Discriminatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Discriminatie

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 apr 2014 22:07

Ik voel me ook gediscrimineerd als ik solliciteer.
Ik ben allochtoon namelijk.
Ben wel wel in Nederland geboren hoor!
(serieus)

Zou niet weten waarom ik na meer dan 100 sollicitaties pas 2x op gesprek kon komen?
Iets in mij zegt dat mensen nogal racistisch zijn in Nederland.
Zal wel door een groep Marokkanen komen, maar goed ik heb geen Marokkaanse afkomst dus.
Vaak scheren mensen dan gelijk alle allochtonen over één kam.

Kan makkelijk een VOG overleggen dus punt zie ik ook niet zo.
Ach wie zal het zeggen..

Kan er wel moedeloos om worden dat ik al 9 maanden werkloos ben, maarja...
Altijd positief blijven en op God vertrouwen :)

Laten mensen alsjeblieft niet beginnen dat zij ook gediscrimineerd worden op leeftijd of geslacht.
Dat is nogal anders dan op basis van afkomst/huidskleur ](*,)

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 13 apr 2014 20:38

Anoniem_89 schreef:Laten mensen alsjeblieft niet beginnen dat zij ook gediscrimineerd worden op leeftijd of geslacht.

Wil je mij eens uitleggen waarom dat anders is? Het is namelijk ook echt niet tof om op basis van je geslacht of leeftijd te worden gediscrimineerd, en erger nog is het als je op basis van beide tegelijk gediscrimineerd wordt.
Ook je leeftijd kan je niet helpen, evenmin als je geslacht.

Overigens, nu.nl kopt vandaag dat de beruchte advertentie een stunt was: http://www.nu.nl/binnenland/3750797/discriminerende-vacature-schoonmaakbedrijf-was-stunt.html
Met als mooiste citaat uit het hele stukje:
''De bedreigingen zijn op een hand te tellen. Die heb ik overgenomen en aangedikt in eigen woorden."
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 apr 2014 20:40

Anoniem_89 schreef:Laten mensen alsjeblieft niet beginnen dat zij ook gediscrimineerd worden op leeftijd of geslacht.

Want je leeftijd of geslacht kan je zomaar aanpassen?

Grappig, je eist fijngevoeligheid aan de ene kant maar je wast over de ervaringen van mensen heen aan de andere kant omdat het niet binnen je kadertjes past.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 apr 2014 21:29

Gaat er meer om dat afkomst belangrijker is dan leeftijd/geslacht.

Oke dat is ook niet fijn om daarop afgewezen te worden, maar ik zie het zo dat als iemand even goed is als de ander dat juist de 'blanke' of autochtoon de baan krijgt ipv de allochtoon.

Het is dus voor de werkgever het geval dat de één minder waard is dan de ander. Omdat blank zgn. superieur zou zijn.

Denk eens aan de volgende bijbeltekst als Jezus hier op aarde zou rondlopen als 'allochtoon'..
Hij kwam namelijk ook uit het midden oosten..
Bedenk dan gelijk hoe (blanken) naar hem zouden kijken..

Jesaja 53
2 Als een loot schoot hij op onder Gods ogen,
als een wortel die uitloopt in dorre grond.
Onopvallend was zijn uiterlijk,
hij miste iedere schoonheid,
3 Hij werd veracht, door mensen gemeden,
hij was een man die het lijden kende
en met ziekte vertrouwd was,
een man die zijn gelaat voor ons verborg,
veracht, door ons verguisd en geminacht.
zijn aanblik kon ons niet bekoren.

Is dit niet erg dan?
Is leeftijd of geslacht dan belangrijker dan dit?

Ik merk gewoon aan veel Nederlanders dat zij anders kijken naar allochtonen dan naar hun 'eigen volk' (ben namelijk getrouwd met een Nederlandse vrouw).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2014 22:10

“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 apr 2014 07:22

Anoniem_89 schreef:Gaat er meer om dat afkomst belangrijker is dan leeftijd/geslacht.

Dat is jouw mening. Ik deel die mening niet en jouw mening is ook niet het ijkpunt van waaruit we moeten beredeneren.
Oke dat is ook niet fijn om daarop afgewezen te worden, maar ik zie het zo dat als iemand even goed is als de ander dat juist de 'blanke' of autochtoon de baan krijgt ipv de allochtoon.

Het is dus voor de werkgever het geval dat de één minder waard is dan de ander. Omdat blank zgn. superieur zou zijn.

Of dat ouderen niet capabel zouden zijn of dat vrouwen meer rechten hebben vanwege het geslacht of vrouwen juist niet functioneren 1/4 van de tijd enz enz. Je probeert de ene vorm van discriminatie af te keuren en het andere goed te keuren of in ieder geval veel minder erg te vinden. Ik vind dat meten met twee maten en hoe spijtig ook, dan kan ik je bezorgdheid om discriminatie helemaal niet serieus meer nemen.
Denk eens aan de volgende bijbeltekst als Jezus hier op aarde zou rondlopen als 'allochtoon'..
Hij kwam namelijk ook uit het midden oosten..

Heel leuk hoor, dit inspelen op sentiment. Maar dat maakt leeftijdsdiscriminatie en discriminatie op geslacht niet minder erg dan discriminatie op afkomst.
Ik merk gewoon aan veel Nederlanders dat zij anders kijken naar allochtonen dan naar hun 'eigen volk' (ben namelijk getrouwd met een Nederlandse vrouw).

Zou ik je een geheimpje verklappen uit het echte leven? Elk volk doet dat, en binnen een volk gebeurt dat en dan ook nog eens met subgroepen. Op basis van geboortestreek, geloof, politieke stroming enz enz enz. Dat zit in de mens. Iemand die dichtbij staat identificeert men zich sneller mee en is er sneller een band.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 apr 2014 07:47

Faramir schreef:Zou ik je een geheimpje verklappen uit het echte leven? Elk volk doet dat, en binnen een volk gebeurt dat en dan ook nog eens met subgroepen. Op basis van geboortestreek, geloof, politieke stroming enz enz enz. Dat zit in de mens. Iemand die dichtbij staat identificeert men zich sneller mee en is er sneller een band.

Maar daarom is het natuurlijk nog niet goed te praten.
Vaak is het gebaseerd op angst en ''wat de boer niet kent, bemint hij niet''.
Blij dat mensen hier inmiddels wat meer aan elkaar gewend zij en we geen moslimextremisme hebben.
Ook het laagste antisemitisme...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 apr 2014 08:32

mealybug schreef:Maar daarom is het natuurlijk nog niet goed te praten.

Klopt. Maar het is dus zeker niet exclusief voor de Nederlanders zoals gesuggereerd wordt.
Vaak is het gebaseerd op angst en ''wat de boer niet kent, bemint hij niet''.

Het zit ten diepste in de genen van de mens zelf.
Blij dat mensen hier inmiddels wat meer aan elkaar gewend zij en we geen moslimextremisme hebben.
Ook het laagste antisemitisme...

De kans dat je op weg naar werk of naar huis een kogel door je harses krijgt en je auto je wordt afgenomen is dan wel weer het grootst. De kans dat je huis bestaat uit wat golfplaten is er ook weer behoorlijk wat groter. enz enz.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2014 09:28

Maar hoort het bij de oude mens of bij de nieuwe mens? Volgens mij hebben we tegen wel meer natuurlijke zaken te strijden....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 apr 2014 09:43

Faramir schreef:De kans dat je op weg naar werk of naar huis een kogel door je harses krijgt en je auto je wordt afgenomen is dan wel weer het grootst. De kans dat je huis bestaat uit wat golfplaten is er ook weer behoorlijk wat groter. enz enz.

Wellicht wel.
Maar voedsel genoeg en een dak boven je hoofd is in principe genoeg.(mattheus!?)
Opvallend detail is dat de mensen heel wat vrolijker zijn, dan de enorme massa rijke stinkerds die bij de psycholoog zitten, al dan niet op prozac, seroxat en dergelijke....

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 apr 2014 10:01

mealybug schreef:Wellicht wel.
Maar voedsel genoeg en een dak boven je hoofd is in principe genoeg.(mattheus!?)
Opvallend detail is dat de mensen heel wat vrolijker zijn, dan de enorme massa rijke stinkerds die bij de psycholoog zitten, al dan niet op prozac, seroxat en dergelijke....

Maar natuurlijk, en ze hebben er meestal nog mooi weer bij ook. Dus wat hebben die arme sloebers nou helemaal te klagen. Zo'n stenen huis is toch ook maar een zware last voor deze onderontwikkelde mensen. Dat vergt namelijk onderhoud en inkomen en dergelijke daar zijn deze stakkers te simpel voor. Enz enz.

Je zou jezelf eens moeten horen hoe je iets wat ontzettend krom is recht praat. Ik zou dus ook niet vrijwillig in zo'n sociaal onrechtvaardig land kunnen leven. Hoe mooi de natuur er dan ook is.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 apr 2014 10:18

Faramir schreef:
Maar natuurlijk, en ze hebben er meestal nog mooi weer bij ook. Dus wat hebben die arme sloebers nou helemaal te klagen. Zo'n stenen huis is toch ook maar een zware last voor deze onderontwikkelde mensen. Dat vergt namelijk onderhoud en inkomen en dergelijke daar zijn deze stakkers te simpel voor. Enz enz.

Je zou jezelf eens moeten horen hoe je iets wat ontzettend krom is recht praat. Ik zou dus ook niet vrijwillig in zo'n sociaal onrechtvaardig land kunnen leven. Hoe mooi de natuur er dan ook is.

Over sociale onrechtvaardiheid gesproken,
(in deze geweldige democratie weet je sinds een jaar of 20 wel wie daar dan verantwoordelijk voor is, he?)

http://www.cip.nl/artikel/41590/Bisdom- ... uik-Gijsen

Meer en meer hoor je de wereld ons christenen gaan discrimineren, en het is nog niet eens gek ook.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 apr 2014 10:27

mealybug schreef:Over sociale onrechtvaardiheid gesproken,
(in deze geweldige democratie weet je sinds een jaar of 20 wel wie daar dan verantwoordelijk voor is, he?)

http://www.cip.nl/artikel/41590/Bisdom- ... uik-Gijsen

Zeker onrechtvaardig. Zowel voor slachtoffers alsook dader. De eerste hebben nooit genoegdoening voor de rechtbank gekregen en de laatste heeft nooit kans gehad zich te verdedigen tegen de aantijgingen.
Meer en meer hoor je de wereld ons christenen gaan discrimineren, en het is nog niet eens gek ook.

"ons"? Sinds is er sprake van ons? Je laat doorgaans geen mogelijkheid ongemoeid om aan te geven dat je vooral niet bij mijn clubje hoort en er ook niet mee geassocieerd wil worden. Dus van "ons" kan geen sprake zijn. Het is toch niet zo dat misbruik je pas interesseert als de reputatie van je eigen geloof aangetast wordt? Het zal mij een complete rotzorg zijn wat er met de reputatie van de RKK of het christendom gebeurd. In eerste instantie moeten de slachtoffers geholpen worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 apr 2014 10:33

Faramir schreef: De eerste hebben nooit genoegdoening voor de rechtbank gekregen en de laatste heeft nooit kans gehad zich te verdedigen tegen de aantijgingen.

Het bisdom Roermond WIST al op 11 februari dit jaar dat oud-bisschop Jo Gijsen kinderen heeft misbruikt in de tijd dat hij nog kapelaan was in Zuid-Limburg. Het bisdom heeft deze informatie al die tijd "onder de pet gehouden," ERKENDE een woordvoerder van het bisdom zaterdag.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 apr 2014 10:38

mealybug schreef:Het bisdom Roermond WIST al op 11 februari dit jaar dat oud-bisschop Jo Gijsen kinderen heeft misbruikt in de tijd dat hij nog kapelaan was in Zuid-Limburg. Het bisdom heeft deze informatie al die tijd "onder de pet gehouden," ERKENDE een woordvoerder van het bisdom zaterdag.

Al die tijd... 2 maand dus. Er wordt wel vaker gevoelige informatie tijdelijk achter gehouden om op een moment dat er intern op gereflecteerd is en bepaald is hoe het het beste naar buiten gebracht kan worden in de media te gooien. Het is niet zo dat zijn misbruik al bekend was toen hij nog in functie was. Inmiddels is hij overleden en kan hij zichzelf niet meer verdedigen voor de onafhankelijke rechter.

Terug naar “Archief”