genezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 21 nov 2003 12:05

Sjofar schreef:Nooit! Ik wilde een gedachte neerzetten van vele christenen die zo over God denken. Ik heb het inmiddels aangevuld in mijn posting.

Afbeelding Okay dan.

Marnix schreef:Omdat als je geneest je in dit leven blijft.... Maar God kan vinden dat we hier op aarde genoeg hebben gedaan en Hij ons graag naar een mooiere plek wil brengen.

Moet dat dan via een lijdensweg? Dat kan toch ook op een normale manier?

Marnix schreef:Vraagje: Waarom wil God dat mensen doodgaan? Hij had geen dood en ziekte gewild. Maar ondanks Jezus redding gaan we toch nog dood, door ziekte of door ouderdom. Waarom kunnen hier op aarde niet eeuwig leven? Tja.... ziekte en dood zijn het gevolg van de zonde, en de zonde en de dood regeren nog steeds hier op aarde. Ze zullen pas voorgoed verdwenen zijn op de nieuwe aarde.

Dood is een eerlijke en een door G.d uitgesproken straf op de zonde. Ziekte niet. Dood is tegelijk een vloek en bevrijding. Ziekte niet.

Marnix schreef:Dit neemt niet weg dat we hier in Jezus naam zieken kunnen genezen. Daar geloof ik absoluut in. Maar bidt dan net als Jezus deed in Getsemana: Uw wil geschiede. Als God vindt dat het tijd is voor iemand om te gaan, accepteer dat dan.

Uw wil geschiede stond in een HEEL andere context. Gelovigen gebruiken deze zin te pas en te onpas zonder erbij na te denken. Niet alles wat er op aarde gebeurt is G.ds wil, dus hoe kan je er zeker van zijn dat iedere ziekte WEL Zijn wil is?
Ik kan jou een klap op je hoofd geven en tegelijk zeggen dat het G.ds wil is, want het gebeurde toch? Afbeelding

Marnix schreef:Probeer niet koste wat het kost te genezen....

Dat beweer ik ook zeker niet. Er zijn vast wel situatie dat genezing uit moet blijven. Er zijn ook mensen die eigenlijk (stiekum) niet willen genezen, die moet je gewoon met rust laten.

bloempie19 schreef:Invincible, dank je wel voor het radiogesprek, maar jammer is Windows Media Player er net mee gekapt, dus kan ik het niet afspelen.

Hij ging in op het feit dat een van MS genezen persoon hier in Nederland pas geleden weer verschijnselen van deze ziekte begon te vertonen. Ouweneels uitleg hiervan is dat deze persoon onder druk van zijn/haar omgeving is 'bezweken'. Deze omgeving kon namelijk niks met de genezing beginnen en was erg achterdochtig (>ongeloof) Door constant roddelend/achterdochtig/ongelovig/pessimistisch inpraten van de omgeving is zijn/haar geloof in de genezing ernstige schade toegebracht (>Petrus op het water begon ook te zinken) Dit soort tegenwerking zie je ook al in bijv Mattheus 13 de laatste verzen.
Een ander voorbeeld was een vrouw die ook werd genezen maar weigerde afstand te doen van haar occulte bezigheden. Zij is niet lang daarna overleden aan haar terugkomende ziekte.

essieee schreef:Of wij genezen worden ligt helemaal in Zijn hand. Hij heeft ons levenstraject al uitgestippeld. Dit houd niet in dat we niet om genezing mogen bidden want dat zeker wel!

Waarom zou je bidden als Hij je levenspad toch al uitgestippeld heeft? Dan hoef je ook niet meer te bidden en spreek je jezelf dus eigenlijk tegen.
Tuurlijk ligt het in Zijn hand of mensen genezen worden, maar moet je daarom maar accepteren dat je ziek bent, dat het G.ds wil is, dat het zo hoort? Dat is net zoiets als accepteren dat je eeuwig verdoemd ben. Dat KLOPT niet. Ziekte hoort niet (al kan G.d het wel gebruiken ten goede)
..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2003 13:04

Nee dat bedoel ik dus niet. Ik dacht dat ik dat ook duidelijk aangaf! God zegt zelf dat Hij overal om gebeden wil worden. En dat Hij niet verhoord om het gebed maar op het gebed. Hij eist ook een gebedsleven van ons. Dus het is zelfs je plicht om te bidden om behoudenis, je kunt je nooit beroepen zo van; God heeft me uitverkoren of juist niet, dus ik wacht maar af.Snap je me nu wel???

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 26 nov 2003 11:06

Heeft iemand hier ook het boek van Ouweneel al gelezen 'Genees de zieken?' Ik ben er in bezig, maar ik zou graag ook andere meningen hierover horen.
Ik vind het namelijk een onwijs lastig onderwerp. Heb er vorigjaar op de EH onwijs veel over gehoord van Ouweneel en video's gezien van Zijlstra en TB Joshua etcetc.
Ik geloof zeker dat genezings en bevrijdingswonderen nu nog plaats vinden.
Mijn vraag is vooral gericht op de geref. gezindte....in hoeverre wordt er gehoor gegeven aan Jakobus 5 en schenken we aandacht aan de gaven. Ik vraag me af of hier wel goed mee om wordt gegaan, ik weet het niet goed.

Sjofar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sjofar » 26 nov 2003 13:24

Hallo Em,

ik ben het boek aan het lezen sinds zondag. Echter voor mij is het een "bekende materie". Ik ben lid van een volle evangelie gemeente waar er veel met mensen gebeden worden op het gebied van genezing en bevrijding en waar er dus ook mensen genezen.

Je mag me gerust vragen stellen, ook via e-mail. Daar ik een jaar lid ben geweest van een hervormde bond gemeente weet ik ook ongeveer wat de belevingswereld is van de geref gezindte.

Ik vind het een ontzettend goed boek wat goed onderbouwd is. Ouweneel houdt momenteel lezingen in Zoetermeer over dit onderwerp. De eerste lezing is online te beluisteren via http://home.tiscali.nl/~xp107494/startdownloads.htm
Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Romeinen 14:8

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 26 nov 2003 15:16

Dank je,

Ik ben ergens halverwege en het is mij niet onbekend, doordat ik vorig schooljaar hier van Ouweneel heel veel over heb gehoord en gezien op video etc. We zijn hierheel veel mee bezig geweest. Het boek van ouweneel vind ik idd erg goed en werpt weer nieuw licht op de zaak. Het geeft mij i.e.g duidelijkheid en argumenten.
Ik ben een 'bonder' idd. En ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen de belevingswereld van de geref. gezindte en datgene wat ik gezien/gelezen/gehoord hebt. Ik vind het onwijs moeilijk om mijn standpunt hierin te bepalen.

Zijn die lezingen dezelfde als die in Utrecht en Apeldoorn gehouden worden?

Bedankt i.e.g. Ik ga me hier verder in verdiepen enne als ik nog vragen heb hoor je het wel...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 nov 2003 18:20

Wat is het ook moeilijk om te accepteren dat God niet altijd doet wat wij willen. Daar is genade voor nodig om altijd te kunnen zeggen; God, ja wat U doet is goed!!!!!

Sjofar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sjofar » 28 nov 2003 10:28

essieee schreef:Wat is het ook moeilijk om te accepteren dat God niet altijd doet wat wij willen. Daar is genade voor nodig om altijd te kunnen zeggen; God, ja wat U doet is goed!!!!!

En hoe leer je Gods wil kennen. Door de Bijbel te lezen en door afgestemd zijn op de aanwijzingen en stem van de Heilige Geest. Kan jij mij vanuit de Bijbel aantonen dat als er een zieke tot Jezus kwam Hij die niet wilde genezen omdat het niet Zijn wil is? Nee, Jezus wil altijd genezen, nergens wijst Hij iemand af die tot Hem komt voor genezing. Het tot Hem komen moet dus wel gebeuren.

En wanneer wij bidden Uw wil geschiedde betekent dat dat Zijn volmaakte wil door ons heen kan werken, zodat wij voor Hem geen belemmering zullen zijn. Zijn volmaakte wil is geopenbaard in het Woord van God en maakt ons duidelijk dat Hij wil dat een ieder geneest. Maar kom dan wel tot Hem en neem je positie in die je door de wedergeboorte van Hem hebt ontvangen.
Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Romeinen 14:8

Terug naar “Archief”