De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Bambi » 08 apr 2014 13:47

ineke-kitty schreef:Bambi

Ik ga niet in discussie over 2 Thess. 2:7 .
Het gaat erom dat God degenen die niet behoren bij de Gemeente, en dus achterblijven, en dus de grote verdrukking zullen moeten meemaken, een dwaling zal zenden, dat zij de leugen zullen geloven [ vers 11], en opdat zij allen veroordeeld worden die de waarheid niet geloofd hebben [ vers 12].

Echter blijkt NU al dat men alles waar ik voor waarschuw, met een korreltje zout neemt, en het ziet als extremiteit. Het zij zo.

Je hebt echt een patent op dwaalleringen. :?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:48

ineke-kitty schreef:Echter blijkt NU al dat men alles waar ik voor waarschuw, met een korreltje zout neemt, en het ziet als extremiteit. Het zij zo.

Niet iedereen neemt alles wat je zegt met een korreltje zout.
Ikzelf neem je waarschuwingen in die zin serieus dat ik je zorgen aangaande de groeiende invloed van de islam op de wereld en onze maatschappij deels deel.
De "kennis" die je toont (of soms ook het gebrek daaraan) neem ik echter wél met een korreltje zout.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 08 apr 2014 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 apr 2014 13:49

mealybug schreef:En de Schrift noemt hem de anti-christ, die de Zoon loochent.

En dat zijn dus óók de Joden...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2014 13:50

mealybug schreef:
En de Schrift noemt hem de anti-christ, die de Zoon loochent.

Tja maar dat kan dan net zo goed het atheïsme gelden. Mijn buurman gelooft ook niet dat Jezus Gods Zoon is.

Edit: idd en het Jodendom.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:51

mealybug schreef:En de Schrift noemt hem de anti-christ, die de Zoon loochent.

JeeWee schreef:En dat zijn dus óók de Joden...

Alle niet-christenen dan toch?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 14:01

StillAwake: " de "kennis" die je toont [ of soms het gebrek daaraan] neem ik echter wel met een korreltje zout".

Dan zou ik het fijn vinden als je de dingen die ik naar voren heb gebracht, vanuit de Koran en de Hadith, zou weerleggen als niet waar zijnde.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 14:04

Bambi: "je hebt echt een patent op dwaalleringen"

Het lijkt me beter daar maar niet op in te gaan.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 15:42

In de Hadith van Kanz al-Muttaqi staat: "Een dag en een nacht vechten aan de frontlinie is beter dan een maand van vasten en gebed"
En: " Zwaarden zijn de sleutels tot het Paradijs".

Deze visie is de drijvende kracht geweest en is het nog steeds voor alle oorlogen van de Islam.
Het is de religieuze aanmoediging voor zelfmoordterrorisme.
Het zal de drijvende kracht zijn in de eindtijdoorlogen tegen Israel en tegen het Westen.
Teenagers in Gaza laten zich door de Hamas opleiden tot wandelende bommen.

Er is nog een serie van vijf geloofspunten voor de Islam die men haalt uit Sura 2:177.
In dat vers worden genoemd:
1. geloof in Allah, de godheid van de Islam
2. geloof in de Laatste Dag. Ook de Bijbel spreekt over de Laatste Dag.
3. geloof in engelen.
4. geloof in de schrift [= Koran].
5 geloof in de profeten.

Hierbij komt dan de Jihad, ofwel de heilige oorlog, die de "Zesde Pilaar" wordt genoemd en verplicht is voor ELKE Moslim.
In meer dan achttien verzen van de Koran beveelt Allah de Moslims om de vijanden van de Islam te doden.

Er staat veel in de Koran over de Laatste Dag, de oordeelsdag.
Het geloof in de Laatste Dag is EEN van de fundamentele geloofszaken van de Islam.
Dan worden de doden opgewekt [ 15:36, 70:44] en voor Allah gesteld [ 2:181, 17:52].
Dan zal de bestraffing komen [ 14:44, 29:55] en zal rekenschap worden gevraagd [ 14:41].
De mensen zullen met hun slechte daden worden geconfronteerd [ 39:48] en iedere ziel zal voor zichzelf moeten opkomen [ 16:111].

De Gaarde [ Paradijs] zal worden nabijgebracht en het Hellevuur zal worden opengesteld [ 26:90,91].
Er worden verder niet veel details over de eindtijd in de Koran gegeven.
Sommigen lezen in Sura 4:159 een aanwijzing voor de terugkeer van Isa.
Een wat vage aanduiding: " En er is geen van de lieden van de Schrift [ Joden en Christenen] of hij zal in hem [ in Isa, dus in Jezus] geloven VOOR zijn dood. Op de dag van de opstanding zal hij tegen hen getuige zijn".
Diverse Moslim geleerden ontkennen dat in deze Sura sprake is van Isa, ofwel Jezus.
Maar in de eschatologie van de Islam wordt de rol van Isa in de eindtijd uitvoerig beschreven.

De Koran bevat veel incidentele regelingen, gebeurtenissen en losse details.
De gebeurtenissen zijn vaak niet compleet verteld en hangen daardoor wat vaag in de lucht van de geschiedenis.
Voor het grootste deel is de Koran de godheid van de Islam, Allah, die direct met Mohammed spreekt.
Djibril [ Gabriel] zou het e.e.a. aan Mohammed hebben doorgegeven.
Maar omdat daardoor de Koran geen samenhangend geheel is, en er veel vragen en onduidelijkheden waren, ontstonden er in de loop van zo'n 200 jaar na de dood van Mohammed [632] overleveringen over zijn uitspraken, verhalen uit zijn leven en uitwerkingen van bepaalde regels en wetten.
Al die tradities worden dus Hadith genoemd. Toen Moslim geleerden die hadiths begonnen te verzamelen, kwam men op letterlijk honderdduizenden verhalen en uitspraken.
Tegelijk werd er een Islamitische wetenschap ontwikkeld waardoor vals en echt in de hoeveelheid fragmenten gescheiden konden worden.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 08 apr 2014 15:54

StillAwake schreef:Ik ben absoluut overtuigd van het antichristelijk karakter van deze (valse) religie.
De mening die ik daarin heb wil ik echter wel onderbouwd zien door kennis van feiten.

wat is jou mening / onderbouwing :-k

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 apr 2014 16:02

Nou even voor de verandering wat positiefs uit de Islam:

Subject: by Shaykh Prof. Abdul Hadi Palazzi
http://www.templemount.org/quranland.html

WHAT THE QUR'AN REALLY SAYS
by Shaykh Prof. Abdul Hadi Palazzi

THE QUR'AN SAYS THAT ALLAH GAVE THE LAND OF ISRAEL TO THE JEWS
AND WILL RESTORE THEM TO IT AT THE END OF DAYS

THE QUR'AN SAYS:
"To Moses We [Allah] gave nine clear signs. Ask the Israelites how he [Moses] first appeared amongst them. Pharoah said to him: 'Moses, I can see that you are bewitched.' 'You know full well,' he [Moses] replied, 'that none but the Lord of the heavens and the earth has revealed these visible signs. Pharoah, you are doomed.'"

"Pharoah sought to scare them [the Israelites] out of the land [of Israel]: but We [Allah] drowned him [Pharoah] together with all who were with him. Then We [Allah] said to the Israelites: 'Dwell in this land [the Land of Israel]. When the promise of the hereafter [End of Days] comes to be fulfilled, We [Allah] shall assemble you [the Israelites] all together [in the Land of Israel]."
"We [Allah] have revealed the Qur'an with the truth, and with the truth it has come down. We have sent you [Muhammed] forth only to proclaim good news and to give warning."

[Qur'an, "Night Journey," chapter 17:100-104]

SHAYKH PROF. PALAZZI COMMENTS:
God wanted to give Avraham a double blessing, through Ishmael and through Isaac, and ordered that Ishmael's descendents should live in the desert of Arabia and Isaac's in Canaan.

The Qur'an recognizes the Land of Israel as the heritage of the Jews and it explains that, before the Last Judgment, Jews will return to dwell there. This prophecy has already been fulfilled.

MUSLIMS MUST RECOGNIZE THE STATE OF ISRAEL AS A JEWISH STATE
Is there any fundamental reason which prohibits Muslims from recognizing Israel as a friendly State?

I realize that a negative answer to the above question is taken for granted by popular opinion. My approach, however, is not based on popular opinion or the current political situation, but on a theological analysis of authentic Islamic sources.

Viewing the Jewish return to Israel as a Western invasion and Zionists as recent colonizers is new. It has no basis in authentic Islamic faith. According to the Qur'an, no person, people or religious community can claim a permanent right of possession over any territory. The Earth belongs exclusively to God, and He is free to entrust sovereignty over land to whomever He likes for whatever time period that He chooses." (Shaykh Prof. Abdul Hadi Palazzi)
Laatst gewijzigd door Boerin op 08 apr 2014 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 16:02

StillAwake schreef:Ik ben absoluut overtuigd van het antichristelijk karakter van deze (valse) religie.
De mening die ik daarin heb wil ik echter wel onderbouwd zien door kennis van feiten.
benefietdiner schreef:wat is jou mening / onderbouwing :-k

Mijn mening is dat een godsdienst die als één van de belangrijkste belijdenissen heeft dat God geen Zoon heeft een anti-christelijke godsdienst is.
Waarmee ik niet zeg dat de Antichrist uit deze stroming afkomstig is.
De angst voor mensen als "De Mahdi" die ik bij Ineke-Kitty proef is echter niet op de islam gebaseerd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 16:06

ineke-kitty schreef:StillAwake: " de "kennis" die je toont [ of soms het gebrek daaraan] neem ik echter wel met een korreltje zout".

Dan zou ik het fijn vinden als je de dingen die ik naar voren heb gebracht, vanuit de Koran en de Hadith, zou weerleggen als niet waar zijnde.

OK.
De hele door jou aangehaalde figuur van de Mahdi komt in de Koran niet voor, binnen het sjiitische geloof in een totaal andere vorm als die jij schetst voor, in het soennitische geloof in slechts een aantal (betwiste) versies van de Hadith (in elk geval niet in de twee meest gangbare versies), en de Alevitische islam kent de hele Mahdi niet...
Op je Koranverwijzingen valt niks at te dingen, anders dan het feit dat een paar losse teksten het risico in zich dragen uit hun verband gerukt te zijn, en een wat éénzijdige belichting kunnen geven.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 08 apr 2014 16:09

Ineke Kitty, je weergave van de Islam vind ik erg éénzijdig. Er zijn, zoals je zelf al aangeeft, honderdduizenden Hadiths. Niet iedereen gelooft in of legt de nadruk op alle Hadiths. Veel van wat westerlingen als klinkklare zaken in de Islam beschouwen, komt in feite alleen voor in één enkele Hadith of is een interpretatie daarvan die uit haar context is gerukt en is dus niet per se representatief voor alle moslims.

Dat de God van de Islam, die géén Zoon heeft, niet dezelfde kan zijn als de God van ons Heil, daar ben ik het natuurlijk mee eens.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 apr 2014 16:15

Niks geen puntige neus en groot voorhoofd:
Among Shi'a Muslims "the Mahdi symbol has developed into a powerful and central religious idea Shi'a Muslims believe that the Mahdi is the Twelfth Imam, Muhammad al-Mahdi, the Twelfth and last Imam, who was born in 868 AD and was hidden by God at the age of five. He is still alive but has been in occulation (hiding) "awaiting the time that God has decreed for his return."

According to traditions the Mahdi be "a young man of medium stature with a handsome face" and black hair and beard. http://www.666soon.com/is_the_mahdi_connected_to_the_an.htm
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 16:16

Boerin schreef:Niks geen puntige neus en groot voorhoofd:
Among Shi'a Muslims "the Mahdi symbol has developed into a powerful and central religious idea Shi'a Muslims believe that the Mahdi is the Twelfth Imam, Muhammad al-Mahdi, the Twelfth and last Imam, who was born in 868 AD and was hidden by God at the age of five. He is still alive but has been in occulation (hiding) "awaiting the time that God has decreed for his return."

According to traditions the Mahdi be "a young man of medium stature with a handsome face" and black hair and beard. http://www.666soon.com/is_the_mahdi_connected_to_the_an.htm

Dat is dus de Sjiitische Mahdi...

Terug naar “Archief”