Vin schreef:Ja dus? Dat is ook toepasbaar op de reguliere kerken.
100% mee eens
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Hier wordt het evangelie aangepast aan de mens in plaats van de mens aan het evangelie.
Dit is een verkeerde ontwikkeling.
Vin schreef:Ja dus? Dat is ook toepasbaar op de reguliere kerken.
Hier wordt het evangelie aangepast aan de mens in plaats van de mens aan het evangelie.
Dit is een verkeerde ontwikkeling.
Mischien ben ik wat te scherp maar ik doelde op kerknamen als Kingsize en GODfashion ( waarbij ik me dan weer afvraag wat God met de laatste mode te maken heeft ).
Als de jeugd de kerk van de toekomst is lijkt het me niet handig om daar dan aparte kerkdiensten voor te gaan houden. Want eens is daar dan ook weer jeugd en moet je weer een nieuw iets verzinnen.
Want denk maar niet dat de jeugd van later dan nog genoegen neemt met de diensten van de jeugd van nu.
Zo blijf je dus heen en weer lopen van de kinderkerk, naar de jeugdkerk, naar de jong gehuwden kerk, naar de middenmoot kerk, naar de ouderejeugd kerk, naar de oudere kerk, naar de bejaardenkerk.
Hoe kan de jeugd dan nog leren van de ouderen en andersom?
We zitten allemaal in een verschillende kerk?
Waarom wordt er eigenlijk de naam kerk aan gegeven?
We geloven zeker niet allemaal hetzelfde. Want waarom zijn er dan nog zoveel verschillende kerken in nederland alleen al?
Jeugddienst en Jeugdkerk is toch verschillend????
let wel ik wil dus niet jeugkerken als ketters beschouwen, maar ik denk wel dat je er wel op moet blijven letten of men de waarheid wel verkondigd.
Erna82 schreef:...Maar het draait toch eigenlijk maar om één ding? Namelijk dat Jezus voor onze zonden is gestorven en daarmee een relatie tussen God en mens mogelijk heeft gemaakt.
meschianza schreef:Het feit dat er zoveel jeugdkerken zijn en er zoveel behoefte aan is, zet je wel aan het denken over de gevestigde kerken.HEt is er niet voor niets.
We moeten maar blij zijn als er een jv'tje is waar we mogen gaan rummicuppen.
Ik heb niet echt het idee dat jongeren in veel kerken erg serieus genomen worden, terwijl ze vaak een groot en enthousiast deel van de gemeente vormen.
Is jou wel eens een taak aangeboden in de kerk? Is jouw mening wel een s gevraagd bij belangrijke beslissingen? BEstaat er zoiets als een jongerenplatvorm in jouw kerk?
We leven in een maatschappij waar we al op jonge leeftijd keuzes moeten maken, met van alles en nog wat in aanraking komen, waar het niet erg normaal is als je twee keer naar de kerk gaat....maar in de kerk moet je vechten om aandacht.
Ik vind het niet zo heel gek dat die jeugdkerken zo sterk in opkomst zijn.
Aragorn schreef:
Ligt ook aan het beeld van de jeugd dat in een kerk heerst. Bij veel ger. gez. kerken heerst een beeld van de jeugd als een extreem kwetsbare groep is die vooral beschermd moet worden. Die ga je het natuurlijk niet extra moeilijk maken door ze op te zadelen met moeilijke beslissingen enzo...
joris schreef:vanavond bij God Fashion geweest in Zwolle. Dr gebeuren mooie dingen in de kerken. Maarhtt deed mij vooral veel pijn vanavond. Omda t ik weet dat veel van deze hongerige jongeren geen voedsel krijgen in hun eigen kerk. en dat doet mij pijn. Veel pijn.
laten we aub blijvn bidden voor de traditionele kerken, maar ookvoor de evangelische gemeenten. Dat er voorbeeldfiguren mogen opstaan waar jongeren zich aan kunnen spiegelen. Dat we niet meer gaan voor de kick of d ejusite onderbouwingen. maar dat we gaan voro het leven met God.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten