Klaas schreef:Caprice,
Het onderzoek dat je aandraagt is niet relevant voor deze discussie. Ik vind het prima dat jij of Pieters kritiek hebt op bepaalde zaken. Waarschijnlijk zal dat wederzijds zijn; geen probleem. Wat echter veel te ver gaat is het verbinden van de eeuwige ondergang aan dit soort zaken: als je dit of dat gelooft ga je naar de hel. Dat is waar het in deze discussie om gaat.
Ik dacht gisteravond nog eens na over de opstelling van Pieters en ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat Pieters de EO bestempelt als de Anti-Christ. Het kan aan mij liggen maar zo'n conclusie gaat me veel en veel te ver.
Ik dacht dat misschien iemand wat aan het onderzoek had. Dat is dus niet zo.
Ik verbind beslist niet de eeuwig ondergang aan een bepaalde groepering.
Eerder schreef ik al dat God zijn kinderen ook in de evangelische kerken heeft. Dat weet ik heel zeker.
Het is wel goed om te waarschuwen voor bijvoorbeeld het tijdgeloof en oppervlakkigheid, maar laten wij de reformatorische gezindte dan ook waarschuwen voor haar fouten.
Klaas schreef:Caprice:Ik denk weet niet of dit van toepassing is. Daar moeten we voorzichtig mee zijn.
Als het jouw helden betreft moeten we voorzichtig zijn, maar Pieters mag gewoon ongenuanceerd anderen veroordelen?
Klaas
Helden? Wie/wat bedoel je daarmee?
Ik heb nergens gezegd bij mijn weten dat Ds. Pieters hier goed mee heeft gedaan.
Hij mag niet oordelen over evangelischen, wij ook niet over hem.