Gitaartopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Gitaartopic

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 12:40

mohamed schreef:Ik wil niet verhuizen en heb geen geld om een bod te doen. ;)

Knap dat je gitaren kan maken, mijn Epiphone SG was laatst kapot maar die heeft een maat voor me moeten maken. Ik durf daar niet aan te komen.

Wat was er kapot?
Mechanisch of elektronisch?

De restauratie van deze SG dubbelhals bestaat uit het plaatsen van volledig nieuwe elementen (hoewel het bovenste brugelement nog goed klinkt) en potmetertjes (draaiknoppen), het nastellen van de 12-snarige hals (hoop ik), het vervangen van de 6-snarige hals, het opnieuw maken van de slagplaat en het spuiten van de gitaar.
Aangezien de (gefrette) hals en de elementen koopdelen zijn zit er verder niks bij wat de gemiddelde treintjes-hobbyist niet zou kunnen doen...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 apr 2014 13:55

Hartelijk dank voor jullie adviezen, ik denk dat een nylonsnarige gitaar makkelijker is, ook omdat onze andere jongens nu ook al graag even de gitaar van de jongste pakken. Ik zal marktplaats eens afstruinen, alleen jammer dat alles zover weg aangeboden wordt.
SA, die gitaar gaat echt boven ons budget, we komen ook al voor andere onvoorziene uitgaven.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2014 14:14

mohamed schreef:Ik wil niet verhuizen en heb geen geld om een bod te doen. ;)

Knap dat je gitaren kan maken, mijn Epiphone SG was laatst kapot maar die heeft een maat voor me moeten maken. Ik durf daar niet aan te komen.

StillAwake schreef:Wat was er kapot?
Mechanisch of elektronisch?

Elektronisch, er moest wat gesoldeerd worden. Nu doet hij het weer, maar ik speel meestal akoestisch.
StillAwake schreef:De restauratie van deze SG dubbelhals bestaat uit het plaatsen van volledig nieuwe elementen (hoewel het bovenste brugelement nog goed klinkt) en potmetertjes (draaiknoppen), het nastellen van de 12-snarige hals (hoop ik), het vervangen van de 6-snarige hals, het opnieuw maken van de slagplaat en het spuiten van de gitaar.
Aangezien de (gefrette) hals en de elementen koopdelen zijn zit er verder niks bij wat de gemiddelde treintjes-hobbyist niet zou kunnen doen...

Misschien is het gemakkelijker dan ik denk en aangezien ik niet zo technisch ben waag ik me er ook niet aan dus blijf ik in het ongewisse. Wellicht dat ik ooit nog eens over je schouder mee kijk hoe je een gitaar maakt en dan ook de smaak te pakken krijg.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 14:47

Memmem schreef:Hartelijk dank voor jullie adviezen, ik denk dat een nylonsnarige gitaar makkelijker is, ook omdat onze andere jongens nu ook al graag even de gitaar van de jongste pakken. Ik zal marktplaats eens afstruinen, alleen jammer dat alles zover weg aangeboden wordt.
SA, die gitaar gaat echt boven ons budget, we komen ook al voor andere onvoorziene uitgaven.

Ik ken het gevoel, op dit moment hebben wij ook niet zoveel budget. :-(
Sterkte met zoeken!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jun 2014 19:57

Ben het liedje 'tijd genoeg' aan het leren van Doe Maar (Ernst Jans). Het bestaat maar uit een paar akkoorden maar is een erg mooi nummer vind ik, de tabs vind je hier en het liedje vind je hier hier erg goeie muziek!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 jun 2014 21:10

Wat een heerlijk rustgevend lied als je je net rot hebt lopen haasten, schiet op, schiet op, ik heb haast!!!!!! We zijn te laat!!!!!! Volgende keer als ik de kinderen weer in bad stop op het allerlaatste moment met het idee van: Dat gaat me in een half uurtje wel lukken, zal ik dit liedje draaien.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jun 2014 21:14

Ja het is een heel rustgevend liedje, maar dat gaat dan wel weer van je tijd af! ;) :clown:

Terug naar “Archief”