Het aanbod komt van hem, maar jij blijft degene die het aan moet nemenbloempie19 schreef:Kun jij je zaligheid zelf vastgrijpen? Ik geloof van niet. Je kunt bij God komen, maar Hij legt het in je handen. Er zit niets van jezelf bij.
Moderator: Moderafo's
Je wilt jezelf niet bekeren is volgens mij iets wat een betere omschrijving geeft. Ik geloof ook dat God de bekering begint, dus in die zin zou je kunnen zeggen dat je jezelf niet kunt bekeren. Maar ik geloof ook dat je gehoor moet geven aan Zijn oproep. Dus in die zin moet je je wel bekeren. Die oproep is geen loze kreet in de lucht.bloempie19 schreef:Ik geloof dat je alleen tot God kunt bidden en vragen of Hij je wil bekeren. Meer is ook niet nodig, want wie klopt zal open gedaan worden. God laat geen bidder staan.Ja dat bedoel ik met geloofJe kunt niet jezelf bekeren. Dan zou God niet meer almachtig zijn.
Aragorn schreef:@mic schreef:
Overigens snap ik de stap naar "God is dan niet almachtig meer" niet.
Nee, dat snap ik dus ook nooit. Alsof almachtig zijn zou betekenen dat je je met alles moet bemoeien en alles wat gebeurd jouw (in dit geval Gods) initiatief zou moeten zijn.
en welke betekenis heeft dat voor jou leven?bloempie19 schreef:Dat ik niet geloof dat je jezelf kunt bekeren, in tegenstelling tot jouw mening.
@mic schreef:Overigens snap ik de stap naar "God is dan niet almachtig meer" niet.
HereIam schreef:Kan iemand mij vertellen, waarom hier vele christenen zijn en het evangelie kennen, zich niet bekeren, of kunnen bekeren?
Alsof het horen van het evangelie geen geloof met zich meebrengt. Alsof de Heilige Geest altijd over je heen waait, maar nooit in je werkt als je de Bijbel leest, in de kerk zit, enz.
Waarom kan jij bijv. Bloempje niet bidden.
Here God, bedankt dat U bestaat. Ik geloof dat U van mij houdt. En dat ik enorm tekort schiet, aan Uw heilige maatstaven. Ik ben een zondaar en heb het leven in mijzelf niet. Maar ik prijs Uw Naam voor Uw voorziening in Christus Jezus, die voor mij geleden heeft. Ik wil hierin geloven, en het met mijn hart aannemen, ook al twijfel ik soms aan mijzelf. Maar dank U wel Heer, dat U mij doorgrond en dat U liefde voor mij, altijd nog groter is dan mijn liefde voor U. Ik pleit op Uw belofte dat wie tot U komt, nooit beschaamd uit zou komen. Ik keer mij tot U en ontvang in geloof, het offer van Uw zoon. Vergeef mijn zonden en geef mij de vreugde van het kindschap. Dank U Jezus, dank U Abba Vader. Amen.
Focus op Jezus, niet op jezelf. Allen wie de Naam van de Heer aanroepen zullen behouden worden!
Ik denk dat ik me hier wel een eind in kan vinden, alleen vind ik het onderscheid met wanneer het nou alleen verstand is en wanneer het hart wat moeilijk. HOe weet je jet verschil en hoe krijg je dan geloofszekerheid?bloempie19 schreef:HereIam schreef:Kan iemand mij vertellen, waarom hier vele christenen zijn en het evangelie kennen, zich niet bekeren, of kunnen bekeren?
Alsof het horen van het evangelie geen geloof met zich meebrengt. Alsof de Heilige Geest altijd over je heen waait, maar nooit in je werkt als je de Bijbel leest, in de kerk zit, enz.
Waarom kan jij bijv. Bloempje niet bidden.
Here God, bedankt dat U bestaat. Ik geloof dat U van mij houdt. En dat ik enorm tekort schiet, aan Uw heilige maatstaven. Ik ben een zondaar en heb het leven in mijzelf niet. Maar ik prijs Uw Naam voor Uw voorziening in Christus Jezus, die voor mij geleden heeft. Ik wil hierin geloven, en het met mijn hart aannemen, ook al twijfel ik soms aan mijzelf. Maar dank U wel Heer, dat U mij doorgrond en dat U liefde voor mij, altijd nog groter is dan mijn liefde voor U. Ik pleit op Uw belofte dat wie tot U komt, nooit beschaamd uit zou komen. Ik keer mij tot U en ontvang in geloof, het offer van Uw zoon. Vergeef mijn zonden en geef mij de vreugde van het kindschap. Dank U Jezus, dank U Abba Vader. Amen.
Focus op Jezus, niet op jezelf. Allen wie de Naam van de Heer aanroepen zullen behouden worden!
Dit gebed zou ik voor het grootste gedeelte mee kunnen bidden. Behalve het gedeelte waarin je het over aannemen hebt. Ik geloof dat ik tot God kan komen om om bekering te vragen en dat God het dan in mijn hart zal leggen.
Ik heb het wel eens geprobeerd om Jezus aan te nemen, maar er is daarna niks veranderd in mijn leven. Dat komt ook omdat ik alleen met mijn verstand geloof en niet met mijn hart. Er staat toch ook in de Bijbel: Wie met zijn hart gelooft en met zijn mond belijdt, die zal zalig worden. Aan een geloof met alleen je verstand heb je dus niet genoeg.
Jullie doen trouwens net alsof ik op zo'n moeilijke manier geloof, maar het is voor mij eenvoudiger dan jullie leer. Ik geloof dat ik alleen maar met een oprecht hart bij God hoef te komen en me aan Hem over te geven. Dan zal Hij de rest doen. Ik hoef het niet eens zelf te pakken! God geeft het me Zelf!
Stond de vader ook niet op de verloren zoon te wachten. De Bijbel spreekt ook over 'komen' en 'aannemen', ik geloof dat God wel zijn aandeel hier in heeft, maar ik denk niet dat we dat ooit duidelijk krijgen, terwijl de opdracht om te komen wel glashelder is. Dus ik denk dat onze eerste zorg moeten zijn om te komen en niet of we dat kunnen. Ik denk ook niet dat je je daar ooit achter mag verschuilen.bloempie19 schreef:@mic schreef:Overigens snap ik de stap naar "God is dan niet almachtig meer" niet.
Daarmee bedoel ik, dat het bij mij over komt, dat als je jezelf kunt bekeren, dat God dan maar moet hopen en afwachten totdat jij komt.
Christus is voor onze zonden gestorven en nu maar hopen dat er iemand komt aan wie God zijn genade kan geven.
Ik kan het niet zo duidelijk omschrijven wat ik bedoel, maar ik hoop dat je het zo wat beter begrijpt.
Maar er staat ook: een ieder die komt zal ik geenzins uitwerpen, wie gelooft zal niet verloren gaan. Zou het zo kunnen zijn dat je wel verstandelijk kan geloven, maar de dankbaarheid daarover juist veel meer in je hart voelt? Het hart is ook wisselvalliger als het verstand, met het hart twijfel je veel makelijker. Dus ik betwijfel of daar je zaligheid van afhangt.Ik heb het wel eens geprobeerd om Jezus aan te nemen, maar er is daarna niks veranderd in mijn leven. Dat komt ook omdat ik alleen met mijn verstand geloof en niet met mijn hart. Er staat toch ook in de Bijbel: Wie met zijn hart gelooft en met zijn mond belijdt, die zal zalig worden. Aan een geloof met alleen je verstand heb je dus niet genoeg.
@mic schreef:Stond de vader ook niet op de verloren zoon te wachten. De Bijbel spreekt ook over 'komen' en 'aannemen', ik geloof dat God wel zijn aandeel hier in heeft, maar ik denk niet dat we dat ooit duidelijk krijgen, terwijl de opdracht om te komen wel glashelder is. Dus ik denk dat onze eerste zorg moeten zijn om te komen en niet of we dat kunnen. Ik denk ook niet dat je je daar ooit achter mag verschuilen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten