is het plicht, vertrouwen, angst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 11 nov 2003 15:19

heiden schreef:Hijwel? zo krom als een banaan, die uitleg van je. Je legt alles uit vanuit jouw geloof. Probeer nou eens daarboven te staan en geef nou eens antwoord op een simpele vraag waar een hoop niet-gelovigen mee zitten. Waarom is de God van de christenen de 'enige echte' God? Waarom zou ik daar in geloven en niet in bijv. Allah?
ben benieuwd,
heiden :mrgreen:
Misschien mag ik een poging wagen:

Ik kan je inderdaad niet uitleggen waarom God God is en niet een van de velen goden. Ik kan het niet bewijzen en ik kan het niet verklaren.

Ik kan je natuurlijk verhalen vertellen over wat God in mijn leven heeft gedaan of verhalen van anderen... maar waarom zou je dat geloven?

Je noemt zelf Allah. Hoewel het geen vergelijk is zijn er wel overeenkomsten. Zowel Allah als God gaan beiden uit van het principe dat er bloed moet vloeien om de mensheid te redden. Verschil is dat God daarvoor Zijn eigen Zoon heeft gestuurd zodat de mens kan leven... Onze God is een God van liefde. Hij predikt liefde door zijn woord, hij beveeld ons lief te hebben in Zijn wet... nog sterker Hij is liefde.

Verder is er maar een manier om echt te leren wie God is en dat is op zoek gaan naar Hem... Alleen zo kan je werkelijk gaan geloven, zonder dat blijft het theorie.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Terug naar “Archief”