en 0,5% op de fiets.
De andere 99% komt met de auto
De verste woont 40 km bij de kerk vandaan

Moderator: Moderafo's
Boaz schreef:Wat een geneuzel!
Wat zou er mis zijn met autorijden op zondag? Waar lees je in de Bijbel dat je op zondag niet mag autorijden?
Spreeuw schreef:Het valt mij op dat elke zondag vele kerkgangers de auto pakken om de kerkdienst te bezoeken.
Waar ik me het meest aan stoor, zijn de kerkgangers die heel dicht bij de kerk wonen, maar die toch met de auto gaan, ook al is het mooi weer en kunnen ze gemakkelijk lopend of met de fiets komen. Het gebod van zondagsheiliging wordt hiermee m.i. niet echt serieus genomen. Of is dit jou nog niet opgevallen en denk je er anders over?
schelpje3 schreef:Jouw vraag is een hele normale ajl.
Op zich is het niet zondig om met de auto naar de kerk te gaan, er zijn verschillende redenen om dit te doen.
Maar er zit ook een andere kant, keerzijde aan.
Die mag niet onvermeld blijven toch?
Men moet zich realiseren dat er misschien ook op dit forum, mensen zijn, waar zondagsrijden een principekwestie voor is.
Om die weg te zetten als neuzelaars en onnozele wettische mensen, gaat mij te ver!
schelpje3 schreef:[Wij waren eens in Staphorst en zaten in de kerk naast een vrouw. Zij vertelde dat ze na de morgendienst, ergens halverwege in het veld, haar echtgenoot tegen zou komen, die naar de middagdienst zou gaan.
Ik meen me te herinneren dat de morgendienst om 10 uur en de middag om 14 uur begon.
ajl schreef:Ik geloof dat als ik tegen vervoer was op zondag dat ik dan samen met mijn man naar de kerk zou gaan s'morgens en dan samen naar de middagkerkdienst zou luisteren via de kerktelefoon of internet.
Wel zo gezellig.
Af en toe bekruipt mij wel het gevoel alsof het niet leuk en gezellig mag zijn op zondag. Een zondag is toch een rustdag, zodat je niets hoeft te doen en gewoon fijn ook leuke dingen kan doen?
schelpje3 schreef:[Wij waren eens in Staphorst en zaten in de kerk naast een vrouw. Zij vertelde dat ze na de morgendienst, ergens halverwege in het veld, haar echtgenoot tegen zou komen, die naar de middagdienst zou gaan.
Ik meen me te herinneren dat de morgendienst om 10 uur en de middag om 14 uur begon.
ajl schreef:Ik geloof dat als ik tegen vervoer was op zondag dat ik dan samen met mijn man naar de kerk zou gaan s'morgens en dan samen naar de middagkerkdienst zou luisteren via de kerktelefoon of internet.
Wel zo gezellig.
Af en toe bekruipt mij wel het gevoel alsof het niet leuk en gezellig mag zijn op zondag. Een zondag is toch een rustdag, zodat je niets hoeft te doen en gewoon fijn ook leuke dingen kan doen?
Memmem schreef:Dat verhaal van schelpje geloof ik niet of het moet meer dan 75 jaar geleden zijn. Ik krijg het idee dat iemand haar wat op de mouw heeft gespeld. Hooguit dat de vrouw 's morgens ging en de man 's middags maar dat had eerder met de kinderen te maken.
Spreeuw schreef:Het valt mij op dat elke zondag vele kerkgangers de auto pakken om de kerkdienst te bezoeken.
Waar ik me het meest aan stoor, zijn de kerkgangers die heel dicht bij de kerk wonen, maar die toch met de auto gaan, ook al is het mooi weer en kunnen ze gemakkelijk lopend of met de fiets komen. Het gebod van zondagsheiliging wordt hiermee m.i. niet echt serieus genomen. Of is dit jou nog niet opgevallen en denk je er anders over?
Memmem schreef:Dat verhaal van schelpje geloof ik niet of het moet meer dan 75 jaar geleden zijn. Ik krijg het idee dat iemand haar wat op de mouw heeft gespeld. Hooguit dat de vrouw 's morgens ging en de man 's middags maar dat had eerder met de kinderen te maken. Maar ze aten vast gewoon als gezin samen thuis.
schelpje3 schreef:Pardon???
Dit was ongeveer 25 jaar geleden, mijn man en zus en zwager waren getuige!
Ik hoef geen verhalen te verzinnen! En waarom zou die vrouw dat doen?
Boaz schreef:Wat een geneuzel!
Wat zou er mis zijn met autorijden op zondag? Waar lees je in de Bijbel dat je op zondag niet mag autorijden?
Aan mensen die de sabbatswetten overzetten naar de zondag, zou ik willen vragen of ze dan ook geen gebruik maken van water, elektriciteit en gas op zondag. Want realiseer je wel dat er mensen zijn die werken om dat allemaal mogelijk te maken.
Bambi schreef:Ik heb eens gelezen van een Joodse familie die op sabbat het lichtje van de koelkast afplakken, zodat het niet werkt als ze de koelkast open doen.
Één keer waren die mensen het vergeten af te plakken en toen hebben ze aan hun ongelovige buurmeisje gevraagd of ze iets uit hun koelkast wilde pakken en gelijk het lichtje af wilde plakken.
Ze hadden die regel niet omdat het opgelegd was, maar vanuit zich zelf.
Want ze wilden alles zo goed mogelijk doen.
En dat zijn nu juist die dingen waarvan de Heere Jezus zegt: "De sabbat is er voor de mens en niet de mens voor de sabbat."
Want met zulke regels maak je jezelf weer slaaf.
schelpje3 schreef:Pardon???
Dit was ongeveer 25 jaar geleden, mijn man en zus en zwager waren getuige!
Ik hoef geen verhalen te verzinnen! En waarom zou die vrouw dat doen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten