Bidden voor elkaar.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 20 jan 2004 18:51

Ik had begrepen dat dit een plaats was waar je voor elkaar kon bidden, maar het lijkt meer een discussiebord over wél of níet bidden.

Op de chat van "Prikkersnet"wordt herhaaldelijk met elkaar gebeden voor verschillende onderwerpen, en dat duurt ong. een half uur.
Weest blij in de Heer !

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 jan 2004 19:33

daarom maken we er toch een gebedshoekje van. Alleen naam en situatie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jan 2004 19:36

willen jullie bidden voor mijn as schoonzusje... dat ze mag blijven in het geloof??? ze gaat alweer de goede kant op, maar willen jullie bidden dat dat ook zo door mag zetten!!!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 jan 2004 22:26

essieee schreef:daarom maken we er toch een gebedshoekje van. Alleen naam en situatie!

Komt dat in een apart topic, of komt dat hier?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 jan 2004 08:07

Laten we nu hier gaan bidden. Ik bedoelde het niet als discussieplek. Ik zal bidden TJ!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 jan 2004 22:24

:oops: sorry hoor, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Is het de bedoeling dat we ons gebed hier opschrijven of dat we alleen onderwerpen aandragen om voor te bidden en dat iedereen dan voor zichzelf bidt? (dus zonder het gebed op te schrijven)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 jan 2004 22:25

Voor zover is de bedoeling dat je hier dingen opschrijft waarvoor je graag gebed wilt hebben. Zodat andere forummers voor jouw gebedspunt bidden.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2004 07:46

Oké nu even weer ON-TOPIC!!!!!

trijntjejohanna schreef:willen jullie bidden voor mijn as schoonzusje... dat ze mag blijven in het geloof??? ze gaat alweer de goede kant op, maar willen jullie bidden dat dat ook zo door mag zetten!!!

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 jan 2004 13:41

Zouden jullie willen bidden voor iedereen die pas tot geloof in Jezus Christus is gekomen? Ze worden nu al aangevallen door mensen van binnenuit. Willen jullie bidden of ze kracht mogen ontvangen?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2004 16:50

Ik zou willen vragen of jullie het ook voor mij willen doen. Ik zit momenteel niet lekker in m'n vel. Er gebeurt te veel om alles normaal te kunnen plaatsen...

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 27 jan 2004 19:20

trijntjejohanna schreef:Oké nu even weer ON-TOPIC!!!!!

trijntjejohanna schreef:willen jullie bidden voor mijn as schoonzusje... dat ze mag blijven in het geloof??? ze gaat alweer de goede kant op, maar willen jullie bidden dat dat ook zo door mag zetten!!!

Kurtyo
Ik zou willen vragen of jullie het ook voor mij willen doen. Ik zit momenteel niet lekker in m'n vel. Er gebeurt te veel om alles normaal te kunnen plaatsen...

Christa
Zouden jullie willen bidden voor iedereen die pas tot geloof in Jezus Christus is gekomen? Ze worden nu al aangevallen door mensen van binnenuit. Willen jullie bidden of ze kracht mogen ontvangen?

Ja, zal voor jullie bidden,
Gods zegen! :!:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 jan 2004 20:42

ik denk dat het goed is dat we een tekst uit de bijbel hierbij als belofte mogen zien en als opdracht.

jacobus 1

En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.

een mooie belofte en een opdracht, God wil alles geven waarom je vraagt. Hij wil het ons geven niet omdat wij zo goed zijn, maar omdat Hij wil dat wij wijs worden (net als jezus). Dus laten we wel bidden in geloof, in vertouwen dat God ons het zal geven!

voor mij persoonlijk staat het als een paal boven water, dat esssie en caprice, en bloempje hun verlosser zullen leren kennen!

Laten we dus ook danken dat Hij zich laten vinden en dat hij wijsheid zal geven, en dat niet omdat wij het vragen of omdat wij het zoeken maar omdat Hij het heeft belooft.

btw: het is een bid topic, en ik wou niet de rust verstoren, maar ik geloof dat je met deze tekst in je achterhooft meer kracht kan halen uit het gebed.

willen jullie voor mij en alle andere christen bidden of jezus in ons mag leven en wij weg mogen vallen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 27 jan 2004 21:02

Ik hoop dat je gelijk hebt Hijwel!
Ik wil vragen of jullie willen bidden, dat God me de kracht geeft om Hem boven alles te kiezen, ook al moet ik daar bepaalde dingen voor opgeven.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 jan 2004 21:40

bloempie19 schreef:Ik hoop dat je gelijk hebt Hijwel!
Ik wil vragen of jullie willen bidden, dat God me de kracht geeft om Hem boven alles te kiezen, ook al moet ik daar bepaalde dingen voor opgeven.

hou 1 ding in je achterhoofd, God pakt niks af, hij geeft alleen!
en het is zeker waar!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 27 jan 2004 22:06

God pakt ook niks af, ik moet zelf dingen los laten. Ik moet de keus maken. Maar dat vind ik nu juist zo moeilijk.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”