mondige christenen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

reformatorisch

Re: mondige christenen

Berichtdoor reformatorisch » 30 dec 2014 16:06

Chaya schreef:Dus om kinderen mondiger te maken, heeft een nevendienst geen toegevoegde waarde, aldus jou, begrijp ik dat goed?
Maar de vraag was ook, in hoeverre dit noodzakelijk is?
Als een kind tot zn 18e in een beschermde omgeving verblijft (Godvrezende opvoeding, reformatorische school, omgeving waar veel christenen wonen) en hij moet daarna het openbare leven in, dus hogeschool, universiteit of werkkring, krijgt hij het dan extra moeilijk, moeilijker dan een kind dat op een "gewone" middelbare school heeft gezeten in een provinciestad?

Is het dan niet noodzakelijker hen proberen over te brengen hoe het leven is met de Heere, in alle afhankelijkheid en alles te verwachten van Hem.

Een hoger opgeleide zal zich waarschijnlijk beter kunnen weren dan een laagopgeleide, al heeft dit ook met karakter en aanleg te maken, denk ik.

Ja, van een mooie kleurplaat inkleuren of ander handenarbeid heb ik nooit de toegevoegde waarde hiervan gezien nee.

Noodzakelijk?, reformatorische school is slechts een etiket (en ja ik heb op zo'n school gezeten)...
De kerken nemen geen verantwoording hierin is mijn visie, en schuiven dat af op de scholen...
dan krijg je het kip en het ei verhaal...waar zit nou het probleem om de kinderen te betrekken bij de
heilige dienst?

Hoog of laag opgeleid? onzin, het heeft echt te maken met de omgeving, wat dacht u van de apostelen? in de tijd van Jezus, of deze allemaal hoog opgeleid waren het gaat erom met wie je omgaat en wat je doet met je leven en wie deze invult voor je als je kind bent.
Laatst gewijzigd door reformatorisch op 30 dec 2014 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 30 dec 2014 16:13

Chaya schreef:Als een kind tot zn 18e in een beschermde omgeving verblijft (Godvrezende opvoeding, reformatorische school, omgeving waar veel christenen wonen) en hij moet daarna het openbare leven in, dus hogeschool, universiteit of werkkring, krijgt hij het dan extra moeilijk, moeilijker dan een kind dat op een "gewone" middelbare school heeft gezeten in een provinciestad?
Ja dat denk ik toch wel. Het is niet goed voor je mondigheid om té beschermd opgevoed te worden, er kleven veel nadelen aan. Er staat niet in de Bijbel: ga heen, en klonter samen.
Maar: laat uw licht schijnen in de wereld. Wees een zoutend zout. Een grote klont zout is niet bruikbaar, en oneetbaar. Als een kind dat al niet mee krijgt, van jongs af aan, wordt dat echt lastiger als ze ouder worden. Men weet dan niet goed hoe men het licht moet laten schijnen, of ze schamen zich om licht of zout te zijn.
Het is heel fijn om christelijk onderwijs te krijgen als kind, op een christelijke school.
Die basis is belangrijk. Maar het gezin, de opvoeding is daarnaast cruciaal. De kerk is voor het kind geen opvoedingsinstituut. Maar uiteraard neemt dat in de geloofsopvoeding wel degelijk een belangrijke plaats in, maar vanuit de gezinsbasis, door de ouders.
De ouders zijn verantwoordelijk voor de geloofsopvoeding, niet de kerk.
Maar het is wel een taak voor de kerk de kinderen erbij te betrekken, door aanwezig te mogen zijn in de kerk, ook voor kinderen de preek duidelijk te maken, zondagsschool, catechese enz.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 30 dec 2014 16:38

ben db bd schreef:ik bedoelde u uiteraard niet hoor mevrouw Quispel, maar op blz.2 neem ik weer een verborgen agenda waar, waar wij ons m.i. tegen moeten keren. Steken onder water behoren niet bij mondigheid op een christelijk forum, vind ik. Waarheid behoeft niet stiekem te doen!

Laten we ons overigens wel realiseren dat een drenkeling redden zonder zelf nat te worden, vaak niet zal gelukken. Dat zachte heelmeesters stinkende wonden plegen achter te laten en dat Bijbelse Waarheid nou eenmaal niet altijd 'naar den mensch' is.

Bij een eerdere gelegenheid heb ik klip en klaar gezegd wat ik van één en ander vind, niks stiekems aan hoor.

Ik vind mondigheid aanbevelingswaardig, maar zeker ook verstandig omgaan met je kennis. Dat geldt voor iedereen.
Daarbij heb je niet genoeg aan je bijbel, maar is de H.G. óók noodzakelijk.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 30 dec 2014 16:42

Laten we ons overigens wel realiseren dat een drenkeling redden zonder zelf nat te worden, vaak niet zal gelukken. Dat zachte heelmeesters stinkende wonden plegen achter te laten en dat Bijbelse Waarheid nou eenmaal niet altijd 'naar den mensch' is.[/quote]

Een drenkeling kan alleen door Christus gered worden.
Dat is een Heelmeester Die geen stinkende wonden achterlaat.
Of ervaar jij het anders?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 30 dec 2014 17:10

Jan schreef:Mensen die een probleem hebben met het altijd gebruiken van Bijbelteksten hebben nog niet de waarde daarvan ontdekt. Ik doe het i.i.g. niet om me achter te verschuilen alsof ik geen eigen mening heb of er niet over nagedacht heb. Maar juist omdat ik dat wel heb gedaan en volledig achter het Woord sta en niets anders meer wil. Dat gaat verder dan geloofsgemeenschap of traditie. Het is het Woord waardoor ik kan leven omdat brood alleen niet voldoende is.

M.i. schuil wel achter je Bijbelteksten en beschuldigd een ander ervan dat ze de waarde ervan niet zien maar heb bij jou tot nu toe de waarde ervan niet gezien. althans ik heb het in niet een van je posten kunnen merken.
Als je zegt dat de Bijbel boven geloofsgemeenschap gaat is het duidelijk dat je niet weet wat geloofsgemeenschap is.
De waarde ontdek je pas als de Heilige Geest er in mee gaat, anders is het dodelijk.
Je hebt een gigantisch probleem als je zegt dat je niets anders meer wil als Bijbelteksten.
Je begrijpt dan de Bijbel duidelijk niet want juist daarin staat dat Bijbelteksten dodelijk zijn als niets anders wil dan dat. Jij denkt dat je God er de eer mee brengt en dus duidelijk er achter schuilt, gebruikt als wapen.
Als men mij op een eiland dumpt zonder Bijbel dan heb ik nog het meest kostbare in mij, Geloofsgemeenschap met mijn Heiland, dat neemt niemand mij af, dan kan het goed toeven zijn voor mij.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 30 dec 2014 17:18

Teus schreef:God zegt er iets anders over.

6 die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

BladeStraight schreef:Eerst loop je te klagen over het gebruik van bijbelteksten, en vervolgens gebruik je een bijbeltekst (geheel uit het verband overigens) om je puntgrijpt te bewijzen...

Ten eerste, mag ik ook een keer een Bijbeltekst gebruiken? Inderdaad het punt is bewezen.
Ten tweede, de tekst is letterlijk overgenomen is niet uit zijn verband gerukt, of begrijp je hem niet?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 30 dec 2014 17:23

Teus schreef:God zegt er iets anders over.

6 die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

Quispel schreef:Is dit wel goed toegepast binnen de discussie?

Ik dacht het wel, de topicopener spreekt over "erg, erg veel Bijbelteksten"

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 dec 2014 18:00

o wat ben ik al achter geraakt door het kippen voeren er tussendoor, maar toch als noch:

Jouw tekst hoort thuis in de tijd voordat de heilige Geest was uitgestort, welke eenmaal gekomen, het uit Christus zou nemen.
Christus moest opvaren ten Hemel en van de aarde verdwijnen anders kon de Trooster, de Helper, niet komen.

mijnheer mealybug, zonder ook maar één woord van uw 2e zin af te willen doen, vraag ik inzake uw 1e zin: denkt u ook niet dat het jaar dat over < anderhalve dag aanvangt weer vol open zal komen te staan voor - ik citeer - smaden, vervolgen, liegende kwaad spreken (en vergun mij ook nog onthoofden met een 'aardappelschilmesje' toe te voegen) en dat om Christus wil ?
Sommigen onder ons houden de Heilige Geest zelfs voor de weerhouder van de antichrist, welke met de Gemeente mee straks nog opgenomen wordt ook, omdat Hij in de Gemeente woont.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 dec 2014 19:30

Een drenkeling kan alleen door Christus gered worden.
Dat is een Heelmeester Die geen stinkende wonden achterlaat.
Of ervaar jij het anders?

ik bedoelde het in het gewone leven Marloes.
Het had te maken met Jan zijn zending, welke hem hier bepaald niet in dank afgenomen wordt omdat hij zich vastklampt aan het Woord Gods. Daar gaat de gemiddelde gelovige een stuk vrijblijvender mee om tegenwoordig. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat die speelruimte niet zo aangehouden werd door ons gereformeerden. Maar toen waren we net zwaar onderdrukt geweest door de Duitsers en ook erg leeggeroofd. Toen hadden we weinig drukte meer en gedroegen ons ook tegenover onze Schepper onderdaniger. Maar mensen (dat noemen we 'tijden') veranderen al naar gelang de omstandigheden.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 31 dec 2014 00:21

Een mondig christen spreekt vanuit het hart.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 31 dec 2014 10:58

Wat ik problematisch vind in het praten (om niet te zeggen smijten) met bijbelteksten is dat de bijbel gebruikt wordt als een zwaard om mensen mee af te rammelen.
(terzijde, even voor Bennie: deze post bevat geen verborgen agenda, of stiekeme boodschappen. Ik weet dat u in de wake up sfeer zit -toch een mooi boek vind ik- en daar staat ook in beschreven dat de Hebreeuwse taal meerdere lagen heeft, wel 4. Echter praat ik gewoon Nederlands, waar uiteraard ook wel eens een dubbele boodschap in te bespeuren is, maar niet persé! Toch oppassen dat de Hebreeuwse taal u geen parten gaat spelen in het communiceren met de gewone hollands sprekende man-vrouw)
Ik lees in de bijbel dat Jezus de duvel weerstond met 'er staat geschreven ....' In Efz 6 lees ik dat we de strijd niet hebben tegen mensen maar tegen de duvel, daar hebben we de geestelijke wapenrusting voor gekregen. Dat is een defensieve strijd, geen offensieve. Dat laatste heeft Jezus geregeld.

Gods woord offensief gebruiken door anderen aan te vallen en over anderen te oordelen is m.i. hartstikke fout.
Heb. 4: 12 De woorden van de levende God zijn krachtig. Ze dringen diep door in ons hart, nog dieper dan een scherp zwaard. Want God weet wat ons van binnen bezighoudt. En hij beoordeelt onze gedachten en verlangens.
13 God ziet iedereen. Niets en niemand blijft voor hem verborgen. Vergeet dat niet, want hij zal over ons rechtspreken.

God kent iedereen persoonlijk, en daarom weet hij heel secuur welk woord iemand nodig heeft. Hij is de goede herder!
De bijbel mag natuurlijk eerlijk uitgelegd worden. Echter, dan hebben we het over bijbelstudie.
Maar persoonlijk worden naar iemand toe met de bijbel, dan zul je toch eerst God moeten vragen wat hij wil dat je zegt.
(Dan heb ik het natuurlijk niet over het evangelie van verlossing, want die grote zendingsopdracht heeft hij zelf gegeven voor alle volken. Die blijde boodschap mag iedereen heel persoonlijk aan iedereen vertellen)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 31 dec 2014 13:49

Marloes1g schreef:Een mondige christus is iemand die roemt in het kruis van Christus en dat vind ik hier niet.
Er worden duizenden godsdienstige boeken uitgegeven, vele christelijke fora volgepraat over van alles behalve over het kruis.
Ze zijn vol van aanwijzingen over de sacramenten, eindtijd etc.
Ze bevatten een overvloed aan aansporingen om heilig te leven en regels hoe men de volmaaktheid kan bereiken etc etc. Pas op voor een godsdienst waar weinig over het kruis van Christus te vinden is.
Ik kan trouwens in de hele bijbel niemand vinden die een soldaat van God is. Wel dicipelen en kinderen en kregen de boodschap: Predikt het Evangelie = blijde boodschap = schuldvergeving door het kruis van Christus.

En juist diegene die vergeving prediken door het kruis van Christus, uit vrije genade, zonder de werken der wet, die zullen vervolgd worden, niet diegene die hel en verdoemenis preken!

Mooi omschreven Marloes.
Het beeld van het lijden van Christus.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 31 dec 2014 14:45

Marloes1g schreef:Een mondige christus is iemand die roemt in het kruis van Christus en dat vind ik hier niet.
Er worden duizenden godsdienstige boeken uitgegeven, vele christelijke fora volgepraat over van alles behalve over het kruis.
Ze zijn vol van aanwijzingen over de sacramenten, eindtijd etc.
Ze bevatten een overvloed aan aansporingen om heilig te leven en regels hoe men de volmaaktheid kan bereiken etc etc. Pas op voor een godsdienst waar weinig over het kruis van Christus te vinden is.

De man die zei dat Hij niets anders wilde weten en brengen dan het kruis van Christus (1 Kor. 2/Gal. 6) is tegelijkertijd ook de man die het meeste sprak over de fijnere details van de wetten van God en van rechtvaardiging en genade. Het is allebei waarachtig en men kan niet het ene kiezen boven het andere. Wat is dan de harmonie? Is het niet zo dat de zuigelingen met melk gevoed moeten worden? Omdat juist zij alleen door Jezus gekruisigd tot bekering kunnen komen?
Maar voor wie zijn dan al de aanwijzingen en aansporingen etc. etc.? Is het niet voor diegenen die volwassen zijn geworden en behoefte hebben aan een stevig stuk vlees omdat melk alleen niet meer genoeg is voor hen? (Hebr. 5 / 1 Petr 2)

De melk is wel goed en laten we allen blijven verlangen naar een glas zuivere melk. Maar als we niets anders krijgen dan alleen melk... kunnen we dan wel groeien? Wat zegt het als we alleen maar melk willen en nooit vlees? Zal de eeuwige zuigeling niet geweldig schrikken van mensen die wel vlees eten? Wordt het dan als onchristelijk gezien? Maar wat dan te doen met die hele grote Bijbel vol met vast voedsel?

Ik kan trouwens in de hele bijbel niemand vinden die een soldaat van God is. Wel dicipelen en kinderen en kregen de boodschap: Predikt het Evangelie = blijde boodschap = schuldvergeving door het kruis van Christus.
En juist diegene die vergeving prediken door het kruis van Christus, uit vrije genade, zonder de werken der wet, die zullen vervolgd worden, niet diegene die hel en verdoemenis preken!

Een paar teksten over de Christelijke soldaat.

2 Tim.2 schreef: 1 U dan, mijn zoon, word gesterkt in de genade die in Christus Jezus is.
2 En wat u van mij gehoord hebt onder vele getuigen, vertrouw dat toe aan trouwe mensen die bekwaam zijn om ook anderen te onderwijzen.
3 Lijd verdrukkingen als een goed soldaat van Jezus Christus.
4 Niemand die in het leger dient, wordt verwikkeld in de zaken van het levensonderhoud, opdat hij hem kan behagen die hem voor de krijgsdienst aangenomen heeft.

En ook in Efeze wordt de vergelijking met soldaten gemaakt. Want een wapenrusting is alleen bestemd voor hen die deelnemen in de strijd.

Ef. 6 schreef: 10 Verder, mijn broeders, word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht.
11 Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel.
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
13 Neem daarom de hele wapenrusting van God aan, opdat u weerstand kunt bieden op de dag van het kwaad, en na alles gedaan te hebben, stand kunt houden.
14 Houd dan stand, uw middel omgord met de waarheid, en bekleed met het borstharnas van de gerechtigheid,
15 en de voeten geschoeid met bereidheid van het Evangelie van de vrede.
16 Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen uitblussen.
17 En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord,

Het zwaard is niet vrijblijvend. Niet voor onszelf en niet voor de ander. Het snijdt aan twee kanten. En dit alles om de komende toorn te ontlopen door eerlijk te oordelen.

Hebr. 4 schreef: 11 Laten wij ons dan beijveren om die rust binnen te gaan, opdat niemand door het volgen van dit voorbeeld van ongehoorzaamheid ten val zal komen.
12 Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.
13 En er is geen schepsel onzichtbaar voor Hem, maar alles ligt naakt en ontbloot voor de ogen van Hem aan Wie wij rekenschap hebben af te leggen.

En als satan komt met zijn misleidingen dan zeggen wij Hem na: het staat geschreven! Zo wordt het zwaard correct gebruikt. Krachtig om elk vijandig bolwerk mee te vernietigen. En als het moet ook hen die die bolwerken in stand willen houden. Dit zien we Paulus en Petrus dan ook doen in hun oordelen, overigens volkomen geleid door de Heilige Geest en in overeenstemming met heel het Woord van God.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 31 dec 2014 17:46

Jan schreef: De man die zei dat Hij niets anders wilde weten en brengen dan het kruis van Christus (1 Kor. 2/Gal. 6) is tegelijkertijd ook de man die het meeste sprak over de fijnere details van de wetten van God en van rechtvaardiging en genade. Waar wordt hier over gesproken dan Het is allebei waarachtig en men kan niet het ene kiezen boven het andere. Wat is dan de harmonie? Is het niet zo dat de zuigelingen met melk gevoed moeten worden? Omdat juist zij alleen door Jezus gekruisigd tot bekering kunnen komen? 
Maar voor wie zijn dan al de aanwijzingen en aansporingen etc. etc.? Is het niet voor diegenen die volwassen zijn geworden en behoefte hebben aan een stevig stuk vlees omdat melk alleen niet meer genoeg is voor hen? (Hebr. 5 / 1 Petr 2)

De melk is wel goed en laten we allen blijven verlangen naar een glas zuivere melk. Maar als we niets anders krijgen dan alleen melk... kunnen we dan wel groeien? Wat zegt het als we alleen maar melk willen en nooit vlees? Zal de eeuwige zuigeling niet geweldig schrikken van mensen die wel vlees eten? Wordt het dan als onchristelijk gezien? Maar wat dan te doen met die hele grote Bijbel vol met vast voedsel?

Typisch geval van schuilen.

.1 Je moet eerst een maag hebben waar melk en vast voedsel in kan.
.2 Als je de melk nog niet gehad hebt kun je niets met vast voedsel doen, je kunt het niet verdragen. Je kotst het uit en heeft zijn doel gemist.
.3 Gods Woord is niet alleen de Bijbel, de veel gemaakte gruwelijke vergissing. Alleen de Bijbel is dodelijk.
.4 Groeien in geloof doe je uitsluitend middels de Heilige Geest en nooit alleen met of door de Bijbel.

Wanneer we het over vast voedsel hebben moet, als we deze vraag vanuit een bijbel willen stellen en beantwoorden, eerst aan de orde komen of deze vraag gesteld wordt vanuit een gezonde geestelijke situatie en in een oprecht Geestelijk leven, dat gekenmerkt wordt door het leven door de Geest, de vrucht van de Geest.

De Melk
Is het bijbrengen van de intentie van het woord van God en het ervoor zorgen dat de draagwijdte van de verkondigde belofte bekend is.
En het werken aan de training van de zintuigen en het verstaan van de Geest door ervaring waardoor de gelovige in staat is te weten wat goed en kwaad is. Als men niet in staat is te weten wat goed en kwaad is kan vast voedsel niet optimaal effect hebben.

Jan schreef:1 U dan, mijn zoon, word gesterkt in de genade die in Christus Jezus is.
2 En wat u van mij gehoord hebt onder vele getuigen, vertrouw dat toe aan trouwe mensen die bekwaam zijn om ook anderen te onderwijzen.
3 Lijd verdrukkingen als een goed soldaat van Jezus Christus.
4 Niemand die in het leger dient, wordt verwikkeld in de zaken van het levensonderhoud, opdat hij hem kan behagen die hem voor de krijgsdienst aangenomen heeft.

Hier staat dus dat de Heilige Geest sterkt, dus zonder kan niet. Dus dat de Heilige Geest nodig is om bekwaam te zijn om andere te onderwijzen. Als je wilt onderwijzen in dienst van God dan kom je satan tegen en op dat moment ben je soldaat van God. Om te vechten, niet tegen vlees en bloed, homo's en hoeren, maar tegen de wereldse machten, en dat is niets anders dan satan. Niet een mens kan het opnemen tegen satan en daardoor hebben we de wapenrusting nodig en die is uitsluitend te verkrijgen in het geloof in Jezus Christus en alleen te gebruiken is tegen satan want we hebben simpelweg niets anders om tegen te vechten. Dan gaat het niet om ons hachje maar alleen tot eer van God.
De wapenrusting wordt ook al te lichtvaardig over gesproken, een voorganger kan hier met gemak 10 preken me vullen.

Jan schreef:Het zwaard is niet vrijblijvend. Niet voor onszelf en niet voor de ander. Het snijdt aan twee kanten. En dit alles om de komende toorn te ontlopen door eerlijk te oordelen.

Wat hier staat begrijp ik niets van. Maar goed, de post is niet aan mij gericht en antwoord hoef ik niet te verwachten.

Jan schreef:En als satan komt met zijn misleidingen dan zeggen wij Hem na: het staat geschreven! Zo wordt het zwaard correct gebruikt. Krachtig om elk vijandig bolwerk mee te vernietigen. En als het moet ook hen die die bolwerken in stand willen houden. Dit zien we Paulus en Petrus dan ook doen in hun oordelen, overigens volkomen geleid door de Heilige Geest en in overeenstemming met heel het Woord van God.

O, ook oneerlijk van Paulus, hij wel en wij niet. Dit zegt hij, je mag niet eens neerzien op je broeder of zuster. Zie je overigens dat Paulus er van uit gaat dat iedereen in Christus is? Jezus deed dat al.

Romeinen 14:10-13 “Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan, want er staat geschreven: ‘Zo waar ik leef – zegt de Heer –, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven.’ Ieder van ons zal zich dus tegenover God moeten verantwoorden. Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hun niet te ergeren.”

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 31 dec 2014 22:38

@Jan het kruis van Christus is juist het vaste voedsel waarvan alles afvloeit tot de gelovigen.
Dus elke dag weer naar het kruis om alles te ontvangen uit Christus wat nodig is tot zaligheid.
Het gezicht op de onmetelijke liefde van Christus voor ons gekruisigd doet ons de zonden haten en vlieden en deze liefde uit dragen aan alle mensen.
In een ander topic las ik van MB wat me erg aansprak:
'Met het zwaard te gaan bekeren en heersen'.
Dat is jouw zending als ik het goed begrijp en dat is niet het zwaard des Geestes uit Efeze 6.

Terug naar “Archief”