Sabra schreef:Mariamagdalena schreef:. Er is dus een testament geschreven, en toen Jezus geboren werd, werd een ander testament geschreven nl het nieuwe testament, daarom heet je Christen en geen jood, want die geloven alleen in het oude testament, en rastas ook.
Ik ken genoeg Joden die het NT wel degelijk geloven en die Jezus ook hebben aangenome als hun Verlosser.
Bovendien vind ik jouw opmerkingen over wat jij noemt 'rasta' wel erg denigrerend. Hoe weet jij nou wat zij denken, vinden etc.
Ik weet hoe rastamannen denken, want mijn man heeft een reggaeband, en daar zitten 3 rastamannen in, ik ken ze dus persoonlijk. Ik doe helemaal niet denigrerend over ze, ze hebben gewoon een ander geloof, moeten ze zelf weten, het zijn hele aardige mannen, maar ik hou ze wel op afstand, want ze zijn erg aanhankelijk tegen mooie vrouwen, en daar houdt mijn man weer niet zo van, als ze aan me zitten.
En joden die Jezus hebben aangenomen ken ik ook, dat zijn Messiasbelijdende joden, die ken ik uit de gemeente.