Zuid-Afrika

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor Boerin » 22 mei 2014 21:58

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2014 22:13

Bambi schreef:Volgens mij wordt dit topic alleen maar gebruikt om Mealybug even lekker met zijn allen aan te vallen, onder het mom van "we kunnen je lekker even terugpakken, want als je commentaar hebt op dingen in Nederland, staan we vaak met een mond vol tanden".

Ik zie voornamelijk inhoudelijke reacties over de toestand in Zuid-Afrika. Zoals je kan verwachten in een topic met de titel Zuid-Afrika. Dat niet alles er koek en ei is lijkt me duidelijk en dat kan hier dus ook gewoon besproken worden evenals de positieve punten.

Open een topic over Nederland en zie maar of de mensen met de mond vol tanden staan maar volgens mij wordt er altijd wel gereageerd als iemand wat over Nederland schrijft. Met dat 'mond vol tanden'zal het dus wel meevallen lijkt mij zo.

Dan kunnen we nu weer ontopic gaan lijkt me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 mei 2014 22:23

We fietsen ook!

Afbeelding

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 mei 2014 22:35

Marloes1g schreef:Maak je vooral geen zorgen om Mealybug, die geniet hiervan. Toch MB? :-({|=

Ik vind het allemaal best.
Mijn ouwe vrienden uit Nederland komen 1of 2 keer per jaar hierheen en spenderen al hun vrije dagen aan een vakantie bij me.
Mensen die de media klakkeloos geloven, moeten vooral achter de plantjes en het spionnetje blijven zitten, lekker kijken wat er gebeurt in hun straatje.
Met mijn vrienden kris kras ik hier het hele land door en laad ze af om 2300 op het vliegveld terug naar Nederland,
KLM vertrekt rond middernacht vanaf johannesburg, ga dan gewoon met mijn motor door hijack-zones terug naar een guesthouse.
Wie zei dat Afrika niet voor mietjes is? :lol: :lol: :lol:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 23 mei 2014 09:05

Laten we toch vooral blij zijn dat MB iets gevonden heeft waar hij wel positief over kan zijn.
De Zuid-Afrikanen die ik regelmatig spreek zijn vooral heel erg teleurgesteld dat met toenemende corruptie, ongelijkheid en criminaliteit het ANC nog steeds zo groot is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 23 mei 2014 15:49

Laten we nu vooral over Zuid-Afrika gaan praten en niet over Mealybug. Als je over hem wilt praten is hij denk ik bereid dit te doen via pb.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 23 mei 2014 16:39

mealybug schreef:Mensen die de media klakkeloos geloven, moeten vooral achter de plantjes en het spionnetje blijven zitten, lekker kijken wat er gebeurt in hun straatje.

Wat een geweldig leven moet jij hebben zeg! :shock:
Arme ik :cry:
Mensen inderdaad die de corrupte media in Nederland of Europa (EUSSR) geloven...
Tja.. het is hier ook een groot complot.
Geen kritisch nieuws op tv.
Er heeft zo'n 30% gestemd.
Wat zeggen ze op tv?
Jah heeft u gestemd? Ja? Waar op en waarom?
En heeft u ook gestemd? Nee? ....
70% stemt niet en de reden waarom zenden ze niet uit!

Net als de video over de EU die ik gepost had.
In Zuid Amerika hebben ze er beelden van op tv laten zien..
In Nederland is er niets van op tv geweest.
Dacht ik eindelijk dat ze er niet meer onderuit konden...
Geen woord erover gesproken..
Kun je nagaan, dat noemen ze persvrijheid.
Nogal een 'hot' item, maar zoiets laten ze niet zien.

Net zoals dat ze Daniel v/d Stoep geïnterviewd hebben (Engelse TV zender).
Was zeer indrukwekkend allemaal.
Maar het kwam in Nederland bij de NOS niet van tafel op het uit te zenden. :-k

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 mei 2014 20:00

Maar zeg eens, wat merk jij persoonlijk nu van een vermeend corrupt ANC ?

Ik- die zes maanden te gast is in het mooie Zuid-Afrika- merk persoonlijk ook weinig van de corruptie. Maar ja, een toerist in Europa merkt ook niet wat wat wij merken. Wat ik merk is dat in elk gesprek met een Afrikaan, vooral rond de verkiezingen, het wel benoemt wordt. Gesprekjes op de parkeerplaats bij de supermarkt, met de collega's die in de krottenwijken wonen, mensen uit de kerk, enz. enz. Niemand is te spreken over de ANC. Helaas hebben velen van hen niet gestemd. Waarom niet? Omdat ze er niet van overtuigd waren dat de verkiezingen eerlijk zouden verlopen (lees: vooraf of achteraf veel stembriefjes in het voordeel van ANC zijn toegevoegd).

En over de veiligheid: ik als vrouw hoef echt niet te proberen om 's nachts op een motor Afrika te doorkruisen. Wie in een hotel incheckt krijgt een lading veiligheidsregels mee (zoals autodeuren op slot tijdens het rijden, in het donker liever niet op pad gaan en al helemaal niet alleen, enz enz). Ik voel mij super veilig, maar wel binnen alle veiligheidsregels in.
Owja....en Afrika is zo veilig dat er om de meeste huizen een dikke muur staat, daarachter een waakhond en ook nog eens een goed alarmsysteem. Daarbinnen voelt menigeen zich wel veilig.... :mrgreen:

Maar voordat iemand gaat twijfelen: Zuid-Afrika is een ontzettend mooi land met ontzettende mooie en intrigerende mensen!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 mei 2014 22:15

Anoniem_89 schreef:
Wat een geweldig leven moet jij hebben zeg! :shock:
Arme ik :cry:
Mensen inderdaad die de corrupte media in Nederland of Europa (EUSSR) geloven...
Tja.. het is hier ook een groot complot.
Geen kritisch nieuws op tv.
Er heeft zo'n 30% gestemd.
Wat zeggen ze op tv?
Jah heeft u gestemd? Ja? Waar op en waarom?
En heeft u ook gestemd? Nee? ....
70% stemt niet en de reden waarom zenden ze niet uit!

Net als de video over de EU die ik gepost had.
In Zuid Amerika hebben ze er beelden van op tv laten zien..
In Nederland is er niets van op tv geweest.
Dacht ik eindelijk dat ze er niet meer onderuit konden...
Geen woord erover gesproken..
Kun je nagaan, dat noemen ze persvrijheid.
Nogal een 'hot' item, maar zoiets laten ze niet zien.

Net zoals dat ze Daniel v/d Stoep geïnterviewd hebben (Engelse TV zender).
Was zeer indrukwekkend allemaal.
Maar het kwam in Nederland bij de NOS niet van tafel op het uit te zenden. :-k

Ongelooflijk ja, dat de gemiddelde belastingbetalende sukkel die EP-ers gewoon 300 euro geeft voor even inklokken met een rolkoffertje.
Ook hier deugt er natuurlijk genoeg niet, dat paleis van Zuma komt ook uit de belasting betaler's zakken.
Zoals ik al vaker zei, politiek is een smerig spel, niemand dient, maar allen heersen.
Welke partij het ook is.
MW, ga eens een lekker lang weekend naar de kleine karoo, en kom helemaal tot rust in een gezellig dorp.
Geen spijlen achter ramen, geen muren (heb ik in Kaapstad trouwens ook niet hoor) en al helemaal geen hond of alarmsysteem)
Maar met mooi weer moet je wel spijlen achter de ramen hebben, want anders kun je snachts natuurlijk je raam niet open laten.

JLIN
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JLIN » 25 mei 2014 14:20

Belachelijk, maarja de mens is nou eenmaal soms makkelijk te paaien met geld. Diep triest maar de realiteit
Carpe Diem

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 jul 2014 11:05

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_vio ... uth_Africa

Een half miljoen verkrachtingen elk jaar, jaar in jaar uit in Zuid-Afrika. Zuid-Afrika blijkt ook het grootste aantal kinderverkrachtingen (en zelfs zuigelingen) te hebben van heel de wereld. Oa gebeurd dat omdat ze daar geloven dat het seks hebben met een maagd reinigend werkt. http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_cleansing_myth

Lesbiennes worden er ook bij bosjes verkracht om ze zo te bekeren tot het heteroseksueel zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/Corrective_rape

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 jul 2014 13:07

johannes1 schreef:Laten we nu vooral over Zuid-Afrika gaan praten en niet over Mealybug. Als je over hem wilt praten is hij denk ik bereid dit te doen via pb.

Je zou ook een topic over Agrariërs kunnen openen :lol:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2014 23:38

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 jul 2014 00:35

De foto's liegen er niet om.

Afbeelding

mealybug
Generaal