Faramir schreef:Ik had al zo'n flauw vermoeden aan de hand van je stellingen dat Marc Verhoeven een bron van informatie van je is.
Ik ben al eerder op de site van Marc Verhoeven dmv google. Ben er niet zo erg van onder de indruk. Lees zijn "geloofsverklaring"maar eens:
http://www.verhoevenmarc.be/Geloofsverklaring.htmAnoniem_89 schreef:Ik zeg eerlijk dat ik alle vragen of opmerkingen tot nu toe uit eigen onderzoek aan je had gesteld.
Dus je moet niet denken dat ik internet aan het afstruinen ben om jou ergens op te pakken.
Ik heb alles zelf onderzocht en kom nu voor het eerst met een formulier van een ander.
Ik heb zelf ook geen zin in hoog oplopende spanningen.
Als dat bij jou wel het geval is, excuses daarvoor.
Mooi Anoniem_89

, helemaal mee eens, laten we het vooral houden op argumenten en geen personen aanvallen.
Met Faramir kan ik het eens zijn dat zo'n lijst niet echt werkt. Allemaal losse punten zonder context. En dan ook nog eens zonder uitleg wat er onder bepaalde begrippen wordt verstaan.
Faramir schreef:Geloof me als ik je vertel dat ik na een jaartje of 8 keiharde internetdiscussie zo'n wedstrijdje met vlag en wimpel ga winnen.
Indien ongepast mag onderstaande door moderator worden verwijderd.Mag ik even met een vette knipoog, niet serieus, op basis van "vaststaande" argumenten

: onderschat je nu de protestanten nu niet een beetje. Het is toch algemeen bekend dat de mensen uit de reformatie (protestanten) beter in de Bijbel thuis zijn dan de Rooms Katholieken. En op het Refoweb, vele protestanten en een enkele katholiek. En protestanten protestanten kunnen ook vasthoudend zijn hoor. 8 jaar? Protestanten denken in termijnen van 50 jaar. Als in de wereld een verandering plaatsvind dan duurt het 50 jaar dan komt het ook de kerk binnen (bijv. gitaar).
Ik denk niet dat wij dit willen. Voor mijzelf wil ik graag meningen, liefst met argumenten, horen van "anders gelovigen".Daarom:
schelpje3 schreef:Maar ja, die paar verschillen die er dan zijn, zijn wel cruciaal.
Voor mij zijn niet de verschillen cruciaal maar zijn de overeenkomsten
cruciaal

(cruciaal dan in de betekenis van: betreffende het Kruis) Met Christenen die geloven in Jezus verlossende werk door het Kruis voel ik mij verbonden. Ook al kan ik geen lid worden van bepaalde kerken / gemeenten vanwege bepaalde leeropvattingen.
Faramir schreef:Het is tegenwoordig steeds vaker zo dat orthodoxen buiten de eigen kerkmuren meer overeenkomsten hebben dan met vrijzinnigen binnen de eigen kerkmuren.
Ik heb al eens tegen iemand gezegd: "Als xxx in onze kerk gebeurt / komt dan wordt ik weer Rooms Katholiek."