Jvslooten schreef:„Maar Hij kende hun gedachten en zei tegen hen: Ieder koninkrijk dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een huis dat tegen zichzelf verdeeld is, valt.
Dat belooft wat voor het tot op het bot verdeelde christendom...
Moderator: Moderafo's
Jvslooten schreef:„Maar Hij kende hun gedachten en zei tegen hen: Ieder koninkrijk dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een huis dat tegen zichzelf verdeeld is, valt.
Zo werkt het natuurlijk niet, net alsof de "Duvel" daar macht toe zou hebben. "Niemand zal ze uit mijn hand rukken" zegt de Heere Jezus over de Zijnen." En verder zegt Jezus, dat de Vader 'de tijden in Zijn eigen macht gesteld heeft', dus niet in de macht van de "Duvel". Dat probeert de "Duvel" mensen wel wijs te maken, dat hij de overste van de wereld is, maar in werkelijkheid is hij onderworpen aan de voeten van Christus, Die aan de rechterhand van de Vader troont over het ganse hemelrond.Bambi schreef:De duvel wil de hele mensheid in de hel hebben, gaat wat sneller als je ze onbekeerd aan een natuurramp laat sterven.
Als je op Azië en Afrika doelt, daar wonen inmiddels meer christenen dan in Europa. Niet een paar meer, maar tweehonderzesentachtig miljoen meer.Bambi schreef:Waar zijn die oorlogen en kijk maar waar de tsunamies en grote aardbevingen geweest zijn.
Allemaal in landen waar de islam is.
mealybug schreef:Dat belooft wat voor het tot op het bot verdeelde christendom...
En wat als de Vader het tijd vind om Thuis te komen? Dan is er niet eens sprake van straf.mealybug schreef:De Heere straft wie hij liefheeft als een vader zijn kind ja.
Maar Hij doodt zijn kind niet als straf, want dan leert het kind niets meer.
Jvslooten schreef:En wat als de Vader het tijd vind om Thuis te komen? Dan is er niet eens sprake van straf.
mealybug schreef:De Heere straft wie hij liefheeft als een vader zijn kind ja.
Jvslooten schreef:En wat als de Vader het tijd vind om Thuis te komen? Dan is er niet eens sprake van straf.
Jvslooten schreef:Zo werkt het natuurlijk niet, net alsof de "Duvel" daar macht toe zou hebben. "Niemand zal ze uit mijn hand rukken" zegt de Heere Jezus over de Zijnen
Jvslooten schreef:" En verder zegt Jezus, dat de Vader 'de tijden in Zijn eigen macht gesteld heeft', dus niet in de macht van de "Duvel". Dat probeert de "Duvel" mensen wel wijs te maken, dat hij de overste van de wereld is, maar in werkelijkheid is hij onderworpen aan de voeten van Christus, Die aan de rechterhand van de Vader troont over het ganse hemelrond.
Jvslooten schreef:Als je op Azië en Afrika doelt, daar wonen inmiddels meer christenen dan in Europa. Niet een paar meer, maar tweehonderzesentachtig miljoen meer.
Anoniem_89 schreef:
Ja dan zijn het elke keer de Aziaten die gestraft worden zeker?
Veel van de natuurrampen gebeuren daar.
Heb je daar ook een verklaring voor?
Beetje raar om God overal verantwoordelijk voor te houden.
Lucas 13:4-5
4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’
mealybug schreef:De Heere straft wie hij liefheeft als een vader zijn kind ja.
Anoniem_89 schreef:Ik wil eigenlijk haast zeggen dat met die Tsunami in Azië daar tienduizenden niet gelovig waren.
Het is maar wat je thuiskomen noemt.
mealybug schreef:Hoe zie je de watersnoodramp van 1953 ?
Is er iemand die Zijn hand kan weerhouden, of tot Hem kan zeggen: wat doet U? Komt niet uit de mond van de Allerhoogste het kwade en het goede? Of geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt? Zouden wij dan het goede van God aannemen en het kwade niet?Anoniem_89 schreef:Beetje raar om God overal verantwoordelijk voor te houden.
Jvslooten schreef:Is er iemand die Zijn hand kan weerhouden, of tot Hem kan zeggen: wat doet U? Komt niet uit de mond van de Allerhoogste het kwade en het goede? Of geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt? Zouden wij dan het goede van God aannemen en het kwade niet?
Zomaar een viertal bijbelteksten die, zoals ik hier lees, sommigen liever uit hun bijbel zouden willen scheuren. De volheid van de Schrift wordt niet meer verstaan.
Jvslooten schreef:Daar weet ik niet van, ik was er niet bij.
Jvslooten schreef:Is er iemand die Zijn hand kan weerhouden, of tot Hem kan zeggen: wat doet U? Komt niet uit de mond van de Allerhoogste het kwade en het goede? Of geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt? Zouden wij dan het goede van God aannemen en het kwade niet?
Zomaar een viertal bijbelteksten die, zoals ik hier lees, sommigen liever uit hun bijbel zouden willen scheuren. De volheid van de Schrift wordt niet meer verstaan.
Bambi schreef:Zijn dat niet toevallig 4 teksten van Job, die dacht dat hij door God gestraft werd, terwijl wij weten dat de duvel erachter zat met toestemming van God, niet als straf maar om zijn geloof te testen?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten