jacobH schreef:tjonge wat een onderbouwing.
Geen onderbouwing nee. Sommige dingen zijn zo glashelder, daar helpt geen onderbouwing; Je kunt het alleen moedwillig oneens zijn.
Was het dan allemaal onzin dat de Joden geen afbeelding van God mochten maken.
Waren de beeldenstormen dan toch voor niets.
Context, context, context. Maar ok, ik hoop dat je geen fototoestel hebt. Dat gaat tegen het tweede gebod in. Gij zondaar

Waarom moet iemands mening bullshit (mijn vertaal programma vertaald het met kankeren) worden genoemd terwijl het jaren lang een gangbare mening is geweest.
Jarenlang een gangbare mening? Nou niet in mijn kringen. Ik word hier alleen mee geconfronteerd als ik praat met mensen in zwart pak die bang voor God zijn enzo. Waarom bullshit? Nou omdat het nergens over gaat, het is tekst verdraaien, weglaten, enzovoort. Het is een non argument. Het is een volstrekt nutteloze discussie die jij toch nooit zal toegeven omdat de feiten je in je gezicht schreeuwen en -nog- wil je niet zien. Ziende blind en horend doof heet dat. Logica is een gepasseerd station; en zo kom ik uit bij 'dom'.
Ik vind ik het grappig om te mogen constateren dat jouw vertaalprogramma zich bediend van grovere schuttingtaal dan ondergetekende.
Toen Christus op aarde kwam was dat geen beeld maar was dat Christus zelf. Iedere beeltenis is dus gewoon een BEELD. En God wil niet door een beeld vereerd worden. Daar spreekt de wet van Mozes heel duidelijk over.
Klopt. En?
Welk zondig mens haalt het in zijn botte hersens om een Heilig God na te spelen. Wat is dit voor rare onzin.
Tja, kweet t ook niet. Vind het wel een vreemde manier van discusseren om iets simpelweg zonder onderbouwing als onzin te bestempelen.
Verder is de film gebaseert niet op de bijbel maar op een vreemd soort overlevering en gezichten. Dus hoogst waarschijnlijk is het nog onwaar ook wat je te zien krijgt.
Dat zou best kunnen, ik heb me er niet in verdiept.
Verder stoor ik me aan de manier van belachelijk maken. Voordat jullie andere daar van beschuldigen zou ik jullie willen verzoeken eens een spiegel te kopen!!
Spiegel, check. Als je niet belachelijk gemaakt wilt worden doe dan niet belachelijk. Je kunt op voldoende manieren twijfels uiten over films en over de film in kwestie, maar gebruik dan alsjeblieft argumenten die een beetje intelligent overkomen. Het tweede gebod is niet van toepassing, relax. Laat je dogma los. Het hinderd je blik op God.
zoals jullie gewend zijn

eindig ik met een tekst.
Jammer ja.
Jesaja 40:18 ¶ Bij wien dan zult gij God vergelijken, of wat gelijkenis zult gij op Hem toepassen?
Dank je. Dit heeft er inderdaad helemaal niets mee te maken. Moet ik een tekst teruggooien? Nutteloos toch, je leest zelfs je eigen citaten verkeerd.