Wat een onzin, alsof je in een café alleen maar alcohol kunt drinken.mohamed schreef:Nou ja, je kan dan ter verdediging aankaarten dat je alcoholist werd omdat je het beste met anderen voor had.
Moderator: Moderafo's
Wat een onzin, alsof je in een café alleen maar alcohol kunt drinken.mohamed schreef:Nou ja, je kan dan ter verdediging aankaarten dat je alcoholist werd omdat je het beste met anderen voor had.
mohamed schreef:Nou ja, je kan dan ter verdediging aankaarten dat je alcoholist werd omdat je het beste met anderen voor had.
naamloos schreef:Wat een onzin, alsof je in een café alleen maar alcohol kunt drinken.
Dat zei ik niet, goed lezen (ik weet het, das moeilijk, en ik hou niet van sinas maar van spa blauw):mohamed schreef:Ga jij mij vertellen wat onzin is? Denken dat het kroegvolk zit te wachten op een sinas drinkende wijsneus die hen komt vertellen hoe ze moeten leven. Dat vind ik nou onzin en grootheidswaanzin.
En dat geldt niet alleen voor het kroegvolk.naamloos schreef:Als je naar een café gaat, dan begin je niet in de eerste plaats te evangeliseren.
Je zult eerst contacten moeten leggen, gewoon betrokken zijn bij de mensen.
En dan hopen dat er vroeg of laat een opening komt om te getuigen. En met je houding kun je ook heel wat doorgeven.
Ik denk ook heel niet dat er iemand op mij zit te wachten, ik kom mezelf dan ook niet promoten.mohamed schreef:Denken dat het kroegvolk zit te wachten op een sinas drinkende wijsneus die hen komt vertellen hoe ze moeten leven. Dat vind ik nou onzin en grootheidswaanzin.
mohamed schreef:Nou ja, je kan dan ter verdediging aankaarten dat je alcoholist werd omdat je het beste met anderen voor had.
naamloos schreef:Wat een onzin, alsof je in een café alleen maar alcohol kunt drinken.
mohamed schreef:Ga jij mij vertellen wat onzin is? Denken dat het kroegvolk zit te wachten op een sinas drinkende wijsneus die hen komt vertellen hoe ze moeten leven. Dat vind ik nou onzin en grootheidswaanzin.
Niks op tegen, maar Moh doet net alsof je naar een café gaat onder het mom van evangeliseren, en zo een excuus te hebben om een alcoholist te worden.Anoniem_89 schreef:Je kan toch gewoon een biertje meedrinken?
Zelf drink ik heel soms whisky.
Best lekker hoor. Zo lang ik mezelf onder controle heb is er toch niets aan de hand?
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.mohamed schreef:Evangeliseren doe je niet met woorden maar met daden.
Speciaal voor jou voor de derde keer: ik heb het heel niet over 'vertellen wat er allemaal moet veranderen'.mohamed schreef:Voor een correct persoon waar je van op aankunt heeft elk mens waardering, maar een ijdeltuit die hen komt vertellen wat er allemaal moet veranderen brengt niks teweeg dan ergernis.
Iemand die gelooft is in Christus, die kan op elke plaats God ontmoeten.schelpje3 schreef:De "ouden" zeiden vroeger: ga niet naar een plaats waar je God niet kunt ontmoeten.
Laat dat dan HET criterium zijn.
Op een plaats waar gevloekt, popliedjes gezongen en veel alcohol wordt gedronken, is dat i.i.g niet de goede plek.
naamloos schreef:Iemand die gelooft is in Christus, die kan op elke plaats God ontmoeten.
Dan kan je wel uit de wereld gaan, echter heeft Jezus ons de opdracht gegeven de wereld in te gaan om het evangelie te verkondigen.schelpje3 schreef:Ja, maar die heeft geen behoefte aan plaatsen waar Gods Naam misbruikt wordt, en Zijn aanwezigheid genegeerd.
naamloos schreef:Dan kan je wel uit de wereld gaan, echter heeft Jezus ons de opdracht gegeven de wereld in te gaan om het evangelie te verkondigen.
En om een licht te zijn in de wereld Mat. 5: 13-16.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten