachten tot God besluit jouw te bekeren, en verder willekeurig voor je uit leven omdat alles nu eenmaal gaat zoals God het wil?? Wat een leeg leven!
JE mag zeker wel geloven dat God je leven leid en daar jou iets van wilt laten zien: en dat je daar ook naar mag zoeken.
Soms krijg je nauwelijks iets te zien, dan is de toekomst donker. Maar andere keren laat Hij duidelijk een weg voor je uit zien.
Ik heb dat onwijs ervaren, ik bad veel om een taak in Zijn koninkrijk, ondertussen keek ik goed om mij heen. Tot op zeker ogenblik een vrouw een noodroep deed voor leiders van een kinderclub. Hoewel ik 0,0 met kinderen had voelde ik een sterke drang om naar haar toe te gaan. Ik mag daar nu heel mooi werk doen in de kinderevangelisatie! Inmiddel zijn er plannen voor een tienerclub voor tieners in een achterstandswijk. En ze hebben mij daarvoor gevraagd vanwege mijn werk voor de kinderclub. DEze zomer ga ik ook een tienerkamp leiden......stom toeval!?!?!?!?! Natuurlijk weet ik niet wat er allemaal gaat gebeuren, waar ik allemaal voor komt te staan, maar er is mij wel heel duidelijk een weg gewezen!
In een Psalm staat ook ergens: Mijn oog zal op u zijn, en Ik zal u wijzen de weg die u gaan zult.....*weet even niet meer welke psalm

*
Juist werken voor je naasten, Evangeliseren, wat je in principe voor anderen doet, kan een groot zegen zijn voor je eigen persoonlijk leven. Zolang je biddend werkt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King