Het grote WK voetbal 2014 topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 13:54

moderngelovige schreef:Vind echter die hele commercieele crap er omheen niks.
Maatschappelijke verruwing is vooral in het voetbal zichtbaar, binnen en buiten de lijnen.
Ik denk hierbij aan mishandelingen, de doodgeslagen/getrapte grensrechter uit Almere, de opgefokte ouders,

Ja, dat is natuurlijk ook belachelijk.

de krankzinnige salarissen van de "topspelers".

Hier heb ik echt weinig problemen mee. Bedenk je vooral dat voetballers een zeer korte carrière hebben, een jaar of 15 misschien. En daarna zijn er maar weinigen die door kunnen in zaken als coaching of wedstrijdcommentator. Wij hebben 50 jaar om geld te verdienen, dus de eerste verdrievoudiging van een voetballerssalaris 'telt' al niet mee.

Daarnaast is talent nu eenmaal zeldzaam en dus waardevol.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 14:00

Wij hebben geen televisie (alles via internet :-) ) en voetbal interesseert ons niet echt. We zullen er hier weinig van meekrijgen, vermoed ik.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2014 14:21

schelpje3 schreef:Dat zei ik niet! Ik zie dat er toen ook pootje werd gelicht, zelfs gespuugd, maar de belangen waren niet zo groot als nu.
Er loopt nu een onderzoek naar de FIFA, vanwege de toewijzing van de kampioenschappen in 2022. Het is een rapport van duizenden pagina's!

Er moet nog officieel onderzoek verricht worden. Journalisten hebben duizenden pagina's met informatie verzameld.
Dit is toch niet te geloven.

Indien het zo is dan zal er opnieuw gestemd worden welk land het WK toegewezen krijgt. Dat er bij zulke organisaties op allerlei manieren beïnvloed wordt is al zo oud als de weg naar Rome. Omkoping schijnt het vaak aardig te doen en niet alleen bij sportevenementen.
Het is een publiek geheim dat de voorzitter op zijn stoel zit vastgelijmd, het wordt de voetbalmaffia genoemd en het kan maar doorgaan.

Mensen hechten waarde aan het leuke baantje wat ze hebben. Zo hechten dominee's vaak ook waarde aan de baan die ze hebben op de locatie waar ze die baan hebben. Dat het de poldertaliban wordt genoemd en maar door kan gaan accepteren we ook gewoon.
Van dat geld kun je een prachtige stad bouwen in Brazilië, waar alle daklozen onderdak kunnen vinden!

Voor het geld van de twee nieuwe kerkgebouwen in Barneveld kan je een pracht gebouw neerzetten waar alle daklozen van Gelderland onderdak kunnen vinden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2014 14:22

Mortlach schreef:Wij hebben geen televisie (alles via internet :-) ) en voetbal interesseert ons niet echt. We zullen er hier weinig van meekrijgen, vermoed ik.

Doet Ierland dan eigenlijk wel mee met dit WK? Of zijn ze in de voorrondes uitgeschakeld?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 14:54

Geen idee. Vaak mogen ze wel meedoen in de voorrondes en dat is voor iedereen dikke pret. Ierse supporters schijnen het goed te doen altijd. Komt omdat er geen enkele verwachting is, dus geen teleurstelling als ze verliezen en dan is het makkelijk feestvieren met de supporters van het andere land.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2014 15:00

Net gekeken Ierland doet niet mee. Engeland wel maar iets verteld mij dat Ieren vast niet het Engelse elftal zullen aanmoedigen. :)

Hier een makkelijk speelschema in een kalender: http://nos.nl/wk2014/schema/

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 15:31

Faramir schreef:Net gekeken Ierland doet niet mee. Engeland wel maar iets verteld mij dat Ieren vast niet het Engelse elftal zullen aanmoedigen. :)

Nee, dat is alsof Nederland Duitsland zou aanmoedigen.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 02 jun 2014 15:43

Onderzoek WK-hits: Nederland wordt wereldkampioen
Talloze bronnen leiden tot zelfde conclusie

Afbeelding

Door Steven van der Jagt en Diederik Smit • maandag 2 juni 2014

Nederland wordt wereldkampioen. Dat blijkt uit een analyse van de teksten van meerdere WK-hits. Een interdisciplinaire onderzoeksgroep van de Universiteit van Maastricht analyseerde maar liefst 37 WK-nummers.

“Opvallend is dat de bronnen onafhankelijk van elkaar deze conclusie ondersteunen”, aldus hoofdonderzoeker Jacco Verhaar. “We hebben gedurende drie maanden woord voor woord de teksten ontleed. De uitkomst is onontkoombaar: Oranje gaat het WK winnen. Ooohhooo, Ooohhooo,” aldus Verhaar.

Uit ‘De mannen van Van Gaal’ van John Dame blijkt dat ‘we het WK gaan winnen met de cup in onze hand’. Verhaar: “Andere bronnen bevestigen de these van Verhaar. In het nummer ‘Nederland Oranjeland’ van Boozegoal, horen we: ‘Vrienden, we pakken die cup. Holland, dat is onze club. Wereld het gaat niet meer fout, niet meer fout. We grijpen nu het goud.”

Verhaar plaatst een kleine kanttekening bij het WK-nummer ‘Rio wij gaan winnen, Rio. Met Van Gaal de admiraal. Rio wij gaan winnen ohoh. Allemaal’ van Gerard Joling. “Het nummer maakt gebruik van mythologische stijlmiddelen. Zo is Van Gaal geen admiraal maar een trainer. Toch onderbouwt de kern van de boodschap de these.”

De Duitse wetenschapper Günther Weiss weerspreekt de conclusies van Verhaar. “In Duitsland zijn momenteel 21 nummers die onafhankelijk van elkaar het tegendeel beweren. Zo wijst ‘Achtung, denn wir kommen um ihn zu holen, den goldenen Weltpokal. Wir werden allen den Arsch versohlen, denn wir sind wiederda! Wir kommen um ihn zu holen’ van Stefan Raab duidelijk op een Duits wereldkampioenschap.”

Verhaar trekt de bronnen van zijn Duitse collega in twijfel. “Weiss is heel selectief te werk gegaan.Hij heeft alleen Duitse songs onderzocht. Wij hebben ook internationale bronnen geraadpleegd, zoals de Vengaboys. Als je kijkt naar een tekst als: ‘Brazil! La La La La La La La La La La La La La La La La La La La La La La La La’, dan is er maar één interpretatie mogelijk.”

Bron: klik hier.
"Een libelle zweeft over het water..."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2014 15:47

Is er geen voorspellende octopus dit jaar? :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 15:49

Faramir schreef:

Ah, gelukkig geen 'belangrijke' wedstrijden rond het weekend van mijn huwelijk. En 13 juni weer even ongemakkelijk een deel van ons volkslied mompelen als we tegen Spanje moeten. :-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2014 16:00

Mortlach schreef:
Ah, gelukkig geen 'belangrijke' wedstrijden rond het weekend van mijn huwelijk.

Hey, dat is een off topic mededeling Mortlach [-X
Wat leuk \:D/

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 02 jun 2014 19:54

Voor elke WK-fan (of juist niet):
Donderdag 5 juni (21.35u) op Nederland 3 de documentaire 'Seks voor 5 euro'

Ik ben bang dat deze docu nog maar een topje van de ijsberg is van alle ellende in Brazilië.
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2014 20:05

EdW schreef:Voor elke WK-fan (of juist niet):
Donderdag 5 juni (21.35u) op Nederland 3 de documentaire 'Seks voor 5 euro'

Ik ben bang dat deze docu nog maar een topje van de ijsberg is van alle ellende in Brazilië.

En wat heeft dit met het WK te maken? Dat Braziele een land is waar heel wat mis is wisten we namelijk allemaal al.
Of denk je dat prostitutie iets is wat enkel tijdens het WK plaatsvind.
5 euro is niet veel, maar daar kan je voor die 5 euro meer kopen dan hier. Hier in Nederland deden/doen meisjes het al voor een Breezer. Dat kost zo'n 2,50 geloof ik.

Zijn de argumenten tegen voetbal inmiddels zo zwak geworden dat er dit soort dingen met de haren bijgeslepen moeten worden om überhaupt nog een punt te maken?

Majiem
Mineur
Mineur

Berichtdoor Majiem » 03 jun 2014 08:08

Ik heb ook geen tv en voetbal interesseert me weinig. Béhalve als het Nederlands elftal speelt, dan
volg ik het met plezier. Dat wordt dus bij vrienden kijken, wat drinken erbij, nootje om te knabbelen en
een gezellig avondje hebben.

De eerste wedstrijd valt in het weekend van het jeugdkamp van onze kerk en wie wil kan gewoon dan naar de wedstrijd kijken.
deep water faith in the shallow end

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 jun 2014 08:34

Inmiddels hebben wij een zeer fatsoenlijk en voor iedereen betaalbaar openbaar vervoer systeem inclusief mooie hokjes, tegels voor blinden, chipcards etc, alles betaald uit de inkomsten van het WK voetbal 2010.

http://www.myciti.org.za/docs/697/MyCiT ... 202014.pdf

Terug naar “Archief”