Moderator: Moderafo's
waarnemer schreef:Hoe komt dat toch dat vooral predikanten zo fel zijn op geld? Ik draai lang genoeg mee in het kerkelijk wereldje om dat te kunnen zeggen, al zijn er gelukkig uitzonderingen. Ik ken er twee die als ze 'elders' preken dat niet zelf willen hebben en het weggeven. Het geldt niet voor iedereen dat ze bar gek op geld zijn, daarom is het gemakkelijker om over de disco wat te zeggen (dat gebeurt bij ons regelmatig) of "jongelui waar zijn jullie gisterenavond geweest", dan over een het luxe leven, want dan gaat het in eigen vlees snijden.
waarnemer schreef:Hoe komt dat toch dat vooral predikanten zo fel zijn op geld? Ik draai lang genoeg mee in het kerkelijk wereldje om dat te kunnen zeggen
caprice schreef:Arjanopurk schreef:De zonde is een hellend vlak!
Waarheid as een koe, maar wat heeft dat hier nou mee te maken? Des te meer geld, des te zondiger je wordt?
In veel gevallen wel.
'Die rijk willen worden vallen in velerlei verzoeking...'
columbus schreef:caprice schreef:Arjanopurk schreef:De zonde is een hellend vlak!
Waarheid as een koe, maar wat heeft dat hier nou mee te maken? Des te meer geld, des te zondiger je wordt?
In veel gevallen wel.
'Die rijk willen worden vallen in velerlei verzoeking...'
is wel zo maar veel armen dromen en fantaseren over rijkdom en winnende staatsloten. of dat dan beter is....
er zijn genoeg rijken die wel goed met geld omgaan en weten waar ze die rijkdom aan te danken hebben. oké, er zijn er waarschijnlijk nog meer die dat niet weten maar je kan gewoon niet alle rijken over 1 kam scheren denk ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten