kerstboom

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 07 dec 2003 22:58

Jammer dat andere topics al gesloten zijn, want dit is al minstens 2 keer eerder besproken:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=756&highlight=kerstboom

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=1991&highlight=kerstboom

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 dec 2003 23:01

bloempie19 schreef:
Harold schreef: Dat ligt er maar net aan hoe sterk het licht is, als het licht zwak is zal de duisternis overheersen.

Nee, het licht breekt dan juist heel zacht/ zwak door de duisternis! Licht overheerst altijd!

Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Je kan zeggen meer licht is minder duister. maar ook meer duisternis is minder licht.
Laatst gewijzigd door Harold op 07 dec 2003 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 dec 2003 23:04

Je moet altijd van het positieve uitgaan Harold! :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 dec 2003 23:06

bloempie19 schreef:Je moet altijd van het positieve uitgaan Harold! :wink:

:wink:
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 dec 2003 11:16

Wij hebben altijd een kerstboom gehad, maar de laatste 3 jaar niet meer, omdat ik kleintjes met kluit kocht, die kan je dan in de tuin zetten of bij iemand anders in de tuin, maar nu heb ik een heel klein kunstboompje, ongeveer 35 centimeter

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

kerstboom

Berichtdoor tanteoranje » 09 dec 2003 15:59

(Wormpje, waarom hang je je katten er niet in?)

Ik kom uit de traditie van geen kerstboom maar ook hiervan geldt misschien dat je er niet te krampachtig mee om moet gaan. Als er hier een komt wil ik het liefst een kleintje, want eerlijk gezegd: ik zou hem willen wegzetten als ik weet dat er iemand komt die er echt moeite mee heeft en om dan diegene te kwetsen...

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 09 dec 2003 16:04

als je er één koopt, zou ik bij voorkeur een geimpregneerde nemen. De onbehandelde zijn erg brandgevaarlijk, zelfs als ze nog redelijk vers zijn.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2003 06:44

joris schreef:ik haat kerstbomen niet, tenzij er geen ruimte voor is en ik hem moet op tuigen.

Ik haat wel die stomme kerstman die direct op 5 december 22.00 uur in de tuin van de overburen is neergezet en wiens licht de hele straat verlicht.

Je wou toch meer licht in de donkere decembermaand bregen?
Wens vervuld -> niet tevreden! :?

Wij nemen geen kerstboom (ook nooit gehad).

Het heeft niets met het kerstfeest te maken. De wereld neemt ook zo'n boom in huis.

Anders is het in een ander land waar juist alleen de christenen een kerstboom nemen. Dan zou ik er zo eentje neerzetten.

joris

Berichtdoor joris » 11 dec 2003 10:01

topch leuk dat deze slowchat wordt getolereerd in een serieus religiedeel van het forum.

k geloof dat we kunnen concluderen dat Kerstboom niets met kerst te maken heeft en dat er dus ook niets op tegen is.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

kerstboom

Berichtdoor tanteoranje » 11 dec 2003 10:22

Als ik zo'n boom heel secuur bekijk: ballen, slingers... vraag ik me af hoe men op het idee gekomen is om hem hiermee te versieren.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 dec 2003 12:11

Ik d8 dat die die ballen een bepaalde betekenis hadden, de rest hangt er maar een btje sneu bij. Voor mij is het ieder jaar weer een sport om de boom mooier op te tuigen dan vorig jaar. Beetje leuke dingetjes erbij kopen enzo! Echt supergezellig ook!
Maar kadootjes eronder vind ik overdreven, hoewel het me wel leuk lijkt!
:!: DECEMBER IS DE COOLSTE MAAND VAN T JAAR :!:
Engaged @ 07-01-2005

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 11 dec 2003 13:49

ik vind een kerstboom echt een lelijk ding. Het is super onnatuurlijk, en ik vind het er altijd een beetje kitsch uitzien.

verder over dat licht en duisternis verhaal.
Als je het heel goed bekijkt bestaat duisternis niet eens, dat is maar een woordje wat wij verzonnen hebben in onze taal.
duisternis is gewoon de afwezigheid van licht.
Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2003 21:03

joris schreef:topch leuk dat deze slowchat wordt getolereerd in een serieus religiedeel van het forum.

k geloof dat we kunnen concluderen dat Kerstboom niets met kerst te maken heeft en dat er dus ook niets op tegen is.

Aha. Als in januari een uitverkoop is van die dingen die kerstbomen kerstballen, kerstlichtjes en nog meer van die prullaria is, koop ik het dan wel. Dan is het tenminste goedkoper en heb ik iets leuks voor mijn verjaardag. Het heeft immers toch niets met kerst te maken? Laten we er in de zomervakantie ook eentje maken met de kinderen! Dan houd je ze bezig.

joepie

Berichtdoor joepie » 13 dec 2003 01:21

Omdat ik inderdaad vind dat een versierde boom niets met kerst te maken heeft, maar meer met de donkere dagen waar je wat extra licht inbrengt, kopen wij begin december een boom en tuigen hem op, en pas eind januari tuigen wij die weer af. En niet zoals de meeste mensen hem kopen vlak voor kerst en aftuigen direct na nieuwjaar.

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 16 dec 2003 11:14

Ja jongens: hoe meer lichtjes, hoe lichter. :wink:
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Terug naar “Archief”