Berichtdoor hijwel » 27 jan 2004 20:42
ik denk dat het goed is dat we een tekst uit de bijbel hierbij als belofte mogen zien en als opdracht.
jacobus 1
En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
een mooie belofte en een opdracht, God wil alles geven waarom je vraagt. Hij wil het ons geven niet omdat wij zo goed zijn, maar omdat Hij wil dat wij wijs worden (net als jezus). Dus laten we wel bidden in geloof, in vertouwen dat God ons het zal geven!
voor mij persoonlijk staat het als een paal boven water, dat esssie en caprice, en bloempje hun verlosser zullen leren kennen!
Laten we dus ook danken dat Hij zich laten vinden en dat hij wijsheid zal geven, en dat niet omdat wij het vragen of omdat wij het zoeken maar omdat Hij het heeft belooft.
btw: het is een bid topic, en ik wou niet de rust verstoren, maar ik geloof dat je met deze tekst in je achterhooft meer kracht kan halen uit het gebed.
willen jullie voor mij en alle andere christen bidden of jezus in ons mag leven en wij weg mogen vallen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid