de_zoekende schreef:Havik uit de krokodil?! Als je iets noemt, noem dan iets reëels. Zelf mens uit de aap klopt niet geheel, de gedeelde voorouder leek wel veel op een aap maar is niet de aap die we nu kennen...
Men leze Charles Darwin himself: oorsprong der soorten. okee, ik sloeg wat tussenvormen over

maar het komt er wel op neer.
Maar goed, genoeg gedicussieerd, net zoals wetenschappers vaak oogkleppen op hebben hebben veel christenen dat ook en komen dan met de meest wilde eigen theoriën over allerhande zaken uit het verleden...
_____ VERGEET DE ESSENTIE NIET VAN DIE VERHALEN _____[/quote]
Dat moet ik toegeven, christenen hebben ook oogkleppen op. Absoluut! Christelijke wetenschappers hebben ook vaak zat terug moeten komen op stellingen die niet waar bleken te zijn. Zijn ook niet alwetend. Vast en zeker spreken mij ook theorien aan die helemaal de waarheid niet blijken te zijn, pure onzin zelfs. Zegt niet dat je niet mag redeneren en verdedigen. God zelf zegt dat ons verstand verduisterd is, zelf die van de meest geleerde wetenschapper is doorspekt met leugens en onwetendheid. Wij zullen zolang wij op aarde leven nooit echt beseffen hoe de waarheid in elkaar steekt wat betreft hoe alles ontstaan is . Zoals de levenscel, het kleinste organisme is nog altijd een groot raadsel. Zijn ze nog maar paar tientallen jaren achter hoe wonderbaarlijk de levencel werkt. Maar hoe deze ooit ontstaan is uit het niets...(geeft alleen het scheppingsverhaal antwoord op

)
Daarom geloof ik in 1 waarheid: dat alle wijsheid bij God begint. Hij is ondoorgrondelijk, Zijn wegen zijn veel hoger dan onze wegen. En dan doet het er niet meer zo toe wat de wetenschappers vinden, wat de evolutileer uitlegt, wat creationisten vertellen.
Het zal me niets verbazen dat ooit blijkt dat we er allemaal ver naast zaten wat het ontstaan van de aarde, het leven betreft. Misschien lacht God wel, als hij al die mensje hoort speculeren en theorien hoort uitkramen en met veel ophef weer een zogenaamde aapmens uit de grond graven.
Uiteindelijk zal het er omdraaien of je weet wie God is en wie Hij voor jou is. Erkennen dat Hij Heer en schepper is van hemel en aarde. Dan zal inzage in Zijn manier van werken er helemaal niets meer toe doen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King