Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 19:46

yobem schreef:Ik weet niet of ik het droog houd...

Kom. Er is niemand overleden.
Je zou ze gewoon kunnen vertellen dat er vele verschillende soorten mensen zijn waaronder wat minder goede en soms zelfs slechte. De maatschappij waarin ze terechtkomen is ook bikkelhard en net zoals alle andere mensen, en misschien wel meer, zullen zij zichzelf moeten bewijzen. Als gesprek erover gewenst is vanuit de kinderen kan je er best hele goede gesprekken over voeren of zelfs over filosoferen met kinderen. En bedenk maar vast een mooie opdracht voor de vrijdag middag als de kinderen het onderwerp aanspreekt.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 20 mar 2014 19:50

yobem schreef:Want hoe moet ik dit mijn leerlingen uitleggen die zich afvragen wat er aan de hand is?
Je bent wel erg introvert want Wilders heeft het niet over jou leerlingen.
Kom maar eens met mij mee naar een Marokkaanse wijk hier.
Dan moet je die Marokkanen midden in hun gezicht aankijken.
Dan praat je wel anders, als je dan nog praten kan tenminste, want voor een Marokkaan moet jij je ogen neerslaan doe je dat niet timmeren ze je op je gezicht.
Ik praat uit ervaring.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 20 mar 2014 20:11

benefietdiner schreef:Je bent wel erg introvert.
Kom maar eens met mij mee naar een Marokkaanse wijk hier.
Dan moet je die Marokkanen midden in hun gezicht aankijken.
Dan praat je wel anders, als je dan nog praten kan tenminste, want voor een Marokkaan moet jij je ogen neerslaan doe je dat niet timmeren ze je op je gezicht.
Ik praat uit ervaring.

Ik ook; al een jaar of 10. En ik sla mijn ogen niet neer. Voor niemand; zeker niet voor mijn leerlingen. En ja dat zijn dezelfde capuchon tieners als dat er bij jou rondlopen. Die geef ik namelijk les; deze jongens: http://www.youtube.com/watch?v=Ung8oQnSzt8

Kom mij niet vertellen welke problemen er zijn. Want ik ken ze uit de eerste hand. Maar zeggen dat er minder Marokkanen moeten zijn, en dat je dat gaat regelen is niet hetzelfde als met je voeten in de modder staan en de problemen oplossen bij de basis.

De problemen oplossen doe je door keihard te werken. Door op te voeden. Aan de basis. Door niet weg te kijken maar door aan te pakken; snoeiharde handhaving van je regels, het stellen van hoge eisen en verwachtingen en niet rusten voordat er aan wordt voldaan, en tegelijkertijd de meest intense liefde ten toon spreiden die je maar kunt vinden.

Faramir kan mij sentimenteel vinden als ik verwacht het misschien niet droog te houden. Dat is niet omdat ik zwak ben, of niet geschikt ben om leiding te geven. Ik versta mijn vak. Ik borg veiligheid en zorg er voor dat er rust en regelmaat heerst. Maar ik denk niet dat veel mensen kunnen invoelen hoeveel intense passie je nodig hebt om dat opvoeden tot een succes te maken. De meesten zouden gillend wegrennen na een paar dagen vrees ik.

Maar dat betekent niet dat de zaak hopeloos is. Of dat je cynisch moet worden. Of populistisch. Je moet de mouwen opstropen en de mensen die hebben bewezen effectief te zijn, en in staat zijn zich te handhaven op sleutelposities, het vertrouwen en support geven. En dat support hoort niet bij gekken. Niet bij straatterroristen en niet bij politieke haatzaaiers.

Wilders valt mij lastig. Hij maakt het mij moeilijk om jouw wijk te verbeteren. Hij geeft mijn leerlingen een extra reden om mijn werk en de school en onze maatschappij te wantrouwen. Omdat een blonde gek de suggestie wekt dat ze daar geen deel van kunnen en mogen uitmaken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 20:33

yobem schreef:Faramir kan mij sentimenteel vinden als ik verwacht het misschien niet droog te houden. Dat is niet omdat ik zwak ben, of niet geschikt ben om leiding te geven. Ik versta mijn vak. Ik borg veiligheid en zorg er voor dat er rust en regelmaat heerst. Maar ik denk niet dat veel mensen kunnen invoelen hoeveel intense passie je nodig hebt om dat opvoeden tot een succes te maken. De meesten zouden gillend wegrennen na een paar dagen vrees ik.

Ik heb zelf een jaar of 5 voor de klas gestaan waarvan de grootste tijd op een school in een achterstandswijk. Dus ik weet wel hoe het is.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 20 mar 2014 21:13

yobem schreef:De problemen oplossen doe je door keihard te werken. Door op te voeden. Aan de basis. Door niet weg te kijken maar door aan te pakken; snoeiharde handhaving van je regels, het stellen van hoge eisen en verwachtingen en niet rusten voordat er aan wordt voldaan, en tegelijkertijd de meest intense liefde ten toon spreiden die je maar kunt vinden.
Denk je dat nou echt. Het is vechten tegen de bierkaai. Je denk wel dat je die Marokkaanse jeugd op kan voeden maar het is, zoals ik zei, een kortzichtige introversie. Het zit niet alleen bij die jeugd grondig fout het zit veel dieper. Ook hun ouders en families hitsen hun eigen kinderen op om niet naar het gezag van de Nederlandse overheid, dat ze net zo makkelijk ‘varkenskoppen’ noemen, te luisteren. Dat heeft ook alles te maken met hun godsdienst. Er is maar één godsdienst volgens hen en dat is de islam alles wat daar buiten valt mag je afschrijven. Kijk naar de islamitische landen zoals Syrië enz. Je denk wel dat je ze op kan voeden maar dat lukt je absoluut niet. Marokkanen zien Nederland als een Christelijk land en dat is fout. De jeugd die jij onder je hoeden hebt luisteren nu nog even naar je maar zodra ze weg zijn keren ze absoluut tegen je. Jammer en nogmaals jammer dat je dit niet wilt inzien.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 20 mar 2014 22:11

benefietdiner schreef:Denk je dat nou echt. Het is vechten tegen de bierkaai. Je denk wel dat je die Marokkaanse jeugd op kan voeden maar het is, zoals ik zei, een kortzichtige introversie. Het zit niet alleen bij die jeugd grondig fout het zit veel dieper. Ook hun ouders en families hitsen hun eigen kinderen op om niet naar het gezag van de Nederlandse overheid, dat ze net zo makkelijk ‘varkenskoppen’ noemen, te luisteren. Dat heeft ook alles te maken met hun godsdienst. Er is maar één godsdienst volgens hen en dat is de islam alles wat daar buiten valt mag je afschrijven. Kijk naar de islamitische landen zoals Syrië enz. Je denk wel dat je ze op kan voeden maar dat lukt je absoluut niet. Marokkanen zien Nederland als een Christelijk land en dat is fout. De jeugd die jij onder je hoeden hebt luisteren nu nog even naar je maar zodra ze weg zijn keren ze absoluut tegen je. Jammer en nogmaals jammer dat je dit niet wilt inzien.

Dan doe je toch niets? Of een heilige oorlog beginnen of zo? Of Wilders stemmen. Kan allemaal... maar wat een inzicht heb jij in de leerlingen die mijn school heeft voortgebracht? Je kent die jongens en meiden niet eens. Je ziet geen individuen, je beschrijft slechts een groep met een onontkoombaar lot, en dat komt omdat je die jongens en meiden van mij niet bij naam kent, hun potentie niet ziet, en niet houdt van hun uniciteit.

Regelmatig komen leerlingen die van school zijn nog even terug en dan komen ze een uurtje mee gymmen. Of ik kom ze tegen in de wijk en dan groeten ze netjes en dan maken ze een praatje. Komen ze allemaal goed terecht? Nee, niet allemaal. Zijn het allemaal voorbeeldige koorknaapjes? Verre van dat. Maar zelfs al heb jij gelijk met je fatalistisme; al was het er maar eentje, dan was het nog de moeite waard.

Je redenering gaat namelijk op één cruciaal punt mank. En dat is dat mensen niet tot een zelfstandige afweging kunnen komen ten opzichte van hun historie en culturele context. Als jij gelijk had, dan gaf ik les op een reformatorische school, kerkte ik in de gereformeerde gemeente en was ik alleenstaand en kende ik alleen maar roomblanke kindertjes en een enkele geadopteerde allochtoon, geloofde ik in een zesdaagse schepping en een aarde van tienduizend jaar oud. Ik ben het levende bewijs van jouw ongelijk.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 20 mar 2014 22:22

De doodsteek voor vooruitgang is namelijk de anonimiteit.

En jij maakt ze anoniem. Zonder naam, zonder keuze.

En als Mohammed anoniem is, zonder dat tante Sjaan op de hoek een idee heeft dat de moeder van Mohammed op twee hoog achter woont, (en dat ze daar moet zijn als de derde voetbal van de dag in haar tuin de geraniums heeft vernield), dan stopt het. Je hebt een gemeenschap nodig om kinderen op te voeden.

En dat proces van anonimiseren heeft als aanjagende factor misschien best de factoren die jij beschrijft van Marokkaanse of islamitische kant. Maar jij met je fatalisme bent net zo goed een belemmerende factor terwijl je staat te roepen met je handen in je zakken. Want net zo goed als dat jij hun cultuur verwijt ze geen goede gemeenschap aan te bieden, doe je dat zelf ook niet. Je onthoudt hen net zo goed een positieve gemeenschap.

Daarom hebben die twee uitersten elkaar ook nodig om lekker op te k#@^eren. Het schiet geen meter op maar het lijkt zo lekker lui op te luchten.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 22:29

Allereerst heb je ouders nodig die hun opvoedkundige plicht door hebben en dan het liefst ook nog een beetje pedagogisch opvoeden. Het begint toch echt bij de eigen ouders en in het eigen gezin.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 09:39

Lol, de media is er blijkbaar nog steeds niet over uitgesproken. En Wilders lacht zich helemaal een ongeluk volgens mij. Doe 1 domme uitspraak en krijg een dag of 3 alle publiciteit. Gratis reclame. Heeft men dan niet door dat ze Wilders zo enkel een handje helpen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2014 09:48

Wilders lacht zich geen ongeluk. Die verliest een kamerlid + zetel, wordt in elk hoofdredactioneel afgebrand enzovoorts. Het is alleen de hoop dat de PVV-stemmers het ook nog gaan snappen.

Dat er relatief veel criminaliteit is onder Marokkaanse jongeren is vast waar. Maar het is geen reden om de hele bevolkingsgroep te noemen en daarop aan te spreken, alsof ze collectief niet deugen.... zeg dan: Ik wil criminaliteit aanpakken en als er veel Marokkaanse criminelen zijn pakken we die ook aan.... Dat is een hele andere boodschap met een heel andere toon dan: Willen we minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen. En daarna Polen, Roemenen, Turken, Joden.... ?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 10:01

Marnix schreef:Wilders lacht zich geen ongeluk. Die verliest een kamerlid + zetel, wordt in elk hoofdredactioneel afgebrand enzovoorts. Het is alleen de hoop dat de PVV-stemmers het ook nog gaan snappen.

Ze zullen het wel snappen, maar heel anders interpreteren.
En die zetel, dat is spijtig maar het maakt vrij weinig uit.
Dat er relatief veel criminaliteit is onder Marokkaanse jongeren is vast waar.

De statistieken zeggen het. Kijk voor de grap ook eens naar opsporing verzocht.
Maar het is geen reden om de hele bevolkingsgroep te noemen en daarop aan te spreken, alsof ze collectief niet deugen.... zeg dan: Ik wil criminaliteit aanpakken en als er veel Marokkaanse criminelen zijn pakken we die ook aan....

Ik denk wel degelijk dat je de bevolkingsgroep erop aan kan spreken. Het is namelijk wel degelijk een collectief probleem binnen die bevolkingsgroep. Een probleem dat welhaast ingebakken zit in de cultuur die niet of moeilijk kan aarden hier. Waarom doen Marokkaanse meisjes het zo ontzettend veel beter dan de jongens? Het gaat bij de opvoeding meestal al helemaal mis.
Dat is een hele andere boodschap met een heel andere toon dan: Willen we minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen.

Dat was dan ook de verkorte versie zoals gebruikelijk is in een speech.
En daarna Polen, Roemenen, Turken, Joden.... ?

Ho ho, minder Polen was al een PvdA punt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2014 10:03

Marnix schreef:Wilders lacht zich geen ongeluk. Die verliest een kamerlid + zetel, wordt in elk hoofdredactioneel afgebrand enzovoorts. Het is alleen de hoop dat de PVV-stemmers het ook nog gaan snappen.

Dat er relatief veel criminaliteit is onder Marokkaanse jongeren is vast waar. Maar het is geen reden om de hele bevolkingsgroep te noemen en daarop aan te spreken, alsof ze collectief niet deugen.... zeg dan: Ik wil criminaliteit aanpakken en als er veel Marokkaanse criminelen zijn pakken we die ook aan.... Dat is een hele andere boodschap met een heel andere toon dan: Willen we minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen. En daarna Polen, Roemenen, Turken, Joden.... ?

Die hoofdredactionele commentaren doen hem niks, dat kamerlid is inderdaad een streep door Wilders'rekening

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 mar 2014 14:44

Inmiddels stapt het tweede kamerlid van de PVV op: http://nos.nl/artikel/626319-van-klaver ... actie.html
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 14:57

Wat toch te doen met Wilders?
Is de oplossing een cordon sanitaire?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 mar 2014 14:58

elbert schreef:Inmiddels stapt het tweede kamerlid van de PVV op: http://nos.nl/artikel/626319-van-klaver ... actie.html

En gemeenteraadslid Chris vd Helm
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”