Welk beeld heb je van het moment waarop je sterft?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 28 jan 2004 16:35

Ja Caprice bij mij ook! Maar als ik al die berichten hier lees schijnen wij de enige te zijn die daaraan twijfelen!

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 16:37

Doortje schreef:Ja Caprice bij mij ook! Maar als ik al die berichten hier lees schijnen wij de enige te zijn die daaraan twijfelen!

Degenen die twijfel hebben of een ander leven missen reageren misschien niet.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jan 2004 16:38

Ik ben het met Doortje en Caprice eens. Ook ik twijfel eraan of ik in de hemel kom.
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 16:40

Daphne schreef:Ik ben het met Doortje en Caprice eens. Ook ik twijfel eraan of ik in de hemel kom.

Ik twijfel eraan of ik met God ben verzoend.
Maar ik heb liever twijfel dan onverschilligheid.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 28 jan 2004 16:56

Helemaal mee eens Caprice!
Maar je kan ook zeker weten dat je als je nu sterft niet in de hemel komt, zonder dat je onverschillig bent!

Bij mij is het geen twijfel maar een zeker weten. Als er niks in je leven gebeurd is, is het onmogelijk om in de hemel te komen, tenminste dat is mijn mening..

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 28 jan 2004 17:03

Iedereen heeft het er nu over of hij/zij de zekerheid heeft, of juist niet, dat hij naar de hemel gaat.
Maar eigenlijk was mijn vraag, of jullie weten hoe je gehaald wordt. Wat gebeurd er als je sterft? Dus de tijd tussen het sterven en het in de hemel/ hel zijn.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 17:05

Doortje schreef:Helemaal mee eens Caprice!
Maar je kan ook zeker weten dat je als je nu sterft niet in de hemel komt, zonder dat je onverschillig bent!

Bij mij is het geen twijfel maar een zeker weten. Als er niks in je leven gebeurd is, is het onmogelijk om in de hemel te komen, tenminste dat is mijn mening..

Bij mij is het toch een twijfel. Er is het laatste jaar bij mij teveel gebeurd om dit verloren zijn zeker te weten.
Maar wie is er begonnen? God of ik?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 28 jan 2004 17:27

caprice schreef:Bij mij is het toch een twijfel. Er is het laatste jaar bij mij teveel gebeurd om dit verloren zijn zeker te weten.

Wat denk je zelf Caprice?
Er is niemand die uit zichzelf God zoekt en naar Hem vraagt.
Jij hebt Hem lief, omdat Hij jou eerst heeft lief gehad. (met een eeuwige liefde)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 17:30

bloempie19 schreef:
caprice schreef:Bij mij is het toch een twijfel. Er is het laatste jaar bij mij teveel gebeurd om dit verloren zijn zeker te weten.

Jij hebt Hem lief, omdat Hij jou eerst heeft lief gehad. (met een eeuwige liefde)

Iedereen die onbekeerd is bidt toch om bekering?

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 28 jan 2004 17:47

Ja, maar jij zegt dat er dingen gebeurd zijn in je leven. Ik weet natuurlijk niet wat voor dingen dat zijn, maar als God gesproken heeft in je leven is het toch zo dat je daar toch een bepaalde zekerheid over hebt? Al is het natuurlijk nooit verkeerd om je af te vragen of die dingen van God zijn, of dat het allemaal maar van jezelf is.

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 18:37

Doortje schreef:Ja, maar jij zegt dat er dingen gebeurd zijn in je leven. Ik weet natuurlijk niet wat voor dingen dat zijn, maar als God gesproken heeft in je leven is het toch zo dat je daar toch een bepaalde zekerheid over hebt? Al is het natuurlijk nooit verkeerd om je af te vragen of die dingen van God zijn, of dat het allemaal maar van jezelf is.

Dat is het nu juist: is God het die begon?
Ben ik een Thomas of een Judas?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 jan 2004 19:15

caprice schreef:
bloempie19 schreef:

Was dat maar waar Caprice...
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 jan 2004 19:27

Doortje schreef:Helemaal mee eens Caprice!

helemaal mee eens. Het is sterven en dan God ontmoeten. Als ik sterf zonder God als borg voor mijn schuld ga ik voor eeuwig verloren!

caprice

Berichtdoor caprice » 28 jan 2004 21:57

@mic schreef:
caprice schreef:
bloempie19 schreef:

Ik bedoel (bijna) iedereen in de kerk die weet dat hij/zij bekeerd moet worden.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 jan 2004 00:18

caprice schreef:
@mic schreef:
caprice schreef:
bloempie19 schreef:

Ik bedoel (bijna) iedereen in de kerk die weet dat hij/zij bekeerd moet worden.
Ja maar er zijn zat mensen die dat niet willen... En dan is de kerk nog maar een heel klein deel van de bevolking. Bovendien als de kerk de gemeente/ het lichaam van Christus is, zou dan eigenlijk niet iedeeen bekeerd moeten zijn?
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”