Case modding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 14 apr 2004 17:11

Ik vind case modding wel leuk, maar wat is nu het nut van een gekleurde kast, waar licht uit komt :?

Ik vind die kasten niet bijzonder mooi ofzo. Ze zijn misschien iets cooler 8) dan normale kasten, maar tegenwoordig zit een nieuwe pc ook al in een aardige kast. Overigens ben ik ook niet zo'n fan van ruitjes in je pc, het ziet er niet uit van binnen.

Over dat extreme modding: waar blijven die pics? Heb wel eens dingen gehoord van een pc ingebouwd in een ps2 case, of echt zelfgemaakte cases, die er wel tof uitzagen. Moet nog ff op zoek naar de links :D
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 01:01

Dit bijvoorbeeld?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wist niet eens dat het bestond... vind het maar een beetje onzin eigenlijk, het kan er wel cool uitzien, maar ik zet hem liever onderin de kast ofzow..

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

casemodding

Berichtdoor eddywally » 22 apr 2004 23:04

Ik wil trouwens mijn pc gaan modden, in de het volgende. wat vinden jullie ervan:
Thermaltake Xaser V 6000A
Thermaltake Silentpower 360 watt black
2x 80 mm Thermaltake thunderblade led color red
3x 90 mm Thermaltake thunderblade led color red
neon lampje red

weten jullie waar ik een goede neon lampje met eventuele schakelaar kan halen?
Ten tweede hebben jullie nog eventuele tips hierover.

twiekert

Berichtdoor twiekert » 24 apr 2004 17:58

Casemodden is leuk, maar volgens mij zie ik in dit topic alleen pre-modded stuff?? (behalve de TS)

Ik heb dus ook ff een sweex-case (beginnertje) verbouwd.. Dremel doet wonderen 8) . Nu ben ik bezig met een klein compact houten case-je, kan k zo in mn tas gooien, wel makkelijk.

Er komt nog een lastiger project aan, zelf proberen (al dan niet van hout of aluminium) een 19" serverkast te maken (past precies in mn kast, toeval :mrgreen: ). Maar nu ben ik eerst nog bezig met dat compacte ding. Hardware heb ik inmiddels, gister voor het eerst kunnen booten, bleef alsmaar hangen bij de post, bleek een mem-reepje te zijn wat de in het bios ingestelde lage cas niet trok :) K ben ff bezig HD te selecteren, wss wordt dat een Quantum Fireball.

Voor de rest ligt hier een P2 233 (@293MHz), slot1 mobo'tje, 3 reepjes 64 MB SD-RAM (wat jammerlijk genoeg geen cas2.0 trekt :( ), een oud PCI-kaartje, PCI LAN kaartje. Ik gebruik de voeding van mn 'goede pc' (AXP 2400+, 512MB DDR-RAM, Abit NF7 (deze gebruik k bijna alleen maar voor overklokken)), omdat ik ATX-voedingen te kort komt, heb er teveel uitgeleend.

Ik heb hier al heel mooi hout, het is soort multiplex, 10mm. Ziet er mooi uit..

Voor mn volgende project zoek ik nog een dual-cpu bordje (hoeft echt niet veel te zijn, P2 ***MHz is al goed) en dan kan k daar ook al plannen voor gaan maken :)

Wat ik voor de rest allemaal gemod heb? K heb een fan-controller gemaakt, het een en ander neon geel gespoten zodat t reageert op mn blauwe led-fans :mrgreen: , de voorkant van mn sweex-kast dichtgemaakt (was moeilijker dan het klinkt, bij het modden was die gedeeltelijk open). Zelf wat fannetjes met mechanno op mn mosfets en graka gezet (die graka werd gewoon passief gekoeld! Tssss, GF4 MX 440se 128MB kan toch niet zonder een klein fannetje :| ), wat fans uit voedingen gesloopt en in mn sweex-case gezet.

Voor de rest wat mislukte mods, had een hele rij ledjes in mn case gebouwd, alleen parrallel op 12V gezet, bleken die ledjes 5V te zijn.. oeps.. :wink: Wat fans om het leven gebracht door schielijk te werk gaan terwijl de pc aanstaat en daarmee gelijk mezelf zwaar verwonden (even voor de duidelijkheid: pc uitzetten als k ermee bezig ben is het laatste wat k doe..) Ook ooit ATX-stekker op mobo geplugt terwijl de voeding aanstaat (ff groene draadje met GND verbinden), het mobo begon aardig te piepen maar begon gewoon met booten :shock: En een keer toen k linux zat te installeren kwam er een steekvlam uit de cd-drive, pc draaide gewoon verder.. Waarom uitzetten? :mrgreen: Vlam was er maar 2 sec ofzo. En een HD aanpluggen als de pc aanstaat als je realiseer dat je mobo geen hot-swap ondersteunt :mrgreen: *vlam* En natuurlijk de klassieke AT-connectors omdraaien, leuk vuurwerk, bang, stoppen eruit en de kliko opendoen :mrgreen: Maar dit gaat niet meer over casemodden :P

Oja, nog een leuke link, check http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=115361 eens, heb ik ooit eens geschreven toen k nix te doen had :)

twiekert

Berichtdoor twiekert » 24 apr 2004 17:59

*ja, ik weet waar de edit-knop zit maar ik ben stout*

Ik zie iemand vragen: wat kost een casemod nou gemiddeld?

Een casemod KOOP je niet een casemod MAAK je, wat led-fannetjes en een ccfl in je kast flikkeren noem ik geen casemodden :wink:

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 26 apr 2004 20:47

twiekert schreef:*ja, ik weet waar de edit-knop zit maar ik ben stout*

Ik zie iemand vragen: wat kost een casemod nou gemiddeld?

Een casemod KOOP je niet een casemod MAAK je, wat led-fannetjes en een ccfl in je kast flikkeren noem ik geen casemodden :wink:

ja, dat was even onoplettend. maar ik ging er van uit dat je in een case mod ook wat leuke dingetjes zet. Dat je een casemod niet koopt lijkt me duidelijk want dan is het geen mod hehehehe

Terug naar “Archief”