Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jan 2004 12:54

essieee schreef:
columbus schreef:het gaat niet om die rok, er moet wel onderscheid zijn tussen man en vrouw. je moet duidelijk kunnen zien of en een man of vrouw voor je staat.

dus toch een rok!

1. Wie zegt dat je gelijk duidelijk moet kunnen zien of er een man of vrouw voor je staat? Als dat zo zou zijn, zouden de mannen in de bijbel het er eens over moeten gaan hebben om broeken aan te trekken, anders dachten anderen misschien van een afstandje dat ze een vrouw voor zich hadden...
2. Als je het dan toch gelijk zou moeten zien, wie zegt dan dat je dat aan de rok moet zien? Wel kan ik me voorstellen dat sommige refodames dat nodig hebben om toch te kunnen laten zien dat ze vrouw zijn, omdat ze de rest van hun vrouwelijkheid op geen enkele manier weten te accentueren. (het spijt me dat ik hier generaliseer, maar er is een bepaalde correlatie... :wink: )
Overigens vind ik een lange rok vaak minder vrouwelijk/sexy dan een mooie broek, maar dat zal dan wel weer mijn afwijking zijn...

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 jan 2004 12:59

Zijn dit soort discussies zinvol? Of vol onzin?
..

Vin

Berichtdoor Vin » 19 jan 2004 13:03

Jurk! Jurk! Jurk! :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 jan 2004 13:08

columbus schreef:het gaat niet om die rok, er moet wel onderscheid zijn tussen man en vrouw. je moet duidelijk kunnen zien of en een man of vrouw voor je staat.

Ik moet ook altijd een rok aan van mijn man, en wat Columbus zegt is nou precies wat mijn man altijd zegt: Als een vrouw een rok aan heeft weet ik tenminste gelijk dat ik met een vrouw te maken heb.
Persoonlijk vind ik dat iedereen het zelf moet weten, maar mijn man zegt, dat als hij ooit dictator van Nederland wordt, dat alle vrouwen een rok aan moeten :lol:
Net zoals Napoleon, toen moesten vrouwen ook een rok. Het is eigenlijk pas sinds de laatste 80 of 90 jaar dat vrouwen een broek dragen, vroeger werd je opgepakt met een broek.
Ik vind het ook belachelijk als mannen een jurk dragen, of een kilt, geen gezicht met van die kniekousen :mrgreen:

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 13:16

Zeker zijn deze discussie's zinvol.
Maar ik snap het niet dat mensen het feit dat ze een rok dragen baseren op deutronomium :/
(deut 22:5)

caprice

Berichtdoor caprice » 19 jan 2004 17:26

Vaak heeft men het over de vorm, ja. En als men over de inhoud wil praten zegt er iemand: daar is geen tijd meer voor. :?

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 19 jan 2004 18:02

Deze discussies worden helaas vaak een beetje oeverloze discussie, waarbij iedereen z'n eigen standpunt heeft. Natuurlijk is het goed om te vertellen waarom je al dan geen rok draagt, maar het werkt alleen als je respect toont voor elkaars mening en niet gaat overtuigen van je eigen gelijk.

Zelf draag ik nooit een rok. Ik ben er niet mee opgevoed en ik vind rokken ook niet prettig zitten. Ik denk dat God naar je binnenste kijkt, of je nou een spijkerbroek of een rok aan hebt, voor God maakt het niet uit.

Alice
Verkenner
Verkenner

broek of rok

Berichtdoor Alice » 19 jan 2004 20:29

heej,

in de Bijbel staat geschreven dat een vrouw geen mannekleding aan mag trekken en mannen geen vrouwekleding. :)

Als je het hebt over broek is goddeloos want dat is mannekleding. Wat dragen de mannen in schotland? Juist kilten :!:

We moeten duidelijk zijn: Mijn vader zou niet met een legging aankomen maar eerder met een degelijke spijkerbroek. :D

Dat manne- en vrouwekleding gedoe word in de Bijbel duidelijk aangekaard. In de Bijbel hadden mannen manne'jurken' en vrouwen vrouwejurken :?
Is het nu ook niet zo met een broek? Kee, sommige vrouwen zien eruit als een man en andersom maar dat ligt niet altijd aan de broek :!:
En wat is onze cultuur? Moeten we ons niet naar de cultuur gedragen?!!

greetz

ik ben misschien een beetje onduidelijk maar ik hoop dat je het snapt! :wink:

Take care, God Bless,

Alice
Man's way leads to a hopeless end, God's way leads to an endless hope <><

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 jan 2004 21:04

Ten eerste vind ik een discussie omtrent dit onderwerp vrij zinloos.

Ten tweede, ik sluit mij volledig aan bij Alice.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 jan 2004 21:05

Nou ik zou het ook leuk vinden als meer vrouwen een rok dragen. Ze moeten het zelf weten, maar het staat wel leuker altijd, vind ik.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 21:20

Ik ben het niet met Alice eens!

Moeten we ons niet naar de cultuur gedragen?!!

Nee natuurlijk niet, als we naar de nederlandse cultuur gaan leven, dan is dat ver van de bijbel!

verder vind ik t stukje een btje onduidelijk maar dat ligt miss aan mij want het is al laat :P en ik heb muziek op.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 20 jan 2004 00:15

Zo kan je idd blijven discussieren, want iedereen blijft toch bij zn eigen standpunt. En als je er eindelijk over uit bent is er wel weer een ander punt waarover je kunt gaan discussieren.
Stel alle vrouwen dragen een rok, dan krijg je vervolgens weer allerlei discussues over de lengte enz...

Nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk veel liever een broek draag dan een rok. T zit lekkerder (vind ik dan), je hoeft niet steeds op te letten of je inkijk hebt enzo, je rok kan niet omhoog waaien en tis warmer..
Hiermee zeg ik niet dat ik nooit een rok draag heb, k heb er genoeg (draag ze alleen meestal over n broek heen :mrgreen: ) en 's zomers loop k meestal de hele zomer in rokjes..:-)

*naja deze post draagt volgens mij niet echt veel bij aan de discussie, maar goed...*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 10:21

Nee het heeft geen zin om een discussie te voeren over rok en hoed. Geef geen aanstoot en draag een rok en hoed.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 jan 2004 12:13

Volgens mij is dat hetzelfde als zeggen: Geen discussie voeren, ik heb toch gelijk :?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 jan 2004 12:17

John Knox schreef:Nee het heeft geen zin om een discussie te voeren over rok en hoed. Geef geen aanstoot en draag een rok en hoed.

Geef geen aanstoot en leg mensen geen onbijbelse dingen op!!!

Kom jij regelrecht uit de 17e eeuw wandelen ofzo??? Of ben je van een heel eng rechts en conservatief clubje?

Terug naar “Archief”