Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Een van de redenen kan zijn dat Mozes was gestorven maar Christus de eerste van de ontslapenen is. Hoe kan Mozes dan al opgewekt zijn voor Christus?
Marnix schreef:Een van de redenen kan zijn dat Mozes was gestorven maar Christus de eerste van de ontslapenen is. Hoe kan Mozes dan al opgewekt zijn voor Christus?
mohamed schreef:Exact! En die aanname koppelt Paulus later aan ongeloof (2 Tim 2,18) dus lijkt het mij een uitgemaakte zaak dat Mozes daar niet in persona bij was. Volgens mij zijn we er uit en kan het topic wel dicht.
..en de zoon van Elia´s gastvrouw (1 Koningen 17:17-24). En de zoon van de Sunamitische ( 2 Koningen 4:8). En die anonieme man aan de grens van Moab (2 Koningen 13:21). En de jongeling van Naïn ( Lucas 7:11-15). En het dochtertje van Jaïrus ( Marcus 5:22-43). En Lazarus van Betanië (Johannes 11). En de vele heiligen te Jeruzalem (Mattheüs 27:52-53). Stuk voor stuk gingen ze Jezus voor.Marnix schreef:Een van de redenen kan zijn dat Mozes was gestorven maar Christus de eerste van de ontslapenen is. Hoe kan Mozes dan al opgewekt zijn voor Christus?
Bambi schreef:Ze waren niet opgewekt uit de doden, ze stonden daar met een Hemels lichaam.
Toch wel grappig dat je vergeten bent dat Elia niet overleden is, maar ten Hemel opgevaren.
Dus je argument klopt sowieso al niet voor Elia.
mohamed schreef:Wat heb je toch een aparte manier van argumenteren, ga een jurk haken i.p.v. mij!
mohamed schreef:Wat heb je toch een aparte manier van argumenteren, ga een jurk haken i.p.v. mij!
Bambi schreef:Oftewel: je hebt geen weerwoord.
mohamed schreef:Lees het maar terug, Mozes en Elia vertegenwoordigen de wet en de profeten maar waren zelf daar niet.
mohamed schreef:Als je vermoeid bent doe dan een middagdutje, daar zal je denkvermogen alleen maar baat bij hebben, misschien dat je dan ook eens luistert naar rede i.p.v. die meteen af te branden.
Jvslooten schreef:..en de zoon van Elia´s gastvrouw (1 Koningen 17:17-24). En de zoon van de Sunamitische ( 2 Koningen 4:8). En die anonieme man aan de grens van Moab (2 Koningen 13:21). En de jongeling van Naïn ( Lucas 7:11-15). En het dochtertje van Jaïrus ( Marcus 5:22-43). En Lazarus van Betanië (Johannes 11). En de vele heiligen te Jeruzalem (Mattheüs 27:52-53). Stuk voor stuk gingen ze Jezus voor.
Bambi schreef:Ik heb het al uit de treure gelezen toen je iedere keer met je andere stokpaardje bezig was.
Toch wel weer opvallend: eerst een stokpaardje over Mattheüs 16:28 wat dan weer wel al gebeurd zou moeten zijn en toen werd je er iedere keer op gewezen dat die tekst juist over de verheerlijking op de berg ging.
En nu probeer je die verheerlijking op die berg weer tot een visioen te maken.
Vermoeiend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten