hijwel schreef:Maar toch ben ik het niet met je eens: waar trek je voor jezelf de lijn?
Mijn vader heeft een reservaar in zijn lichaam (dit is omdat zijn darmen ziek waren deze zijn vervangen door een reservaar) Zou hij dit nooit hebben mogen plaatsen? En wat als jezelf wat krijgt wat doe je dan?
Ik zou het voor mezelf onverantwoord vinden om een donor af te wijzen.
Ik vindt het nog al slappe argumentatie om eerlijk te zijn, als je iemand van het randje van de dood af kan halen doe je dat toch ook?
ik zal hier ook een antwoord op geven. we houden zo vast aan het leven hier op aarde dat we ons leven willen verlengen. maar als ons genade tijd nu verkort wordt door het verlies van een orgaan door ziekte ofzo. dan is dat ons lot. ik wil jou vader niet veroordelen omdat hij het wel wilde doen. dat is wel het laatste wat ik wil doen mensen hier op veroordelen. zoals je misschien in me reactie hebt gezien had ik 2 argumenten. om het niet te doen omdat het Gods wil in ons leven is en een argument om het wel te doen, omdat God de dokters het talent heeft gegeven om het wel te doen.