ongesteld -> geen seks

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 nov 2003 23:51

Dit verbaast me wel een beetje. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat de vrouw onvruchtbaar is op dat moment.
Maar iedereen vind dus dat die regel niet hiervoor gegeven is? Dus dat je geen sex mag hebben als je uberhaupt niet zwanger kan worden (dan bedoel ik ff niette jong of te oud). Oftwel het is een geoorloofde manier van 'veilig vrijen'?

Als ik het goed begrijp zijn er best veel mensen tegen voorbehoedsmiddelen, of iig bepaalde, wat is de argumentatie daarvoor?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 04 nov 2003 23:57

@mic:
Als ik het goed begrijp zijn er best veel mensen tegen voorbehoedsmiddelen, of iig bepaalde, wat is de argumentatie daarvoor?

Gezien het dalende aantal die-hard refo's hier, zal dat in z'n algemeenheid tegen zijn wel meevallen ;-)

Voor mij is het de vraag of de werking erop gebaseerd is de bevruchting te voorkomen. Als bevruchting in principe gewoon mogelijk is maar de bevruchte eicel zich b.v. niet kan innestelen dan is dat voor mij (en m'n vrouw) geen acceptabele methode.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 05 nov 2003 00:00

Dan is het in feite abortus ja, zit wat in :shock:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

woelratje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor woelratje » 05 nov 2003 00:10

Gezinsplanning is best goed anders wordt de vrouw net een melkzeug.
Kijk ook eens op: http://www.eecomputers.nl

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 05 nov 2003 00:33

Wat een genuanceerde woorden gebruik je voor zo'n delicaat onderwerp, Emiel. :shock: :shock:
Luister en huiver niet: www.listen.to/earswideopen

anne22
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anne22 » 05 nov 2003 13:24

Dit verbaast me wel een beetje. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat de vrouw onvruchtbaar is op dat moment.

Het is niet zo dat een vrouw per definitie onvruchtbaar is als ze ongesteld is. Als je een week ongesteld bent, en je hebt een korte cyclus (zeg maar drie weken), dan kan het zijn dat je de laatste dagen van je ongesteldheid wel vruchtbaar bent. Het argument dat je dan niet mag vrijen omdat je dan onvruchtbaar bent, gaat dus niet op.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 nov 2003 13:29

@mic schreef:

Nee ik ben ook niet tegen gebruik van voorbehoudsmiddelen, ik denk dat er überhaupt weinig mensen meer zijn die hier geen gebruik van maken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2003 14:29

Wat bedoel je met een melkzeug?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 nov 2003 14:36

Ik denk dat hij bedoelt iemand die 14 kinderen krijgt. Maar als iedereen hier zich zo nodig vind dat hij/zij zich aan de wetten van het oude testament moet houden (schriftgeleerden), dan moet je ook geen varkensvlees eten en bokkenvlees, ed vlees van gespletengehoefde dieren. Dan moet je niet enkele dingetjes eruit pakken. Ik dacht dat je Christen was als je je hart aan Jezus Christus had gegeven, en voor een Christen telt het nieuwe testament. Er is dus een testament geschreven, en toen Jezus geboren werd, werd een ander testament geschreven nl het nieuwe testament, daarom heet je Christen en geen jood, want die geloven alleen in het oude testament, en rastas ook.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 nov 2003 14:38

Mariamagdalena schreef:. Er is dus een testament geschreven, en toen Jezus geboren werd, werd een ander testament geschreven nl het nieuwe testament, daarom heet je Christen en geen jood, want die geloven alleen in het oude testament, en rastas ook.

Ik ken genoeg Joden die het NT wel degelijk geloven en die Jezus ook hebben aangenome als hun Verlosser.

Bovendien vind ik jouw opmerkingen over wat jij noemt 'rasta' wel erg denigrerend. Hoe weet jij nou wat zij denken, vinden etc.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 nov 2003 14:39

Ow dus jij slaat het oude testament over?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 nov 2003 14:40

Ikke21 schreef:Ow dus jij slaat het oude testament over?

Ik neem aan dat dit slaat op Mariamagdelena en niet op mij.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 nov 2003 14:41

Sabra schreef:

Ik neem aan dat dit slaat op Mariamagdelena en niet op mij.

dit slaat inderdaad op mariamagdelena

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 nov 2003 14:46

Sabra schreef:
Mariamagdalena schreef:. Er is dus een testament geschreven, en toen Jezus geboren werd, werd een ander testament geschreven nl het nieuwe testament, daarom heet je Christen en geen jood, want die geloven alleen in het oude testament, en rastas ook.

Ik ken genoeg Joden die het NT wel degelijk geloven en die Jezus ook hebben aangenome als hun Verlosser.

Bovendien vind ik jouw opmerkingen over wat jij noemt 'rasta' wel erg denigrerend. Hoe weet jij nou wat zij denken, vinden etc.

Ik weet hoe rastamannen denken, want mijn man heeft een reggaeband, en daar zitten 3 rastamannen in, ik ken ze dus persoonlijk. Ik doe helemaal niet denigrerend over ze, ze hebben gewoon een ander geloof, moeten ze zelf weten, het zijn hele aardige mannen, maar ik hou ze wel op afstand, want ze zijn erg aanhankelijk tegen mooie vrouwen, en daar houdt mijn man weer niet zo van, als ze aan me zitten.

En joden die Jezus hebben aangenomen ken ik ook, dat zijn Messiasbelijdende joden, die ken ik uit de gemeente.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 nov 2003 14:48

Nee, dat sla ik niet over, je moet juist eerst het oude testament gelezen hebben om het nieuwe te begrijpen.

Terug naar “Archief”