M@rije schreef:ja pfft hallo, jullie doen net of die mensen kunnen kijken in het hart...
God alleen ziet het hart, en ik geloof niet dat hij wil dat wij met zn allen even zullen bepalen wie we wel en wie we niet willen horen. alleen omdat iemand verbaal goed uit de voeten kan...ds.visser (herv.) stottert ook, maar preken dat ´ie kan! daar heb ik veel meer aan dan een zeer verbaal begaafd persoon die me niet meer kan vertellen dat wat het curatorium vind dat ie mag zeggen.
echt belachelijk...sorry voor de ger.gemmers , maar echt belachelijk dat jullie dit met zn allen maar goed vinden!
sorry m@rije ik ben het helemaal neit met je eens
Als een gemeente bid voor de curatoren of ze vervuld mogen worden door de Heilige Geest, en dat ze de valse leeraars en de mensen die niet vanuit hun hart spreken er uit mogen halen (God die ze aanwijst).
Als wij er als gemeente vanuit gaan dat als wij bidden dat God hun wil vervullen met Zijn Geest, dan mogen wij ook geloven dat God hun ook zal vervullen met zijn Geest. En dan zijn het dus niet de curatoren die kiezen of iemand wel mag preken, maar dan is het God die kiest (omdat hij met Zijn Geest in hun woont)
ik vindt het principe van het curatorium mooi, alleen denk ik wel eens dat de mensen daar op hun gevoel afgaan i.p.v. op Gods Geest!