Anoniem_89 schreef:
Als Jezus hier nog op aarde rond zou lopen dan zou hij denk ik ook wel naar plekken toegaan waar wij niet snel of nooit zouden komen.
Wat denk je van de Samaritaanse vrouw?
Dat Jezus bij Levi ging eten (Levi was een tollenaar).
Ben het wel met Marnix eens dat je iets van Zijn liefde mag laten zien in de samenleving.
Die liefde horen en willen wij maar al te graag uitdelen aan een ander.
Heb ik althans.
De wereld heeft toch ook het recht om het Goede Nieuws te horen?
Natuurlijk is het ontzettend belangrijk dat Zijn liefde te zien is in de maatschappij, dat is onze grootste taak! Het is niet de bedoeling dat we met de grootste Schat ter wereld in handen ons lekker gaan opsluiten in een bakstenen gebouw, de luiken dicht doen en de Schat gaan koesteren terwijl we deze horen (uit) te delen! Ik denk alleen niet dat het wereldgelijkvormig worden door op zondag ook maar lekker in een café te gaan hangen daar nu het juiste middel voor is.
Ik zie veel liever dat we op zondag (en eigenlijk alle andere dagen van de week

) naar buiten stappen om Zijn liefde bekend te maken aan de wereld door bijvoorbeeld de armen te helpen, behoeftigen bij te staan etc. Er is genoeg te doen, veel meer en beter dan in het café te hangen.
En dan kom je inderdaad op plekken waar je misschien niet zo snel zou komen (bij een drugsverslaafdenopvang misschien?) maar met een heel ander doel.