Koning David=oorlogsmisdadiger (?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 sep 2003 16:35

dan heb je dan mooi mis.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 23 sep 2003 16:37

waarom dan?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 sep 2003 16:38

bv. omdat sommige zonden bewust en andere in onwetendheid begaan worden.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 sep 2003 17:07

surfer schreef:David was bepaald ook geen lekkertje. Hij wordt door God geeerd omdat hij een groot geloof had, maar van zichzelf was het geen heilige.

Als je ziet hoe zijn overspel met Batseba bestraft wordt, had ik toch eigenlijk ook gehoopt dat God hem voor dat gedoe met die zagen en bijlen ter verantwoording had geroepen. Een volk uitroeien is één ding, maar het onnodig te martelen een tweede.

We willen nog steeds op Gods stoel gaan zitten. En voor God bepalen wat Hij wel en niet had moeten doen, of zou moeten doen. We creeren graag een God die voldoet aan onze eisen, gedachten, rechtvaardigheids denken enz.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 23 sep 2003 17:52

[quote="Invincible"] [quote="chickie"]Het is te schandalig voor woorden, Invincible! :wink: :P[/quote]
Van jou had ik toch wel wat meer steun verwacht :wink:

Mvg Invin[/quote]
Ow.... Sorry.... :(

Bij deze: Invincible heeft altijd gelijk!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 23 sep 2003 21:40

chickie schreef:
Invincible schreef:Van jou had ik toch wel wat meer steun verwacht :wink:

Mvg Invin

Ow.... Sorry.... :(

Bij deze:...

Dank u, lief kipje :P
Hint: schakel voortaan BBcode aan in je posting :wink:

chickie schreef:...Invincible heeft altijd gelijk!

Hum... is dat dan misschien ook de reden waarom men niet op mijn post ingaat? Afbeelding
Of was hij echt zo slecht?

Graag toch enig commentaar op mijn voorgaande bericht. Ik heb het idee dat de meesten er niet veel mee kunnen.
..

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 23 sep 2003 22:28

Corne van 't Hof schreef:Wees blij dat God jou niet ter verantwoording roept voor iedere zonde die je doet. Onthoud wel dat iedere zonde voor God even groot is.

Wat wil je hier nu mee zeggen! Ik wordt hier gewoon boos over. Ookal heb je 100% gelijk, het blijft een drogreden in deze discussie.

Vind jij het dan normaal wat David daar doet...

Stel je voor dat iemand NU zegt de opdracht van God te krijgen om zoiets te doen. Dan vind jij dat toch ook absurd.

Natuurlijk weet ik wel dat het een verschil is dat het in de Bijbel staat, maar daarom kun je het toch niet logisch/normaal vinden?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 sep 2003 09:43

Natuurlijk weet ik wel dat het een verschil is dat het in de Bijbel staat, maar daarom kun je het toch niet logisch/normaal vinden?

als het Gods wil is dan kan je het toch normaal vinden. we bidden Uw wil geschiedde gelijk in de hemel als mede ook op aarde. Als het Gods wil is dan gebeurt het zo.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 sep 2003 10:02

Dat David door God als koning werd aangesteld en God hem verschillende opdrachten gaf betekend niet dat al het gedrag van David goedgekeurd moet worden.

Heeft God bevolen Uria vooraan in de strijd te plaatsen enz..

Ook David was een zondaar, en heeft zijn zonden zwaar moeten beboeten! Daarvan lezen we ook in de bijbel!

God heeft in de bijbel inderdaad opdrachten gegeven tot het vermoorden van mensen. Maar dit altijd met een reden, die soms voor ons misschien onbegrijpbaar is en die kwaadheid en onbegrip oproept!

Ik sprak in Rome een jongen aan die op zijn shirt 'Christian killer' had staan. Die had toen ook allemaal zulk soort verhalen. En wat alle christen wel niet fout hadden gedaan. We hebben lang gesprek gehad.. maar wat ik o.a. ook heb gezeggd (en niet als dooddoener!) Ik ben niet verantwoorderlijk voor wat Christenen doen maar voor wat Christus doet!
Time flies when you have none!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 sep 2003 14:50

Maar, als we David dus even laten liggen, wat denken we dan:
Roeide Israel in de tijd van Jozua al die volken dus wel terecht uit (omdat ze bevel van God hadden gekregen)?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 24 sep 2003 14:57

Als je met terecht bedoeld of het in opdracht van God was dan zeg ik 'ja'.
Als je me vraagt hoe dit moreel te rechtvaardigen is dan blijf ik het antwoord echter schuldig.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 24 sep 2003 17:16

Invincible schreef:
chickie schreef:...Invincible heeft altijd gelijk!

Hum... is dat dan misschien ook de reden waarom men niet op mijn post ingaat? Afbeelding
Of was hij echt zo slecht?

Graag toch enig commentaar op mijn voorgaande bericht. Ik heb het idee dat de meesten er niet veel mee kunnen.

Ik denk dat ze zwaar onder de indruk zijn van je ongekende intelligentie en dat ze nu naarstig op zoek zijn naar manieren om je te kunnen evenaren. Ik wens ze hierin veel sterkte. Afbeelding

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 24 sep 2003 19:35

johannes1 schreef:

als het Gods wil is dan kan je het toch normaal vinden. we bidden Uw wil geschiedde gelijk in de hemel als mede ook op aarde. Als het Gods wil is dan gebeurt het zo.

Stel dat er nu iemand zegt Gods wil uit te voeren en dergelijke acties begint, zijn we het er waarschijnlijk over eens dat zo iemand snel opgesloten moet worden.

Waarom? Omdat het absurde daden zijn! En voor mijn gevoel blijven de daden op zichzelf onvoorstelbaar, ookal zijn ze opdracht van God.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 sep 2003 20:13

mogen wij als mens tegen Gods wil ingaan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 24 sep 2003 20:24

johannes1 schreef:mogen wij als mens tegen Gods wil ingaan?

Kunnen we tegen Gods wil ingaan?

Terug naar “Archief”