henkie schreef:Het ND schreef er een artikel over.
Ben je er trots op henkie op zoveel suggestieve niet-kloppende journalistiek?
Moderator: Moderafo's
Zolang de Gereformeerde Gemeente stelt dat het verbond der genade staat onder de beheersing van de uitverkiezing, kun je mijn inzien niets verwachten van deze denominatie.BladeStraight schreef: Natuurlijk wordt er wel gewezen op onze ellende, en de kennis daarvan is zeker cruciaal maar het wordt niet als voorwaarde gebracht om tot Jezus te komen. In sommige, hypercalvinistische, preken wordt dat onderscheid wel gemaakt en worden enkel zij die in die verloren staat zijn aangesproken (wat dat betreft gevaarlijk dicht bij GGiN). Het hypercalvinisme is mijns inziens een dwaalleer en levensgevaarlijk. Het houdt mensen af van Jezus en ik hoop met al mijn hart dat de opkomst van deze prediking wordt gestopt.
mona schreef:Nee het is niet erg. Ik vraag me alleen wel af, waarom je nu deze pijl op me afschiet?
Ik wil alleen maar aangeven dat het soms donkere leven van deze mensen me zo aan het hart gaat, en daar echt verdrietig van wordt. Want ik merk ook dat er oprecht verlangen is om aan te gaan.
Praat je wel eens met hen, SA?
Vorige week las ik 'de Godvruchtige Avondmaalsganger, van Petrus Immens.
Wat is het dan jammer dat zoveel gelovigen onder de maat leven, terwijl dat niet hoeft.
Ik wil daarom niet iets in bescherming nemen wat niet goed is, maar wil voor voorzichtigheid pleiten hoe we over mensen praten. Voor veel mensen is dit een heel moeilijk onderwerp. En niet om moeilijk te doen, maar omdat ze het zo beleven. Vind je dat niet verdrietig?
benefietdiner schreef:Zolang de Gereformeerde Gemeente stelt dat het verbond der genade staat onder de beheersing van de uitverkiezing, kun je mijn inzien niets verwachten van deze denominatie.
benefietdiner schreef:Zolang de Gereformeerde Gemeente stelt dat het verbond der genade staat onder de beheersing van de uitverkiezing, kun je mijn inzien niets verwachten van deze denominatie.
BladeStraight schreef:Dat lijkt me Bijbels, hoe kan iemand immers in Christus ingelijfd zijn zonder uitverkoren te zijn?
gravo schreef:Een leerstuk als "uitverkiezing" wel. Dat is veel wijder verbreid en ook een "orthodox" leerstuk te noemen. Maar die toevoeging van de verhouding tussen verbond van genade en de uitverkiezing niet.
Dat is in kleine kring uitgevonden. Misschien juist wel met het oogmerk om een kleine kring te blijven. Wie zal het zeggen.
Atro schreef:Ten eerste: de ledenaantallen kloppen niet, althans van een groot deel.
Ten tweede: Aantallen Avondmaalsgangers klopt van sommige gemeentes ook niet.
Ten derde: wat is dit voor een onzin?
Ten vierde: Ga je tijd nuttiger besteden, dan mensen zwart lopen te maken.
Ten vijfde: Uit eigen waarneming zijn de percentages veel hoger dan hier beweerd wordt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten